{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Føl foder {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

min lidt sjove føller er gået fra og været grovæder til næsten ikke at røre sin mad...

Så nu vil jeg høre om i kender et godt følfoder hvor de ikke skal have så meget men alligevel er dækket ind?

Lige nu får hun brogårdens face 1 og det har vi været glade for, men for 3 dage siden begyndt hun ikke at spise så meget af det mere, men nu spiser hun godt med hø..

Hun skal have 1,5 kg af brogårdens face 1 for at være dækket ind, men hun spiser ikke engang 1 kg af det..

det er meget vigtigt det er foder der ikke er for meget sukker og stivelse i da hun bliver sur hvis der er det..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl foder
  • #1   6. jan 2011 Hvor mange portioner er det delt op i dagligt?

• #2   6. jan 2011 jeg fodre hende 3 gange dagligt...

• #3   6. jan 2011 Kristine: Giv hende en masse wrap/hø.. og så suregrow.. som er vitamin/mineral. ligeledes gulerødder. det er rigeligt til de størrelser.

Min på 8 mdr får:
    6 kg Wrap
    200 g. suregrow.
    4 kg gulerødder.
    og lidt kalk
    dagligt.

Det fungere fint.

• #4   6. jan 2011 Jeg har en underlig føller.. hun spiser ikke gulerødder..

• #5   6. jan 2011 hvad med roepiller???

• #6   6. jan 2011 roepiller har hun ikke smagt endnu... men hun er meget special hende her..

Men burde hun ikke kunne leve på hø og vitaminer??

• #7   6. jan 2011 Jo sagtens... Massere af hø og vitaminer. Den bedste måde at fodre en hest på efter min mening. men giv suregrow så, da der er lidt protein i der også...

• #8   6. jan 2011 Ja må jeg lige se på... skal lige se hvor meget hun skal have af det suregrow.. jeg vil bare have hun er dækket ind som hun skal være...

• #9   6. jan 2011 Det er jo kun vitamin/mineral og lidt protein så det er små mængder de skal have af det...

Jeg synes det er forkert at proppe korn, generalt stivelse osv i et føl. De har slet slet ikke brug for det...

• #10   6. jan 2011 Min får heller ingen form for korn..

Det først foder jeg købte til hende der var meget sukker og stivelse i fandt jeg ud af.. og efter vi har skiftet foder til brogårdens så har hun ændret adfær til noget bedre...

• #11   6. jan 2011 En god ting.. Men jeg ser ingen grund til at smække alt muligt mærkeligt i dem hvis de kan leve på vitaminmineral og wrap smiley

• #12   6. jan 2011 Nu har jeg været inde og læse om suregrow og min skal have 800 gram om dagen for at være dækket ind

• #13   6. jan 2011 Baby er 9 måneder og får

1,5 kg face 1 om dagen
    1 kg lucerne
    7 kg hø
    og hun har også himmalay sten..

Hun er bestemt ikke til den tynde side, men jeg er bange for at hvis jeg skære ned på face 1 at hun så ikke får de vitaminer og mineraler hun har brug for

• #14   6. jan 2011 Ja det kunne være jeg skulle prøve det...

• #15   6. jan 2011 hej smiley

hehe sidder med en føller som er lige som din, hun er MEGET kræsen smiley min får zutch fra eggersmann som hun ELSKER og sluger med glæde smiley det kunne være det var det du skulle prøve?

• #16   6. jan 2011 **Stald Lille T**

det vil jeg da lige kigge på... ved du om der er meget sukker og stivelse i det??

• #17   6. jan 2011 Stud Müsli Wellness er tilsat EMH og er tilpasset de krav der stilles
    til et effektivt foder på stutterier. Tilsætningen af EMH understøtter
    stofskiftet hos hopper, føl og hingste på en helt naturlig måde. EMH
    er et udtræk fra virkningsfulde urter der har bevist deres værd indenfor
    ernæring hos heste. Udtrækket er gennem en fermenteringsproces
    med forskellige mikro-organismer gjort meget værdifulde for hesten.
    Samspillet mellem råvarer af høj kvalitet og EMHD giver hoppen de
    bedste forudsætninger for at sætte stærke føl i verdenen. En god foderkondition
    sikre at hoppen hurtigt restituere sig ovenpå folingen og
    dermed hurtigt begynder at producere en tilstrækkelig mængde hoppemælk.
    Føllene fyldes med livskraft og udvikler sig sikkert. Stud Müsli
    Wellness indeholder expanderede kornflager af højeste kvalitet, såvel
    gode proteiner og essentielle aminosyrer, dette er medvirkende til en
    høj foderudnyttelse.

