{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Opstaldning {{forumTopicSubject}}

Hej i dejlige HG mennesker smiley

Jeg står i vildrede omkring hvad jeg skal stille op med hesten.
Pt. Står hun opstaldet privat hos min kæreste's kusine og hendes mand sammen med deres 2 heste.
Jeg giver 600kr pr måned og der er foder, hø og strøelse inkluderet og så bliver hun lukket ud om morgenen og så skiftes vi lidt til at lukke ind og fodre om aftenen alt efter hvordan det passer bedst. Der er ingen facilliteter så som ridebane eller hal hvilket jeg savner lidt, specielt en hal her om vinteren.
Der er også ret ensomt, da kusinen er blevet mor og har mistet interessen for heste, så de får bare lov at gå og passe sig selv egentlig. Jeg savner rigtig meget et fællesskab, nogen at snakke med når jeg går derude og også nogen at ride sammen med osv. Jeg er også lidt træt af hele tiden at skulle ligge øre til hvor "dum" og "træls" min hest er efter kusinen's mening hver gang jeg er derude når intet hun fortæller stemmer overens med min hest's adfærd når jeg er der. Hun siger bla. at hun var ved at blive sparket i hovedet og har aldrig set hende løfte et ben (men det kan selvfølgelig godt være) Dette skulle være sket da hun var ved at give vand på marken og kan ikke se hvorfor hesten skulle løbe hen og losse ud efter hende uden videre. Hun siger også at hun er ved at lægge sig ned på hende når hun lukker hende ud, og at hun er klodset og er ved at falde hele tiden. Men ingen af de her ting oplever jeg nogensinde selv ? smiley
Bliver bare så ked af det til sidst når jeg altid skal høre hvor dum og åndssvag hun er og hvor eksemplarisk hendes to heste opfører sig når den ene er af dem er rimelig strid og den anden trumler afsted og vil løbe ud når du åbner hegnet. Ingen hest er perfekt og de har vel alle deres skavanker men hvor er jeg ved at blive døv af at høre på det nonstop.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig et mere socialt sted, men jeg har ikke råd til at have hende på en rideskole da jeg synes det er rimelig dyrt.

Er der nogen af jer der har et godt sted at anbefale i nærheden af Astrup (Arden) til nogenlunde samme pris?
Der behøves ikke nødvendigvis være baner eller ridehal, bare det at der er andre mennesker og heste at dele interessen og tiden med ville være vidunderligt i sig selv smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning
  • #1   11. jan 2011 Glemte forresten at skrive og høre hvad i andre ville have gjort i sådan et tilfælde? Det er jo rimelig billig opstaldning så på det punkt er det ikke til at klage, men ensomheden kan også godt tage over tror jeg.

Ville i prøve at finde et andet sted med flere muligheder for træning og et mere socialt netværk? Eller ville i fortsat indfinde jer med det nuværende sted?

• #2   11. jan 2011 jeg har mine heste hjemme ved mig selv. før havde je dem på rideskole. så flyttede vi og alt var så fedt, men samme problem som dig KEDELIGT.. man mister bare hurtigt lysten for ridning når man bare går selv.
    Så sys du skal prøve at finde et andet sted hvor der bare er en anden. mon ikke der er nogen der også savner selvskab. smiley
    ps. jeg er selv kørt død i det nu. da der ingen er at snakke med og ingen ridebane. så prøv smiley

• #3   11. jan 2011 Lige præcis, man mister lidt lysten, en del af det sjove går ligesom af det når man går alene, selvfølgelig er der hesten men det at dele glæden af rideture, træning og hygge sammen med andre mangler ligesom bare.
    Jeg elsker at være sammen med min hest og ville aldrig stoppe med det men hvor kunne det bare være skønt med noget selskab. Har fundet en ny veninde som kommer engang imellem men det er ikke så tit så det er ikke helt det samme som når der næsten altid vil være nogen i stalden når man selv er der.

Synes tilgengæld at jeg har søgt med lys og lygter overalt herinde flere gange efter nogen at ride sammen med og evt andre ting og kan bare slet ikke finde nogen her omkring med hest smiley Der er bare helt ødet for hestefolk.

• #4   11. jan 2011 Jeg ville ungså en rideskole hvis du kun er hyggerytter..

Jeg har personligt aldrig følt mig hjemme på en rideskol fordi det har været så konkurrence præget og folk mere gik op i hvor go deres hest var end at have et godt fællesskab smiley

Næ så hellere ride centre, eller andre små private steder, hvor der også er plads til os hyggeryttere, hvor fællesskab er i højsædet og det er total lige meget om hesten kan noget eller ej smiley

• #5   11. jan 2011 Måske gider din kusine at søge en ridepart for hendes heste. Så har du en til at ride sammen med.

• #6   11. jan 2011 Jeg ved der er en stald i Ejstrup, tæt på arden (hvis du ved hvor det ligger?), hvor der også er en ridehal og bane til plus meget natur. Jeg har set stedet, og det ser rigtig fint ud med store og flotte bokse, jeg ved ikke hvad prisen er? men tror ikke det er dyrt. smiley

• #7   11. jan 2011 Hun har allerede en slags part på en af hestene, eller det vil sige en pige jeg kender som skulle hjælpe mig lidt med at arbejde med min egen hun rider en af de andre heste på tur med mig og sådan, men det er ikke så tit hun kan komme da hun bor et stykke væk og har skole og sådan at passe og tror ikke rigtig kusinen vil have flere omkring sine heste.

Rigtig mange tak for svarene alle sammen. Rideskole bliver det nok heller ikke er også selv mere til private steder med mere fokus på hyggen i at have hest. Vil lige prøve at undersøge den stald i Ejstrup smiley Tak for anbefalingen

Kommentér på:
Opstaldning

Annonce