{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Halt / Sene skade igen igen .. {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den uheldige situation at min pony som bl.a. er til salg, og står endelig med en køber ! Nu er halt på et tidligere sene skadet bag ben .. smiley ØV !

Jeg er 100 % inde i alt det med sene skader, og der er ingen tegn på at det skulle være den som er problemet ..
Han har dog fået et mindre "overben" på det gamle skadede ben, kan dette være skyld i hans halthed nu? Meget mærkelig er det hver vinter der er problemer med det bag ben .. Hmmm . Kan vinter kulden betyde noget? - han står dog med back on track staldgamcher på alle 4 ben, hver nat .. For at holde blodet iagng ..

Skal siges at han har været i fuld ridning i 1 år nu, uden problemer med skaden ..

IH - nogle der erfaringer, eller nogle ideer til hvad det kan skyldes ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halt / Sene skade igen igen ..
  • #1   14. jan 2011 min hest har et lille overben, på sit højreforben ved knæet, og det har ingen betydning, så tror ikke det kan give halthed, men hvad ved jeg? ..

  • #2   14. jan 2011 Overbenet kan godt have forbindelse til haltheden. Det kommer jo som regel ved et slag osv.

    En hest på det sted jeg står har lige stået halt i et godt stykke tid pga. et overben på det ene bagben.Kan ikke huske præcist hvordan det hang sammen. Men hun havde dyrlægen ude, hesten havde boksro i et stykke tid hvorefter den så måtte trækkes og så skulle den genoptrænes. Kan ikke huske hvor lang tid det var over.


  • #3   14. jan 2011 Overbener et kommet grundet sene skaden .. Så det er jeg helt klar over..
    Boksro og genoptræning har vi været igennem også, da skaden startede ...
    Leder mere efter erfaringer med gamle skader, der kan være "gået op"?


  • #4   14. jan 2011 Schakira havde en sene skade i forbenet, der gik op smiley Hun blev halt på benet, og så var det forfra med ro og derefter genoptræning..

  • #5   14. jan 2011 Ih, det var da irriterende.
    Min pony har også gået på lidt on/off med seneskader.
    Min pony vred rundt på benet den ene dag for ca. 3 år siden, og stod lidt over et halvt år. Derefter genoptrænede jeg ham, og så gik han rigitg godt, indtil han så lige pludselig var halt igen. Denne gang stod han så næsten et år. - Så blev han klar igen, og så har han ellers gået nogenlunde indtil nu igen. - Vi har så muligvis fundet ud af, at han også har gigt - men det er ikke noget han har haft hele tiden. - Så nu er han meget følsom overfor vejret. Ved godt, at det kan lyde mærkeligt, men hver gang, at der sker forandringer i vejret så er han halt. - Når det så stabiliserer sig, så går han som intet er sket.
    Jeg kan godt sætte mig ind i dit sted.
    Min har også stået med back-on-track... Jeg håber virkelig din pony snart bliver haltfri!


  • #6   11. mar 2011 Heejsa, det er godt nok noget tid siden dette forum blev oprettet, men står lidt med det samme med min hest.

    - Altså hun har være brugt til meget høj konkurrence ridning førhen og fik en benskade, hun blev sendt til slagteren fordi hun ikk kunne holde til den hårde træning mere, men dyrelægen sagde at hun godt kunne rides, men hun kunne bare ikke holde til den hårde træning.. Men slagteren hun står ved kan ikke huske hvad der var sket med hendes ben, men jeg kan se at hun halter på det, og der er også ligesom et "overben", altså en bule, men hun er ikke øm, hævet eller varm, men jeg ved jo så desværre heller ikke hvor gammel skaden er.. Men hun er MEGET frisk, og vil hele tiden lave noget, og kan SLET ikke stå stille. Hun vil gerne ride stærkt, men helst gallop..
    Jeg overvejer at købe nogle proff choice gamacher til hende, for at give lidt mere støtte..
    Men jeg ved ikke rigtig om hvor meget jeg må ride hende, og hvad jeg enlig kan gøre for at hun ikke halter.. Kan man få hende til at gå 100% rent igen, eller kommer det an på hvor gammel skaden er?

    Ville være skønt, hvis nogle kunne hjælpe.. Undskyld hvis det var lidt meget forvirrende! :-).


Kommentér på:
Halt / Sene skade igen igen ..

Annonce