494 visninger
|
Oprettet:
Foder råd søges:-) {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg går og tænker på om migt foder forder er godt nok osv. til min dejlige tess:-)
Og derfor kunne jeg godt tænke mig at spøger hvad foder i med?
og har i nogle gode forslag og hvor meget bruger i ca få at foder jeres hest/pony osv osv, Skriv endelig
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Hvis du gerne vil fodre med fuldfoder kan jeg kun råde dig til at kontakte en foderkonsulent og få lavet en rigtig foderplan.
Selv har vi en glad og ret så robust ponydreng, så der er desværre ikke frit valg på hylden af lækre foderprodukter da jeg kun skal sige ordet foder for at han bliver tyk. Så her hos os fodrer vi som det er mest naturligt for hesten - grovfoder af god kvalitet + dækket ind med vitaminer og mineraler ved at han får Pavo Vital Complete og Pavo Health boost og en lille bitte håndfuld Lucerne fra Hippolyt, så er der lidt til krybben
Med mindre en pony/hest rides på top konkurrenceplan kan langt de fleste trives rigtig fint på denne løsning og hygge sig med at spise deres grovfoder både på folden og i boksen og på den måde have den mest naturlige adgang til foder.
For vores vedkommende er grovfoderet wrap af god kvalitet (der er lavet analyse på wrappen) + supplering med frøgræs af god kvalitet på folden og i boksen til natten blandet med wrappen (han står på hør).
Foder råd søges:-)