115 g ford. Råprotein/kg
    11,2 MJ ford. energi/kg

Müsli
    20 kg sække Indhold:
    Majs (flager) 25,0 %, Sort Havre 18,8 %, dampet extr. Sojaskrå 15,4 %,
    Byg (flager) 14,9 %, Hvedeklid 10,8 %, Rørmelasse 5,0 %, Ærter (flager) 3,1 %, Calciumcarbonat 2,3 %, Natriumchlorid 1,7 %, Dicalciumfosfat 1,0 %,Marietidselolie 0,8 %, Magnesiumoxyd 0,2 %,

Anbefalet fodring:
    Hopper i fol fra 9 drægtighedsmåned: 300 g/ 100 kg legemsvægt/dagligt,
    fra 11 drægtighedsmåned 500 g/ 100 kg legemsvægt/dagligt. Diegivende
    hopper 1 – 3 måned 500 – 600 g /100 kg legemsvægt. Ved anvendelse af mindre mængder, anbefales det et yde et tilskud i form af mineralblanding

Indholdsgaranti
    Råprotein 15,00 %
    Råfedt 3,20 %
    Råfibre 5,50 %
    Råaske 9,00 %
    Calsium 1,20 %
    Fosfor 0,60 %
    Natrium 0,65 %
    Magnesium 0,25 %

• #18   6. jan 2011 det er lige hvad jeg kunne finde om det smiley det hedder zutch wellness musli

• #19   6. jan 2011 hvor meget giver du dit føl om dagen

• #20   6. jan 2011 lige pt får hun omkring 400 g men regner med hun ska op på 500 g når hun er helt tilvænnet (hun havde ikke fået foder før jeg fik hende, så der har været en tilvænnings periode fra da jeg fik hende så hun ikke fik kolik) jeg har et welsh/miniature føl

• #21   6. jan 2011 jeg ville give omkring 900-1 kg til dit føl..

• #22   6. jan 2011 min spiser heller ikke den spiser ikke mere end en håndfuld 2 gange dagligt den får fase 1 og masser af hø,tror ikke man skal være så bekymret,vi spiser heller ikke altid lige meget,der skal selvføldig holdes øje med så det ikke bliver syg,men man kan jo ikke tvinge dem

• #23   6. jan 2011 Stud musli wellness indeholder alt for meget stivelse og sukker, især til en føl.. Du risikerer vækstforstyrrelser og OCD med det indhold... Suregrow er også rimelig højt på skalaen med stivelses indhold...

Jeg ville helst klart vælge et rent viatmin/mineral produkt til et kræsent føl.. Såsom TM Minivit vinter og så fri adgang til hø/wrap... Mine 2 føl fra Marts spiser med glæde deres foder, endda tilsat ølgær, som en del ellers døjer med deres heste ikke gider spise...

• #24   6. jan 2011 Jeg synes det er så svært med det foder...

Jeg har tænkt på roepiller/grønpiller og så med Regulator Complete fra naturhesten.dk og så lucerne og hø, menjeg kan ikke finde ud af om det lyder helt dumt

• #25   6. jan 2011 Roepiller/grønpiller er unødvendige, du skal hellere stile efter at hun spiser mere grovfoder (hø/wrap).. RC er super fint, hvis hun gider spise det... Du har større chance for at hun gider spise TM minivit vinter, da de er ligesom hesteguffer, og hun skal have 1 bolsche for hver 100 kg hest du forventer hun kommer til at veje... Hvis hun gider lucerne, kan du give hende lidt i krybben, for det tager ikke mange sekunder at spise bolscherne =)

• #26   6. jan 2011 Nåå okay, men hende her er og bliver underlig.. vi har prøvet i 2 måneder og hun spiser ikke bolcher

• #27   6. jan 2011 jeg ville prøve med det her zutch

• #28   6. jan 2011 Jo det er lige lidt nok, men hun er også først lige startet op på det... Hun skal op og have det dobbelte i hvertfald..

Jeg tror faktisk jeg har haft læst fodervejledningen forkert.. Hun er 8 mdr nu. Mon jeg skal give hende 400 gram dagligt ????

Kommentér på:
Føl foder

Annonce