1.026 visninger
|
Oprettet:
Jeres første pony/hest? {{forumTopicSubject}}
Hvordan skete det? hvordan fandt i ud af i skulle ha jeres egen hest? hvordan?
aug 2010
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 64 Svar: 529
nov 2005
Følger: 165 Følgere: 161 Heste: 3 Emner: 84 Svar: 432
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 187 Svar: 897
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
Var hjemme og fortælle mine forældre om ham.
og igennem et år var jeg af og til med min veninde ud ved hendes pony, og ride ham. og efter 1år, til min fødselsdag, skulle jeg med ned på en gård, og der stod han så i en boks. og fik afvide at nu var han min.
Jeg var overlykkelig. Jeg var 9år gammel da jeg fik ham, og stoppede så med hold ridning og fik privat undervisning efter jeg fik min egen pony.
Var så rimelig uheldig efter jeg kom af med ham. Jeg byttede ham til en Dansk varmblods hoppe på 4år, og smed penge oveni (jeg var 11år gammel) Hun fejlet så alt muligt, men det var den jeg ville have, og mine forældre støttede mig, men efter 3uger, stod jeg så med en hest der ikke kunne gå pga en forkortet sene i det ene bagben. så hun måtte tilbage til ham jeg havde hende fra, og skulle så se på nogen andre heste han havde, endte så med at få en 5års hest, som jeg kæmpede med i 6mdr, bare for at kunne ride den. Den lossede mig ned osv. Det endte så med at mine forældre købte min pony Cassiopeia til mig, så jeg kunne få noget lykke på min vej
aug 2010
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 64 Svar: 529
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 187 Svar: 897
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
jan 2006
Følger: 45 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.746
Vi fandt en araberblanding og fik byttet til den. Og et par dage efter vi kom hjem, købte jeg den.
nov 2006
Følger: 173 Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 869
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.109
Min venindes mor snakkede med min mor om det, da sådan en shetlandspony ikke kostede så meget osv osv.
Først kunne vi købe en pony fra et stutteri, meget sød og tilredet. Men de trak lidt i land, hvor vi så pludselig kun måtte låne den. Men det var også fint nok.
Det måtte vi lige pludselig heller ikke. Så som 'trøst' hjalp hun venindens mor med at finde en shetlandspony til mig.
Og jeg fik mig en 3årige rå og utilredet hest. En hest som kun havde været i hænder som føl (pga. for tidlig fødsel) og når der var smed.
Han har været min bedste ven de sidste syv år, og det bliver han ved med at være
jul 2010
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 317
hele min barndom havde vi store ponyer som jeg ikke kunne ride på selv for jeg var for lille. øv... jeg lærte dog at ride på dem, på bar ryg og som to årig red jeg rundt på Flicka - bines datter, hvor min far gik ved siden af i både skridt og trav..
men min EGEN første pony, var Lotte.. hun var den dejligst lille hvide Welsh a på 114 cm. sne hvid med store brune øjne og lilla grime. jeg elskede hende over alt på jorden. j
jul 2010
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 317
jul 2009
Følger: 268 Følgere: 2169 Heste: 5 Emner: 138 Svar: 1.543
Vi bor i et kollektiv, som jeg er rigtig glad for, hvor jeg har nogle virkelig gode venner. Så besluttede mine forældre at vi skulle flytte, hvilket jeg blev rigtig ked af .. Som en slags trøst, fik jeg lov at få min egen hest, til min konfirmation
jan 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 280
feb 2010
Følger: 66 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 304
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
Så kort efter vi flyttede indkøbte vi en welsh/islænder-blanding, Billie Jean, jeg desværre blev ret bange for. Så jeg anser egentlig min Pento som min første (og bedste) pony, for hende lærte jeg alt af, og vi byggede en stald til hende.
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
november 2006 købte jeg hende så
nøj hvor var det dejligt at få lov til, jeg havde gået i et halvt år og været nervøs for at min faster en dag kom og sagde at hun skulle sælges, og at mine forældre ikke ville give mig lov til at få hende
(jeg skulle dog selv betale hende)
sep 2004
Følger: 51 Følgere: 107 Heste: 8 Emner: 62 Svar: 442
Min mor sagde på vejen der op at der var kommet en ny hest, hvor jeg måske kunne hører ejeren ad om jeg måtte få part på den..
min far kom også pludselig med kamera, hvilket jeg synes var lidt mærkeligt men tænkte ikke videre over det..
Han siger så at jeg skal kigge på den nye hest, og fortælle ham hvad ejeren hedder.. og jeg svarer bare " jamen hun hedder christina jakobsen... men jeg tror ikke hun er her idag" Min far spørg så om jeg nu også er sikker på det, og pludselig går det op for mig, at det faktisk er mig der ejer hesten.. og at det er MIN hest der står i boksen..
Det var det bedste øjeblik i mit liv med heste..
Desværre havde jeg ham kun 3 måneder, da han så måtte aflives pga en skade i benet dyrlægen havde overset og var nu tilbage til parterne..
til min Nonfirmation fik jeg lov til at få en ny hest som jeg selv kunne vælge. - Samson, som jeg havde i 7 år..
Solgte ham så da jeg blev gravid og ventede min datter.
i sommeren 2009 fandt jeg ham til salg hos en helt anden ejer end jeg havde solgt ham til, og fik lov til at købe ham tilbage..
havde ham et par måneder, men måtte så desværre aflive ham, pga hjerne betændelse, fordi han var blevet for ødelagt i hovedet.
men igennem 7 år var han mit et og alt, og min bedste ven.
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.757
Jeg måtte ikke engang får lov at starte til ridning, eller tage ud og ride ved en veninde, fordi min mor er bange for heste.
