{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
426 visninger | Oprettet:

Rytter mærker? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen(:
Jeg vil rigtig gerne tage nogle rytter mærker så jeg kan få startet nogle stævner når min lille pige er klar(:

Jeg har slet ikke nogen og ved ikke hvad for nogle jeg skal starte med(:
Min veninde som rider SA klasser i spring, siger at når jeg er 16 behøver jeg ikke tage 1 og 2 rytter mærker, er det rigtigt? og kan det betale sig at tage dem, eller er det lige meget?

og jeg skal så tage 3 og 4 og har nu hørt at jeg også skal tage "klar, parat, start". hvis jeg vil ride C-stævner
Men er der andre jeg skal tage?

Så har brug for lidt hjælp.

Hvis jeg gerne vil starte stævner til hest i spring, hvad skal jeg så tage?
Hvis jeg gerne vil starte SA stævner hvad skal jeg så tag?
og hvis jeg gerne vil starte sjællands mesterskab, landstævne, dm osv.. hvad skal jeg så tage?

Evt en hjemmeside eller meget god forklaring(:
Tak på forhånd(:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rytter mærker?
  • #1   30. dec 2010 For at få din rytter licens skal du have ryttermærke 3 og 4 og klar parat start ....

Og efterfølgende skal du jo så kvalificere dig til landsplan og da de nye regler er der så hvis du vil videre fra det niveu du red i 2009 så skal du som heste ryttere have 3 fejlfrie i hver sværheds grad ..

• #2   30. dec 2010 Oka tak(:

• #3   31. dec 2010 Du skal kun tage ryttermærke 3 og 4, og så skal du tage licensprøve - klar, parat, start. For at ride landsstævner i spring som hesterytter, er der ikke nogle "specielle" kvalifikationskrav, som der er i dressur og for pony, men selvfølgelig kræver det at du er kvalificeret (rytterkategori) til at ride den pågældende klasse. Vil du fx ride en MB** på landsplan - eller for den sags skyld på c-plan - skal du have 3 fejlfri runder i sværhedsgrad 1 påc-plan (LB* eller LB**). Så skal du have 3 fejlfri runder i sværhedsgrad 2 (LA* eller LA**) og så må du ride MB* og MB** til både B- og c-stævner. Hvis du så vil ride højere sværhedsgrader, må du kvalificere dig ligesom før, med 3 fejlfri runder i sværhedsgrad 3 (MB* eller MB**) osv.

- Og forresten; der er ikke længere noget der hedder SA. Det hedder bare S nu, og så er der S*, S**, S*** og S****

• #4   31. dec 2010 Oka tak(:

Kommentér på:
Rytter mærker?

Annonce