{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Godt foder til en ung hest?? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har kigget på hest i dag, og har besluttet mig for at det bliver en af de 2 4 års heste jeg så på..

Den jeg hælder mest til, skal bare i røntgen og så er han min, hvis han altså er ok.. nå men videre til sagen .. smiley

Han er ret tynd. må meget gerne tage en del på faktisk! Han er heller ikke helt færdig med at vokse endnu, og skal derfor have foder der giver ham mulighed for dette, men ikke noget der gør at han vokser for stærkt. smiley

Jeg har gode erfaringer med pavo, men synes det er for dyrt i længden og tyggetiden er ikke lang.

Søger et godt billigt fuldfoder(evt noget der kan suppleres med betfor eller andet).
nogle idéer? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt foder til en ung hest??
  • #2   15. jan 2011 Lucerne som forlænger tyggetiden og er godt for maven, "popcorn" som de poppede majs også kaldes, godt med olie i maden, frisk hvidløg. Men giv den ikke havre men find noget andet du mener den kan få, nogle giver byg men det kan give tygge ben.

• #3   15. jan 2011 jeg skal helst undgå for meget stivelse kan jeg læse mig frem til, da det kan være med til at der sker en overproducering af væksthomoner, og det er ikke godt for en lille hyp, men ja leder også efter noget med lidt guf i og en masse lucerne smiley

• #4   15. jan 2011 min på 4 er heller ikke nem at fodre på, han er noget af en stor herre og kræver derfor en del. Jeg giver ham trotting cubes fra brogården. Det er nøjagtig det samme som face 3, bare i pilleform og så er det lidt billigere. Du kan jo vælge at give noget lucerne eller Lina mix oven i.

• #7   15. jan 2011 Wrap, hø og evt. roepiller... Andet behøver en unghest ikke... Hvis den får det ab libitum, altså både på fold og i boks i rigelige mængder, så skal den nok ta på og klare sig til den begynder og skal lave noget... Sådan blir min på to fodret...

Hvis den skal ha lidt og ta på af vil jeg anbefale Christinedal, vitaminer og lucerne... Christinedal er et fantastisk godt foder uden for meget stivlese, og ganske billigt... (bruger det selv med succes...)

• #8   16. jan 2011 lyder godt, tak for svarene. Problemet er at han skal på rideskolen de første måneder, hvor han de færste uger skal vende sig til stedet, tage på og gøres sadel/trense vant.
    Der over får de kun hø 2 gange dagligt, og det er af ikke ret god kvalitet, så der er ikke mange foderenheder i det.. derfor skal han have et godt foder, men masser af protein.

LIge så snart han kommer hjem får han lige så meget hø han kan spise + det foder jeg nu finder frem til smiley

• #9   16. jan 2011 Vores ungheste får ½ Besterly Classic, så de har lidt overskud til træningen.. Og ½ Besterly Reprodic, så de stadig har lidt at vokse af, hvis de ikke er færdiggroet..

• #10   16. jan 2011 Udelunke suregrow.... Det holder smiley

Kommentér på:
Godt foder til en ung hest??

Annonce