Men efter jeg flyttet hjem til Jylland fra København af, for lidt over 2 år siden, hvor jeg bruge ½ år, hvor jeg to tilbage til Sjælland en gang i mellem for 1-2 uger, for at være sammen med min veninde og hjælpe til en den store hestestald, som hun næsten havde det fulde ansvar for dagligt. Det var en travstald, og jeg lærte selvfølgelig (med alt den tid jeg har brug) at køre og træne hestene, så blev bidt af det. Så sommeren 2009, kort tid inden jeg fylder 19, kommer jeg her på HG. Kigger for sjov på salgsannoncer på både heste og pony, og ærger mig gang på gang, at jeg ikke kan få den hest, eller den lille pony, osv.
Så finder jeg den skønneste fjordhoppe, på 4 år til 10000 kr. inklusiv levering. Jeg snakker med ejeren, og den lyder bare helt perfekt. 146 i stg. børn på 9 red dagligt på den, den kunne longeres, og jeg måtte få den på prøve en måned. Min opsparing rækker dog ikke så langt, og min mor har på det tidspunkt ikke mulighed for at låne mig de sidste tusind, til at få den pony jeg bare så gerne ville have, for K*FT den var bare flot.
Prøver endda banken, om de vil låne mig, men det ville de ikke, for de regnede med jeg snart kom og ville låne til et kørekort, hvilket ikke havde min interesse. Måtte så give op!
Meeeen... til alt helt, så falder jeg tilfældigt over en shetterhingst, og kunne bare mærke, at den MÅTTE og SKULLE jeg bare eje. Skrev til ejeren med det samme, og han er min. De vil komme med ham, og jeg får en helt ny sulky, en ny sele, trense og køreliner med og for 500 kr. udstyr efter eget ønske i hendes lille forretning.
De kom med "Pedro" få dage efter (han fik lige smed inden også), at jeg havde slået til efter 7 minutter til salg her på HG. Fra de lukkede rampen ned, hvor jeg bare der vidste at det var det helt rigtige valg, til da han desværre døde i starten af oktober i år, har jeg ikke fortrudt OVERHOVEDET at jeg købte ham. For godt nok kunne jeg ikke ride den 2 årig hingst på 85 cm, og nåede ej at få ham helt tilkørt, men nej hvor vi oplevede meget sammen alligevel på 1 år og et par måneder, og jeg elskede ham fra den dag han ankom, til for altid i mit hjerte. :') Savner ham hver dag, på trods af jeg i starten af 2010, fik min anden shetterhingst på 1½ (den gang) som har en kæmpe plads i hjertet og som jeg bruge mange tid og kræfter på. Min hjerne og hjerte fylder stadig med minder og kærlighed til Aladar DeCoyit, som jeg navngav ham (Pedro passede SLET ikke), som jeg desværre ikke nåede at have ved mig i lang tid.
nov 2006
Følger: 92 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 279 Svar: 3.518
men så blev mine forældre skilt og alle hestene blev solgt..
men nu hvor jeg bor ved min far ville han ikke give mig lov til at få min egen hest igen, men efter overtaling fra min mor, og efter lang tids plage, så har jeg endelig fået lov, og jeg får min nye hest hjem idag !!! skal ud og hente den om en times tid :3
jun 2009
Følger: 130 Følgere: 121 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 111
nov 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 209 Svar: 3.604
Min anden pony var jeg lidt ældre, fik hende i 2007. Jeg havde gået til ridning siden 2004, og så snakkede vi om at få egen hesst. Min søster og jeg fandt en sød shetlænder, og vi ville have ham i legehuset, og i en snor på græsplænen, men sådan gik det ikke - heldigvis
Vi fandt en skøn pony, som vi var ude og se på en gang - hún skulle være vores, så fik vi dyrlægetjek også hentede vi hende to dage senere!
Og nu står hun i en stald ved min veninde... har godt nok også plaget meget om at få hest
sep 2009
Følger: 17 Følgere: 13 Heste: 7 Emner: 45 Svar: 218
Desværre gik der kun 1 år, så blev hun stjålet fra mig Ham den stod hos sagde hun var død, men havde ikke andet end en blodig grime at kunne vise mig, men alt pegede imod at hun var solgt videre.
Har desværre aldrig fundet hende :´( !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
da jeg blev 12år spurgte jeg min far om hest igen, han sagde jeg skulle gå til ridning 1år før jeg måtte få heste:)
så jeg gik til ridning 1år, og 2år, og 3år, så stoppede jeg på rideskolen (personlige grunde) jeg spurgte igen, og min far sagde når jeg selv kunne betale den..
Nå der gik 2år hvor jeg red for andre, specielt red jeg en hoppe (Chiquitha) som jeg idag ville have redet i 6år..
Det år jeg fyldte 17 (2008) fik jeg et arbejde hvor jeg tjente godt, jeg lavede en aftale med min far at jeg lånte pengene af dem, og betalte af lidt efter lidt..
Og d. 29/07-2008 stod min dejlige Anton uden for min dør:)
nov 2006
Følger: 60 Følgere: 55 Heste: 5 Emner: 257 Svar: 1.768
jeg tilred selv den ene af dem, og jeg gik af med dem da jeg var 12 år for så skulle jeg vidre med min ridning!;)
du kan se dem på min profil det er Pio og Shulaima!:)
jan 2009
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 176 Svar: 1.166
jul 2008
Følger: 490 Følgere: 714 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 505
Også ville jeg også have en, jeg kunne ikke engang ride XD
Men jeg er rigtig glad, for at jeg ville have pony..!
Maldini er en super pony..!!
okt 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Emner: 200 Svar: 2.223
dec 2006
Følger: 100 Følgere: 94 Heste: 3 Emner: 362 Svar: 1.911
Jeres første pony/hest?