{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

Medicin studerende m. hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hestemennesker (:

Har lige et spørgsmål til alle jer der går på UNI, og allermest er det rettet til jer der læser medicin, da jeg har hørt at det skulle være et studie der trækker lidt tænder ud?

Er nemlig kommet frem til at jeg godt kunne tænke mig at læse medicin eftet gymnasiet.
Bor lige nu i nordsjælland, men har tænkt mig at søge ind enten i aalborg eller århus, og så tage min lille pruhhest med, for uden ham er det ikke sjovt at være mig (:
Økonomisk tror jeg ikke at det bliver et problem, da min mor støtter min ridning meget, og er sikker på at hun vil spytte nogle slanter i kassen som en hjælp til at jeg kan beholde min lille prins (:

Et helt andet problem er: har man overhovedet tid til det??
Lige nu går jeg i gymnasiet, og det er sku også hårdt, men tror mest det er fordi at jeg ikke har kørekort endnu, og fordi at han står alt for langt væk fra hvor jeg bor.
Men ellers er der mange der opfatter mig lidt som en 'slider', har både job, går i 2. g og har hest. hvilket jeg selv synes er ok godt klaret.

Men som sagt aner jeg jo ikke hvordan det er at gå på uni og have hest samtidig. Er mine fremtidsplaner helt urealistiske?

Håber der er nogle der kan give mig et godt svar (:
- på forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Medicin studerende m. hest?
  • #1   17. jan 2011 Jeg går ikke på UNI, men jeg tror du har bedre mulighed for at beholde hesten, hvis du flytter til Århus eventuelt, for priserne herover er ikke så dyre som ved KBH området! - bare lige lidt information!

• #2   17. jan 2011 min hestepasser læser medicin.... og hun har ikke tid til en hest på fuld tid... hun har dårligt tid til en et par gange om ugen...

• #3   17. jan 2011 Maria - ja det var også det jeg havde tænkt. Samt at jeg simpelthen bare ikke gider at læse i kbh.

Camilla N: Øv lige hvad jeg frygtede. Men det kommer måske også an på hvad man ellers laver i sin fritid?

• #4   17. jan 2011 Hvorfor ikke? smiley
    Jeg regner med at skal læse til dyrlæge derovre, for det kan man ikke her i Århus! smiley Håber lidt det kommer her over inden jeg skal starte. Vil ikke væk fra Århus!

• #5   17. jan 2011 hehe har også ville læse vet. indtil nu.
    Gider det simpelthen ikke. Det er en af de sværeste studier at komme ind på. Og vil 1000 gange hellere til jylland og læse.
    Tror ikke at du skal regne med at det kommer til århus, desværre/: der er i forvejen rigeligt med dyrlægestuderende, og lille DK har slet ikke brug for så mange dyrlæger.

• #6   17. jan 2011 De burde de få smiley
    Ja, men man har lov at håbe. Og jeg vil så gerne ind på det. Må se tiden an.

• #7   17. jan 2011 tror mest det med kbh har noget at gøre med at jeg virkelig trænger til noget luftforandring. Man får altså lidt spat af folk herovre, når man bor i whiskybæltet (: hehe

- folk er sku søde nok men du ved - 'de er jo bare lidt for dejlige allesammen' (: - sagt med rytteriet-accent xD

• #8   17. jan 2011 haha! smiley
    håber du får dit ønske opfyldt, herover på dejlige jylland!

• #9   17. jan 2011 seriøst! Sidder lige og kigger på opstaldningsmuligheder! Det er jo for vildt.
    Man kan få et mega luksus sted med lækkert kæmpe ridehus og de lækreste folde og andre faciliteter til 2200 i måneden!! Det er for vildt..
    Ingen tvivl om at jeg skal over til jylland ! haha !

• #10   17. jan 2011 ja smiley ikke en gang Vilhelmsborg er slemt! smiley

• #11   17. jan 2011 Men det ligger så tilgengæld så også et stykke væk fra Århus C.
    Ca. 13-15 km. smiley Men Oddergrisen/toget går direkte derud, fra Århus H.

• #13   17. jan 2011 (Sådan lige; hvis du kommer til Århus kan du få opstaldning meget billigere end 2200 smiley

• #14   17. jan 2011 Katja og musse: Okay shit, hm kan godt være at det er noget urealistisk det jeg har tænkt mig så /:

• #15   17. jan 2011 Tja.. jeg læser til ingeniør og ville på ingen måde kunne finde tid til hesten. I starten havde jeg et arbejde men måtte droppe dette bare for at kunne komme i seng til nogenlunde tid smiley og som sagt - til daglig ville man måske kunne klare det, men for mit vedkommende er jeg fra midt i november, f.eks., denne gang skulle være på uni fra 8.00-22.00 for at lave projekt der skulle afleveres sidst i december - derefter hedder den læsning så snart man kan komme væk fra familien i julen - og januar går med at læse og eksamen (glæder mig SÅ meget til på torsdag, så kan jeg endelig få lidt ro på igen efter den sidste eksamen - krydser fingre for ingen reeksamener!). Så er der relativ ro på indtil maj, hvor der igen er deadlines og eksamener i juni. Så hvis man synes man kan være bekendt overfor sin hest ikke at have tid til den 2 måneder hvert halve år, så kan man godt smiley men i løbet af resten af året er der heller ikke meget tid til det, desværre.

