{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestesko
  • #1   17. dec 2010 Min basse går med forsko, men har næsten lige fået dem på.. smiley Grunden til at han blev nødt til det er, at hans hove Flossede helt vildt, så der var næsten ingen hov tilbage... smiley Alle de andre har gået uden sko...

• #2   17. dec 2010 Min hope går med sko af den simple grund hun går allerbedst
    Med dem på . Hun er noget så ømtået uden.. Og derfor ville vi ikke få det samme ud af træningen..

• #3   17. dec 2010 ja men hvorfor bliver de ømtået og flosser deres hove,så sidste udvej er sko.-........er det fejlbeskæring af smeden, eller er det simpelthen en sygdom, eller får de ikke slidt deres hove godt nok fordi de står for meget inde??? forstår det ikke ;O)

• #4   17. dec 2010
    Istedet for sko glemmer flok også boots som et alternativ - nogle overvejer det og lader være med at bruge det i tilfælde hvor det ikke er muligt men i tilfælde som ømme hove på fx. grusstier mm. så er boots genialt.

Billigere i længden og holder længere.

• #5   17. dec 2010 jamen det jeg vil have svar på er, hvorfor skal hesten / ponyen have sko på??

• #6   17. dec 2010
    Fordi den skal have rettet noget fx- benstillingen. Fordi den er ømtået konstant, fordi den slider hovene for hurtigt osv.

• #7   17. dec 2010 min går med forsko fordi hun går MEGET bedre i dressuren. derudover "øddelægges" hovene hvis hun ikke har sko på. de bliver udhulet og revner smiley

• #8   17. dec 2010 og ja så slider den hovene helt vildt.

• #9   17. dec 2010 synes www.naturhov.dk skal læses i sko/barfodsspørgsmålet

• #10   17. dec 2010 Ahhh, det er lige sådan et svar jeg leder efter :O)
    Men kan man ikke rette benstillingen ved at smeden retter det op ved beskæring?

• #11   17. dec 2010 Mine har sko på fordi jeg rider på asfalt og grusvej (hovene slides forkert og for meget, samt mine heste ikke bryder sig om at gå barfodet på grusvej). Og desuden rider jeg dem en del. Her vinteren over har de ingen sko på, da jeg rider mindre samt vil undgå sneklumper. Og så glider de meget mindre. Bliver de kun redet lidt eller slet ikke har mine ingen sko på.
    Har en, som næsten ikke kan gå uden sko. Han har haft dem af nogle gange, men er meget "følsom" og vil ikke træde ordentligt igennem. Nu er de af i håb om, at han kan vænne sig til det, samt han skal rettes op, hvilket er nemmere, når han ikke har sko på. Var forleden ude at ride med ham. Han synes bestemt ikke det var sjovt. Gik meget langsom og forsigtig (underlaget en lille smule knoldet og meget hårdt). Han ville hele tiden hjem ad - hvilket ellers ikke ligner ham. Hvis ikke det bliver bedre for ham, så får han altså sko af. Så må han bare have dem skiftet tit (han skal jo rettes op).

• #12   17. dec 2010 Vores Dusen er en smule indfodet på den ene forhov og da dette skal rettes op og holdes ved lige har han behov for sko. Hans hove er rigtig gode i kvaliteten med han er ekstrem ømtået hvis han ikke går med 4 sko.
    Så ikke noget galt med hovkvaliteten, men jeg vil gerne gøre det optimale for ham og det er at sørge for at han kan bevæge sig fuldt ud uden at være øm.

Tro mig - ville da hellere end gerne være fri for en fast udgift på 1200 kr ca. hver 7 uge.

Boots er ikke et alternativ for os da han er dressurpony og man kan ikke ride med boots til stævner. Men i mine øjne er det også mere "naturligt" at sætte sko under hoven og dermed en fast bestanddel af ponyen frem for at give den sko på on og off i form af boots.

Men ligesom med mennesker kan heste vel også være omfindige. Jeg er på ingen måde i stand til at gå på bare tæer, det gør ondt og er ubehageligt for mig.

• #13   17. dec 2010 Røsle l LÆRINGSTEORI JA TAK! : tusind tak for et link alle burde læse :O)

• #14   17. dec 2010 Jeg rider også astfalt og grusvej men mine muler har stadig ikke behov for sko.

• #15   17. dec 2010
    Sammenligningen med bare tæer duer ikke.
    Når det bliver sommer og varmt så kan jeg overhovedet ikke krydse vores gårdsplads uden at ligne en der går på gløder - når sommeren er ved at slutte har jeg ingen problemer ved det.

Tilvænning er det det handler om. Gør det også tit ved heste. Slf. vil en hest være ømtået hvis den er vant til at gå med sko - det er klart. En hest der ikke har været beskåret i lang tid og pludselig kommer ned på "normal" hov vil også være øm.

• #16   17. dec 2010 Min har nogle gange sko på om sommeren hvis jeg rider meget ud i naturen.. Hvis han ikke får sko på så slider han hovene helt ned.

Men normalt går han uden sko...

Kommentér på:
hestesko

Annonce