{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

At undervise trækkehold? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at melde mig til at undervise trækkeholdet i vores klub, og virkelig gøre mit bedste og bruge mit store talent for børn. smiley

Men har ALDRIG undervist, og har aldrig tænkt over det, og har aldrig selv været på trækkerhold, så tænkte på, hvordan det forgår, hvad der forventes at eleveren skal lære?

Klubben har nu fået en helt ny "start" med nye og høje standarder, og derfor er der en underviser der følger eleverne fra de skal hente hesten på marken, opsadling, selve undervisning, og når de skal sadel af og sørger for at de lære håndtering, at sadle op og rydde op og ordne hestens udstyr, så det jeg også skulle.

Men selve undervisning er jeg lidt "nervøs" over.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At undervise trækkehold?
  • #1   14. jan 2011 Jeg har undervist rigtig mange småbørn efterhånden. har aldrig haft trækkerhold, men været ude og undervist privat. De ting jeg bruger meget er fx slalom, ponygames, kongens efterfølger osv. Det gælder om at få børnene til at koncentere sig om balanceøvelserne så de "glemmer" at de skal passe på at de ikke falder af osv og pludselig så "rider de bare" afsted og så har man lagt en god basis for at de kan blive gode ryttere med tiden.

Men ponygames, ride med bolde under armenem, benene osv. Forhindringsbaner, fx labyrinter lavet af bomme og så videre er gode balanceøvelser for børn og holder ridningen spændende

• #2   14. jan 2011 Nu er jeg heldigvis MEGET pædagoisk, og er mit store "talent" i følge min familie. Så lege, sjove udfordring, osv. er helt klart noget jeg vil gøre meget ud af.
    Men jeg tænker mere på, hvad man forventer at skulle lære.
    Er det balancen de skal have indlært på trækkeholdet, eller hvad mere?
    For vil jo helt klart ikke tage og undervise, hvis jeg ikke mener jeg kan formå at give den optimale indlæring til dem.

• #3   14. jan 2011 Jeg har undervist trække hold. Og det er rigtig sjovt, hvis du har den rette indgangsvinkel til børnene. Først skal du glemme alle fagudtryk som schenkler osv... det forstår de alligevel ikke. Men som Charlotte siger - balance øvelser i stor stil. En af de ting jeg lærte børnene som noget af det første var at stoppe hesten, og bakke den. Ikke ved at flå den i munden som de fleste forældre siger at de skal gøre " hiv i tøjlen" men ved at bruge balance og vægt. Kan de først stoppe ponyen, så er de mere trygge. Jeg tog en fodbold med, og testede selvfølgelig lige ponyerne om de kunne ha' at en bold kom flyvende op til rytteren som så skulle kaste den til bage til mig. Det virkede helt vildt godt, og er super for balancen. Både når de sidder forlæns og baglæns på hesten. Jeg brugte spande og baljer hvor de skulle flytte en ting fra en spand til en anden ( i den rigtige højde naturligvis ) og de børn der var nervøse og havde sommerfugle i maven, blev sat til at synge. Det var ikke sjældent at vi startede med at synge f.eks. lille peter edderkop. Man kan nemlig ikke være nervøs og synge samtidig, det er svært... smiley

• #4   14. jan 2011 Hej smiley

Jeg kan godt forstå du har overvejet den tanke, for´det er virkelig rigtig rigtig hyggeligt, men samtidig også meget lærerigt for en selv.

Da jeg underviste trækkerholdet var de typisk 4-5 år dvs. lige inden skolestart. så en "idiotsikker" hest er virkelig et must, da de i den alder ofte bliver slræmte

Det gælder om fra start at lære dem sikkerheden, så udstyr er iorden, og at de skal bære ridehjem, i stald såsom på fold. Du kan hente information om regler på drf. hjemmeside.. omgang med hest, at man ikke går bagom, alle de der sikkerheds ting som vi øvéde måske godt kan lægge bag os i hverdagen

Når de så kommer op på hesten og skal lære at ride, så er det en god idé at øve bogstave lege, så de lærer bogstaverne, f.eks F = far - B = banan altså sjove ting de kender og har med at gøre i virkeligheden så de kan forbinde det.... også navnelege er fedt, fordi de skaber sig venskaber på holdet, og det gør det også lettere for dig at huske navne.

Lettere Balanceøvelser, har jeg også haft rigtig gode erfaringer med, fordi de synes det er sjovt, men samtidig styrker det balancen på hesten ud fra leg.

Om sommeren er skovture også bare rigtig godt hvis man altså har mulighed for det, og så brug alle skovens redskaber, skoven har en fantastisk egenskab til de mest fantasifulde øvelser.

Husk undervisning altid skal være sjovt, men lær dem sikkerheden og de grundlæggende ting fra start på en god måde, men så de ikke gør sig dårlige vaner med f.eks opstilling

Kommentér på:
At undervise trækkehold?

Annonce