Folk der ikke gider sælge? {{forumTopicSubject}}
Hej
Er jeg den eneste, der har bemærket hvor underligt folk kan opføre sig, når de har noget - hest eller udstyr - til salg?
Jeg tænker på at tit når man henvender sig, svarer de ikke engang tilbage. Også selvom man kan se de svarer alle andre (kan man jo følge med i herinde).
Andre er totalt afvisende over for en, når man henvender sig, næsten som om de synes, det er irriterende at folk henvender sig til dem?
Jeg oplever det tit lige nu, fordi jeg er ved at lede efter hest. Hvis jeg skriver, får jeg kun meget korte svar tilbage, hvis jeg overhovedet får nogen.
Der er også dem, der ikke engang gider lette måsen og finde ud af en måde, man kan prøve deres hest på her i sneen (køre til ridehus). Jeg skrev fx med en, hvor hesten ellers lød perfekt, men måtte droppe det, fordi hun ikke ville tage hesten ned til ridehuset, som lå 500 meter fra hvor den stod. Begrundelsen var, at hesten jo ikke kendte ridehuset - nej, men hvad er så svært i lige at gå derned og ride et par dage så den er vænnet til det inden der kommer en mulig køber?
En anden mente, at jeg bare måtte prøve hendes hest i skoven og se, om den var noget for mig.
Man snakker så meget om købers marked, og derfor skulle man mene, at sælger bare burde springe til, når nogen er interesserede - men nej, dovenskab ændrer sig åbenbart aldrig.
Andre der har samme erfaring?
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.194
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 76 Svar: 656
senere fandt jeg ud af at de havde en anonce om at de ville sælge ham og der stod han til 5.000kr. (anoncen car oprettet før mit bud)
aug 2006
Følger: 130 Følgere: 132 Heste: 9 Emner: 251 Svar: 2.061
Men mange folk kan virkelig også gøre dem selv en tjeneste og LÆSE helle annoncen og derved sikre sig at de ikke spørger om noget der allerede står i teksten .. Står en ting i teksten, svarer jeg altså ikke folk som skriver i annoncen :).
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
Dog forstår jeg ikke den med ridehuset, hvis jeg ikke havde ridehal og skulle fremvise en af de heste jeg har til salg nu, kørte jeg nu gerne til et sted med ridehus for at vise frem. Ellers kan man lige så godt pille hesten af nettet indtil sneen er smeltet, hvis man alligevel ikke vil fremvise den.
jan 2005
Følger: 157 Følgere: 145 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 498
har ellers en hest som passer dig, meen 22 er desværre lige lidt i underkanten.. øvøv
apr 2007
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 2 Svar: 95
Har fundet den perfekte hest som jeg bare gerne vil op og prøve, men hende som der har annoncen svare ikke. Hverken når man ringer, sms´er eller skriver via nettet.. Hvis man ringer smækker hun bare på. Hvis man ik vil sælge alligevel, så slet dog annoncen..
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
Rannerupgård: Det kan jeg godt forstå! Men jeg læser altid annoncerne grundigt igennem så jeg får mine svar, og så spørger jeg om de andre ting, jeg vil vide, hvis der er nogen.
Victim: Det skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige Men tror da, jeg virker seriøs nok, jeg plejer at skrive mine spørgsmål til dem (jeg gider ikke ringe mere, som jeg gjorde i starten, for det folk har er næsten aldrig det, der står i annoncerne, og så gider jeg ikke stå og afvise en hel masse over telefonen). Og så skriver jeg normalt også allerede i første besked, at jeg gerne vil ud og prøve hesten hvis det hele lyder godt. Plus jeg ALTID præsenterer mig selv, hvordan jeg rider og hvad hesten skal bruges til.
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
En sælger der ikke kunne den ene dag jeg kunne, fordi hun skulle handle ind -.-'
Det irriterer mig også voldsomt når sælgere lyver om deres heste. Vi kørte fra midtjylland til midtfyn en torsdag aften for at se på en hest der virkede helt perfekt. Da vi så kommer derop og går ind i stalden, vil sælger ikke engang hilse da vi går derind, så vi tror ikke det er hende og går ind i ridehuset, hvor vi får at vide vi skal gå tilbage igen. Da vi så kommer ind i stalden igen, bliver vi skældt ud for at vi kom 5 minutter for sent, selvom vi havde ringet og sagt at vi blev forsinkede. Det viser sig så også at hesten var blevet tilredet få måneder inden (den var 9 år), trods det at vi fik at vide den gik de små LA-klasser i dressur. fatter ikke når man lyver om det, for vi finder da ud af det når vi kommer og ser hesten? latterligt.
jun 2007
RORK: Det kan jeg godt forstå, synes også det er fint med korte, rammende svar, men synes nu altså det mindste man kan gøre er lige at formulere sig ordentligt, skrive hej og hilsen osv. Så man ikke virker totalt ligeglad.
