Fantastisk dag :D {{forumTopicSubject}}
Jeg var idag i Ranum for at se Sunrise starte stævne med nye ejer Og det gik rigtig godt
Bagefter var det meningen at jeg skulle have været henne og ride på Casina, men det kan jeg ikke .
Jeg skulle istedet til skive med Filippa, da hun har været halt den sidste uge .
Da det ben hun har bukkehov på, var lidt hævet, var vi lidt nervøse for hvad det kunne være. Heldigvis var det ikke noget alvorligt .
Der var sådan set to grunde. En lille overanstrengelse i (kode-)leddet og så at hendes bukkehov var for høj på udvendige side, altså at hun var beskåret skævt sidste gang.
Og så lavede vi noget ren tortur på hende Heeh. Ej !
Skulle ride rundt på hende, ligeud og så pludselig bøje hende og så ligeud igen. Sådan skulle jeg blive ved i en 20 minutters tid for at fremprovokere haltheden, da det ikke var så slemt. Og så i morgen kan det godt være hun er endnu mere halt, men jeg skal bare skridte en god lang tur på hende hver dag , indtil smeden kommer først i næste uge og skoer hende om Det lyder vildt mærkelig, men sådan blev det altså
Og så er der nok mange af jer der vil sige at det er synd at "ride" (skridte) en halt hest.
Men jeg skulle hilse jer alle sammen og sige fra smeden (som engang var en af DKs bedste) at en halt hest har rigtig godt af at blive skridte og goldt igang istedet for bare at stå stille. Så er jeres heste halte, så ud og skridt. Medmindre den har brækket benet
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
ja vi er så lige begyndt at tilkøre vores ene shetter, og det gik faktisk godt idag, men vi havde ikk vognen spændt helt fast, men vi holdt i spænderne, så vi kunne slippe og vognen vil ryge på jorden, hvis nu vores shetter gik helt amok, men den tog det heldigvis rigtig pænt..
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.702
Jeg har også haft super dag:D
Tiril R
jan 2006
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
jan 2006
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 350
Håhå , det har os været en fantastisk/sjov dag i dag . Først med dig til Ranum , så hjem og moge ud (Lidt surt :'/) , så ud og ride pølsen , og hun var bare sød , HÅHÅ Jeg prøvede at lave den der slangegang hvor jeg galopere og så sætte i trav og så over i den anden galop , det lykkedes næææsten :'D
maj 2004
Følger: 85 Følgere: 131 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 1.379
- Så tænk jer lige om inden i gør det ! Så i ikke gør det værre end det i forvejen er
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 5 Emner: 32 Svar: 1.033
Hvis hesten er halt (eller på anden måde viser tegn på sygdom) skal man ifølge dyreværnsloven kontakte en dyrlæge så hesten kan komme i behandling..
Kun denne kan beslutte om hesten skal skridtes eller ej....
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Fantastisk dag :D