650 visninger
|
Oprettet:
Ang. løfte hove {{forumTopicSubject}}
Hej alle HGér
Jeg er ved at gentilride min hest som jeg har kobt for en mdr siden ca .
MEN Han er ikke ret villig til at løfte hove så de kan blive renset istedet gør han .. .
1> Med forbenene sparker han frem ad eller prøver på at træde på ens fødder
2> Med bagbene der losser han ganske enkelt
nogen der har nogen ideer´til at få løftet de ben ?? har har kunne før da tideliger ejer havde ham og red ham
jeg har forsøgt med trækketov
og at holde benet oppe
Det skal også lige siges at han er 174 cm høj så han er ikk en "pony":)
nov 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 237
Når hun slog ud med forbenene, eller forsøgte, tog jeg hendes ben helt op så hun ikke kunne gør det, (stå eventuelt med dit egen ben foran som ekstra støtte, men pas på benet) og når hun slappede af i det stillede jeg det igen og roste hende rigtig meget. Sådan blev jeg ved, og det virkede godt og hurtigt. Husk at til en start, så hold det meget kort tid, men først sætte benet når han slapper af i det, og kæmpe ros, så langsomt gøre det længere og længere.
Hun sparkede også ud med bagbenet, og ramte mig også en gang. Men der er det bare samme princip, og dit eget ben bagved så han ikke kan trække benet tilbage.
Selvom hun nu kan det 100%, roser jeg hende stadig, hun gør jo stadig hvad jeg beder hende om (: Dog ikke så meget som i starten hvor jeg trænede det.
Held og lykke...
nov 2010
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 104
Mange tak det vil jeg prøve:)
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Bagbenene må du blive ved at forsøge med træktorv og også bare holde fast så godt du nu kan, det er den sikreste måde når de losser efter en, athene gjorder det også vi gjorder det hver dag flere gange 14 dage ca. tog det så lossede hun ikke mere.
Men husk massere af ros lige så snart den ikke sparker efter dig, selvom det kun er 10cm den har løftet det, igonere til at starte med når den er dum, det stresser den bare du skælder den ud og så bliver den bare dummere
nov 2010
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 104
tak
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
apr 2005
Følger: 100 Følgere: 96 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 45
nov 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 237
Efter min mening skal du ikke begynde med godbidder, det gør det bare svære fordi han så vil tigge. Du kan dog få en til at holde sådan en spand hvor der er sådan noget de kan bruge lang tid på at slikke af, ved ikke om du ved hvad jeg mener?:$
Men som Shella siger, skæld den ikke ud, bliv ikke stresset eller fustrert, det smitter af på hesten og gør det hele værre..
Selvfølgelig det er bare mine holdninger... (:
apr 2005
Følger: 100 Følgere: 96 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 45
Ang. løfte hove