{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man ride med røde klokker? dressur.
  • #1   19. jan 2011 der står så vidt jeg kan se ikke noget om det ik skulle være tilladt.

og man må jo godt starte med eks rød underlag, så hvorfor ik klokker.

ellers ring og spørg dem ved drf de er altid flinke til at svare

• #2   19. jan 2011 Okay tusind tak for svar smiley
    Må man godt ride med rødt underlag til dressurstævner? troede de skulle være hvide, men at der f.eks. godt må være rød kant på smiley

• #3   19. jan 2011 da jeg spurgte en dommer sagde hun udtrykkeligt nej!

• #4   19. jan 2011 Okay, åhr det håber jeg bare har været hende dommeren, men der er jo ret strenge regler for hvad man må bruge til dressurstævnerne jo smiley

• #5   19. jan 2011 Med hensyn til underlaget må det være, hvidt, sort og mener også brunt er tilladt - men ikke sikker. Du må have rød kant på underlaget men ikke et rødt underlag.

Med klokker må de være alle farver (står ikke andet i reglementet).

• #6   19. jan 2011 man må have den farve underlag på du vil.. ringede og spurgte drf sidste år ... og hun sagde der intet stod i reglerne om det skulle være hvid eller sort... så ja man må ride med blå rød gul hvid sort.

• #7   19. jan 2011 Okay, ja for har også lige kigget på reglementet for dressur, og der står under 218.4.Udstyr placeret på hestens/ponyens ben: Benbeskyttelse; gamacher, bandager, klokker: Tilladt til og med
    sværhedsgrad 1.
    Boots/gummihestesko: Ikke tilladt.
    Synes bare det er nemt at blive forvirret når der ikke står om farver tilladt osv. smiley
    Tusind tak for svar alle! smiley

• #8   19. jan 2011 Men vil ikke mene at rød er en diskret farve

• #9   19. jan 2011 det er nemt og blive forvirret... men igen de er rigtig søde til at svare på spørgsmål ved drf når man ringer til dem.. har selv gjort et nogle gange fordi nogle har sagt det må man ikke, jeg har så intet kunne find ei reglerne og ringer og spørger... og de svarer pænt

• #10   19. jan 2011 Okay, smiley
    Hvilket nr. har du brugt? er der evt. en mail man kan skrive tl dem på? smiley

• #11   19. jan 2011 Okay tusind tak smiley God idé med at printe ud og kunne vise til dommeren smiley

• #12   19. jan 2011 man bør altid have reglementet med sig på stævnepladsen, så kan man slå op, hvis man bliver i tvivl eller hvis der sker noget, man vil protestere mod.

men jeg synes nu ikke, farver kører hjemme i dressur, det er så bare min mening, jeg synes stadig bedst om sort/hvid

• #13   19. jan 2011 kiggede også lige reglementet (dit spørgsmål har du jo fået svar på), men så at der stod at man gerne må starte dressur med x-/mexicansk næsebånd ... det troede jeg faktisk ikke .... smiley interessant .. nogen der ved om det er en ny regel - kender nemlig en der pænt fik a vide af dommeren at hun til næste klasse skulle skifte hvis hun ikke ville diskes..... smiley

• #14   19. jan 2011 ouise

stævnearrangøren bør vel have et eksemplar af reglementet ??! smiley

men enig omkring sort/hvid! smiley

• #15   19. jan 2011 nr og mail står nederst på siden.. ringer je gpå så stiller de dig videre

(link fjernet)

sabine.. aner ikke om det er nyt har set den før derinde ihvertfald.. tror bare ofte klubber ikke er opdateret ang hvad man må ride med og hvad man ik må.... derfor ruger jeg dme flittigt ringer får at vide hvor det evt står og har den del med til stævne som bevis...
    har gjort det siden jeg engang blev bedt om at tage klokker af min hest da jeg ik måtte starte md dem, et opkald bagefter til drf bekræftede at det var tilliadt, næste gang jeg havde den del af reglerne med...

kan kun anbefale man lige tjekker med drf hvis man ikke kan finde rundt i reglerne, syntes ofte folk tror du ved noget som så viser sig at være forkert. i ved hjemmebryggede regler;-)

• #16   19. jan 2011 enig i at klubberne bør have reglementet stående, men jeg synes nu også det er rart selv at have det med - for hvad nu hvis de ikke har det stående?

• #17   19. jan 2011 Har lige skrevet en mail ind til DRF, og man mågodt bruge røde klokker, da der ikke står noget i reglerne om at farvede klokker er forbudt. hun mente dog de ikke måtte være for dominerende, men man kan IKKE blive diskvalificeret pga. at bruge rød,blå, sølv, guld, osv.
    Jeg synes også selv man skal holde sig forholdsvis til hvid/sort. men har fået en hvid hest for lidt over et år siden, og jeg synes et helt hvidt underlag er for kedeligt og man kan næsten ikke se det ligger på hesten, så købte et underlag med rød kant. og så ville jeg gerne kører stilen fuldt ud, med pandebånd m. røde sten, og så et par røde klokker smiley Tror nemlig det ville se super flot ud, men ville jo heller ikke blive disket for det. Derfor jeg oprettede indlæg. smiley
    Jeg er super glad for alle de svar jeg har fået, tusind tak smiley

• #18   19. jan 2011 Louise og Lene N: Faktisk super god idé, med at have reglementet med, da det ikke er alle dommere som måske er helt klar over reglerne, eller måske har fortolket noget forkert. eller bare fordi de mener noget andet end reglementet, og så kan man jo bevise over for dem at det man gør, faktisk er i overensstemmelse med reglerne smiley

• #19   19. jan 2011 Man må ride med den farve underlag, gamacher, bandager og klokker som man har lyst til, OGSÅ i dressur. Det med at det skal være hvidt er nærmest bare blevet en uskreven regel.
    Dog synes jeg selv at hvis det hele er hvidt ser equipagen pænere ud i helhel, og det kan man altså godt vinde et point på smiley

• #20   19. jan 2011 »Ida & Story« :
    Det har du helt ret i smiley
    Jeg ville ikke ride med et farvet underlag til dressurstævne, kun hvidt, da der noget specielt over den hvide farve, men jeg synes det er rigtig flot med en farvet kant. Men igen kommer det meget an på farven af hesten/ponyen, om der skal være farvet kant eller ikke. smiley

• #21   19. jan 2011 Vil ikke anbefale det.. - selvom du MÅ er det ikke nødvendigvis klogt..

Dommeren kan jo som sagt sagtens dømme dig ned, og blot argumentere på anden vis.

Eller laver du fejl husker de måske din hest bedre pga de anderledes farver.. - det er set før

• #22   19. jan 2011 Lidt som at flette. Det står heller ingen steder at hesten skal være flettet i dressur, men du ser aldrig nogen ride med løs man. Det er uskreven regel at det gør man bare ikke. Men jeg kunne faktisk godt vove mig til at prøve det på et tidspunkt......

• #23   19. jan 2011 Meldgaard $: ja det er selvf. rigtigt. jeg ville nok ikke gøre det ved C-stævner, men rider D-stævner. Og tænker måske lidt de ikke dømmer helt så hårdt når je pt. kun rider i LC-klasserne?

Kommentér på:
Må man ride med røde klokker? dressur.

Annonce