{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor kører bid..
  • #1   7. jan 2011 Jeg følger lige med..

• #2   7. jan 2011 det er bare helt ok så må vi bare håbe der nogen der gider og hjælpe os hehe..

• #3   7. jan 2011 Ja, hehe..

• #4   7. jan 2011
    Undre mig egentligt også over hvorfor man skal køre med et "kørebid" - ved ikke lige hvad det rigtigt kaldes, men to slags ringe har det.

Hvis det var pga. sikkerhed for at kunne stoppe hesten skulle man jo også ride ud m. stærkere bid end man rider med ellers .

• #5   7. jan 2011 jeg vil tro det har lidt at gøre med at hvis der skulle ske noget, så har man rent faktisk kun tøjlen at hive i...samt du sidder 3 meter fra hesten?!

• #6   7. jan 2011 (link fjernet)

• #7   7. jan 2011 ja det er også det jeg tænker lidt men min nabo siger at det er fordi det giver nogle finere signaler til hesten men k´hans heste går os til højre hvis han siger højre så jeg ved det ikke..
    der er jo også nogen heste der rider med det..

• #8   7. jan 2011 Jaa, det kan der jo være noget om..

• #9   8. jan 2011 Jeg mener nu ikke et specielt kørebid er nødvendigt til alle heste. Det er individuelt hvad hesten går bedst på, helt som når man rider.

Eneste forskel er at jeg finder bidløs kørsel uansvarligt, mens jeg synes det er helt ok når det er ridning. Bl.a. fordi man jo ikke kan gøre brug af vægt, schenkler og det at kunne flytte hånden/tøjlen til siden og "lede" hesten, da men ved kørsel kun kan indvirke (med linen altså) ved at tage eller slippe.

Min Axel går på et ungarsk kørebid/4-ringsbid -det ser ud som et almindeligt trensebid, men har så en ekstra bidring i hver side, hvori det spændes fast på trensen.
    Det samme bid brugte vi til Balder og vores anden belgier går osse med det.
    (link fjernet) 00:41:30

Axel går så pt dressur med et liverpool bid, men kun som led i korrektion, hvorefter han igen kommer tilbage på 4-ringsbidet.

Jeg selv kører dog primært med postkandar når jeg kører belgieren en sjælden gang imellem.
    Det er dog fordi jeg har gigt i hænder og skuldre, og derfor ikke kan holde ret meget mere end vægten af line + pisk. Efter 15 min kørsel, er jeg dårligt i stand til at lave en halvparade. Så der er bidet altså som hjælp til mig, og har ikke så meget at gøre med at jeg finder det nødvendigt at folk bruger det blot fordi de kører.

Kommentér på:
hvorfor kører bid..

Annonce