Får mange af de beskeder "8 år, 160, sund og rask mere skriv". Det synes jeg er frustrerende.
Rontved: Ja, sådan en står jeg også med lige nu - skal skrive 100 gange for at få et kort svar tilbage. Føler rollerne er blevet byttet helt om, det burde da være hende, der var vild for at få solgt til en mulig køber, og gøre noget for det...
Mia: Ej, helt ærligt - at hun ligefrem smækker røret på virker ret vildt! Og det er bare irriterende når det er en hest, der lyder perfekt, og så står ejeren i vejen for det på den måde...
jun 2007
Og det med de lyver, det fatter jeg heller ikke - måske håber de, at man forelsker sig i hesten så man ser bort fra de ting, den ikke kunne alligevel?
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 369
I december 2010 lavede hun en ny annonce for at salge hendes hest på grund af fraflyttning fra hendes kæreste og dårligt økonomi. Men kun 2 eller 3 uger sener slet hun annoncen igen og der er ingen tale om, at hun vil salge hesten. Jeg har mødt hende tilfældigt for nogle dage siden og der havde hun plan om at købe sig en hest til for at avl.
Det bliver spænnende at følge med hende, hvornår hun annoncere igen. Jeg kan godt forstår, at det ikke er sjovt at søge en hest til købe og at træffe på så en useriøs sælger.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
HAr selv søgt part til min gamle hest, og haft rigtig mange ude og prøve, var helt ærlig, og de villig rigtig mange af dem gerne have part. Men kunne desværre ikke få transporten til at hænge sammen Suk altså er det ikke noget man undersøger inden man skal ud og prøve hesten. Som folk der skriver i annoncer til heste på 50.000 men deres buget siger 10.000-15.000 Der rigtig meget spild tid og kan godt følge folk bliver trætte af at svarer af og til. Samtidig er må folk altså gøre op mig selv om man vil sælge eller ej. Det flabet at sætte en hest til salg, lade folk drømme og så alligevel ikke ville sælge.
Håber du snart finder dig en dejlig hest god jagt.
jun 2007
Lissie: Det lyder som noget en lille tiårig pige kunne finde på... Latterligt.
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 369
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.017
Hvis folk måske ikke gider sætte himmel og hav i bevægelse, er det måske at man efterhånden er blevet lidt træt af de ufattelig mange useriøse henvendelser, der så ofte er. Ingen tvivl om at det er en dårlig salgsteknik, men er man seriøs nok er man vel påholdende nok.
Mht at køre en hest i ridehus pga sneen - øh, jeg kører sørme ingen steder med mine heste, når vejen er ren sne og is, så det lyder meget logisk for mig, at sælgere "ikke abre lige" kører hesten i ridehus.
Jeg er ALDRIG nogensinde stødt på så mange useriøse købere, som har spildt min tid, SÅ mange gange. Gad vide, om det er alle de arbejdsløse, som bare skal få tiden til at gå? Ak ja - man kan undre sig!
jun 2007
Men ja, der har også været dårlige oplevelser. En hest, man har kørt længe efter at se, der starter ud med at sparke og bide. Ejere, der som beskrevet i dette indlæg opfører sig underligt over for en, når man kommer derud.
At man ikke kører ud når der er glat - kan jeg SAGTENS forstå, det er der også flere, der har sagt til mig, at vi lige skal over de værste dage så det er sikkert at køre igen. Men konsekvent at sige, de ikke kører nogen steder før foråret - så synes jeg altså man skal vente med at sætte sin hest til salg.
Okay, jeg indrømmer at der er gange, hvor jeg heller ikke har svaret folk, der har henvendt sig med heste. Det er i de situationer, hvor de rent ud sagt spilder min tid. Der er et par gange hvor jeg har tænkt, at deres hest ikke passer på ét af mine krav - den er faktisk så modsat af det, jeg søger, som den kan være. Nu søger jeg en tilredet, pålidelig hest, der er vant til at være på ture, og som er en lille hest (højest 160), plus den skal stå på Sjælland. Når der så er en der skriver med en hest på 165 cm, 2 år der står i Vestjylland - ja, så gider jeg altså ikke altid tage det seriøst.
Har også været ude for flere, der har skrevet med heste til måske 60.000 - det er ca det tredobbelte af min maxpris. Det synes jeg egentlig også er at spilde min tid, især fordi man skal høre en masse om hesten først, inden de gider nævne prisen.
Kan godt se der er HELT VILDT mange useriøse henvendelser fra købere til sælgere også, og at det er noget, man kan blive pænt træt af. Det kunne selvfølgelig godt være en forklaring på den manglende entusiasme
Folk der ikke gider sælge?