{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Pas / chip {{forumTopicSubject}}

Godaften kære HG smiley

Idag fik jeg stella vaccineret og hun blev chip mærket smiley hurra smiley
Anyway dyrlægen er så kommet til at skrive i ansøgningen om pas at hun er hest? Jeg har altid redet hende og set og sagt osv at hun var 2 pony? smiley
(hun er fjordhest)
Er så i tvivl om, om hun er hest? eller hvad? smiley

lige et andet spørgesmål - hvis nu jeg sælger hende om et par år eller sådan noget kan man så godt skifte ejer navnet i passet?

- Håber i forstår det her?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas / chip
  • #1   7. jan 2011 Tror han har krydset af i hest fordi hun er hest og ikke muldyr eller æsel, som jo også skal chippes efter reglerne. Jeg ved godt at pony og hest ikke er det samme, men hun går jo ind under hestekategoerien af det tre slags. Men nej er hun pony højde, så er hun pony. Det har intet med det at gøre:)
    Og ja, man kan sagtens ændre navnet, da den nye ejers navn skal stå i passet. Mener bare det koster et vis beløb at ændre..

• #2   7. jan 2011 Hej Laura

I passet der bliver lavet til din pony står der ikke hvem ejeren er. Du få et papir (A4 side) hvor der står ejercertifikat på og det er det papir der beviser at du er ejer af ponyen. Du må ALDRIG opbevarer din ponys pas og ejercertifikatet sammen da hvis nogen tager det kan de ændre det til at de ejer ponyen.

Mvh Anne

• #3   7. jan 2011 Men hvad hvis jeg kommer til stævner i sommer og vil starte en lc2 for ponyer kan jeg så det når i passet står at hun er "hest og ikke pony" ? smiley

Anne L
    Tak det vil jeg huske smiley

• #4   7. jan 2011 Tror ligesom Mette A skriver at det kun er et felt der hedder hest. Selvfølgelig kan du starte stævner på din pony. Du skal bare huske at have passet med og hvis du ikke har vaccinationerne stående i passet skal du osse have dette med.

• #5   7. jan 2011 Som Mette skriver står den som hest da den jo ikke er muldy eller æsel smiley

• #6   7. jan 2011 jamen der står på de papir "HEST - PONY - MULDYR - ÆSEL- MULÆSEL"

kan så bare ikke forstå at han sætter den i feltet HEST ? smiley
    Men ja i har helt sikkert ret smiley er bare pænt meget i tvivl..

• #7   7. jan 2011

Arh den burde være krydset af som pony.
    Blanketten ser sådan ud : (link fjernet)

& der er både HEST PONY MULDYR ÆSEL MULÆSEL

• #8   7. jan 2011 Nej men det er nok bare en lille fejl han har overset i farten, tror ikke det kommer til at stå i passet. Og enhver kan jo se det er en pony, hun kan ikke bare blive hest ved en afkrydsning i et felt på et papir. Så bare rolig:)

• #9   7. jan 2011 Hvis du er helt sikker på at han har krydset forkert af i feltet synes jeg at du skal ringe til ham hurtigst muligt så det kan blive rettet inden de laver passet.

• #10   7. jan 2011 Hej. Kan se du er meget i tvivl mht. hstepassene. Jeg har en stak af de grønne pas, jeg tager lige nogle billeder og oploader dem til HG, så du kan se dem og forhåbentligvis få svar på dine spørgsmål

• #11   7. jan 2011 tak alle sammen i er bare skønne smiley

Kommentér på:
Pas / chip

Annonce