Min lillesøster har så hestene nu, så jeg heldigvis stadig kan se dem - og der har jeg en fast ridedag - i de hårde perioder har jeg ikke engang kunne afse tid til den ene dag :-s

P.s. hører ikke hertil spg. Men lad være med at tage den i aau for min. Det er kommet nogle færdige læger ud - dvs lad være med at vælge den smiley det tager altid noget tid at starte noget nyt op - og hvem gider være prøvekanin? F.eks. kører jura studiet (også relativt nyt i aau) heller ikke særlig godt. Vil man til gengæld være ingeniør er aau det eneste rigtige, da aau er de eneste, der fokuserer ordentligt på gruppearbejde.

• #16   17. jan 2011 Jeg er forresten en af de typer elever, der har nemt ved ting og lærer det første gang jeg hører det (10,8 fra gym) og p.t. 11,1 på uni og jeg synes også det er rigtig hårdt at følge med - og kan da se, der er en del på studiet, der har det noget sværere end mig.

• #17   17. jan 2011 Tja hvis du gerne vil have hesten stadigvæk, så find en seriøs og stabil part, som kan overtage de dage hvor du har for mange lektier for eller simpelthen er FULDSTÆNDIG smadret.

Mht. opstaldning, så hvis du vælger Århus, og hvis du til den tid har bil, så tag nogle at de stalde som ligger min 15 km fra Århus da en stald i/tæt på Århus er dyrt som i SVINEdyrt. Det er helt ekstremt hvad jeg ser folk betale for ganske lidt, hvorimod mine står i en luksusstald i Randers til en tredjedel smiley

• #18   17. jan 2011 hvor er det svinedyrt i århus? smiley

• #19   17. jan 2011 Jeg tror det er et spørgsmål om prioritering.
    Man kan selvfølgelig ikke være konkurrencerytter når man læser, men hvis det økonomiske ikke bliver noget problem, er det jo bare at vælge, hvad man bruger sin tid på. Jeg har fx ikke behov for at se tv eller sidde meget foran computeren, hvis der er nogetsomhelst andet at tage sig til. Så jeg kan nå rigtig mange ting på en dag smiley
    Jeg har også tænkt meget på, om jeg får tid til hesten. Tror bare man må prøve og se om det kan fungere, for jeg tror ikke man kan forudse det smiley

• #20   17. jan 2011 Jeg har været inden for sundhedssektoren i mange år og kender mange læger som alle jo har været igennem studiet (håber jeg). En ting jeg helt tror du glemmer i din overvejelse om netop lige medicinstudiet og det at have hest er det turnus. Du prioriterer jo selvfølgelig dit turnussted men vil sige at er man heldig er det måske 2-3 ud af 10 som får deres ønske opfyldt. Du lan læse i århus og ende i turnus på Ærø, Sønderjylland, Nyborg og andre spændende steder smiley og det er jo ikke kun en gang du skal i turnus. Skal hypse så med rundt? du får blandede vagter, døgnvagter, tilkald og betragteligt med overarbejde allerede som reservelæge.

Skal dog lige siges at alle de læger/lægestuderende jeg igennem årene har talt med har været meget aktive i deres sparsomme fritid og nogen af dem har været tidligere ryttere, men har ikke mødt nogen med hest. Det har været fritidsinteresser/sport som kunne dyrkes når det passede ind i resten af skemaet.

• #21   17. jan 2011 Jeg læser psykologi på Uni her i aalborg. Og det er det fag ude på fakultetet som er det aller tungeste rent læsemæssigt. Vi har vanvittigt meget at læse i forhold til andre, udover at vi intet har på dansk, så det tager MEGET tid. Men jeg har hest og jeg nyder det i fulde drag at kunne få pusterum. Det kan svært i perioder, men når man vil, så kan man finde tiden. Så ja, jeg studerer på uni, har hest, og ligeledes arbejde ved siden af, som også tager tid. Men jeg når det hele:)

• #22   17. jan 2011 charlotte: jeg har lige søgt opstaldning i temmelig lang tid,og jeg er nået frem til at jo tættere du kommer århus jo billigere. Bor selv i Randers. Så det kan jeg slet ikke følge dig i. Har set mange fine billige privat steder ved århus.

• #23   17. jan 2011 forstår heller ikke hvad charlotte snakker om. hun bor i randers, hvordan kan hun så vide priserne hernede.

• #24   19. jan 2011 Chardotte: Aau er det så aalborg ??

• #25   19. jan 2011 Ja, det er Aalborg smiley

Kommentér på:
Medicin studerende m. hest?

Annonce