28. jul 2005 Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
Hvordan starter man stævner {{forumTopicSubject}}
Det var et dumt spørgsmål, det ved jeg jo godt.
Men sagen er, at jeg engang for sådan... 5-6 år siden, var meget inde i sporten som sød ponyrytter, havde 4 ridemærker og startede klub-spring og dressurstævner. Siden da har jeg haft hest på fritidsmanér, hvor jeg hverken har været medlem af nogen rideklub eller startet stævner. Nu begynder jeg at lege med tanken om at starte lidt spring- og måske dressurstævner i 2011, bare for hyggens skyld, på klubplan.
Jeg har prøvet at snuse lidt rundt omkring, på DRFs springreglement bl.a. Men guuud - ALT er jo ændret! xD Der står alle mulige begreber jeg ikke forstår, rytterkategorier, stjerner, mærkelige licenser etc. Det er jo lige til at tage modet fra en xD
Er der ikke en venlig sjæl herinde, der kan forklare mig hvad man skal være medlem af, betale, besidde osv. for at kunne deltage ved et simpelt klubstævne. Og sætte mig lidt ind i alle de der sportsting (i hvert fald dem, der er blevet lavet om efter 2005, æhæhæ). Jeg føler mig seriøst som et gammelt menneske, der ikke kan forstå alt det nye, der er sket!
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
det er meget simpelt
dec 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 47 Svar: 218
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
jul 2005
» Marie-Louise Gubi K
Hvad sker der til C-stævner? Der skal man have rytterlicens, og hvad mere?
jul 2005
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
- Være medlem af en klub og kunne bevise dette medlemsskab (enten ved et medlemsskabskort eller en regning på betalt medlemsskab)
- Have en vaccinationsbog til din hest
Til c-stævner skal du (udover de ting du har med til klubstævner):
- Have rytterlicens og ryttermærker (ridemærkernes antal og grad afhænger af din alder, men med din alder, skal du have ryttermærke 3 + 4, eller de tidligere ridemærker nr. 1 + 2 (dem har jeg, de kan også bruges til at erhverve sig rytterlicens med).
Rytterlicens opnåes på et Klar-Parat-Start-kursus. Disse kan findes på Rideforbundets hjemmeside.
- Hesten skal være registreret som konkurrencehest og derved have et KONKURRENCEPAS. Altså er følpasset nu ikke nok.
- Et stævnenummer, som skal sidde synligt på hestens venstre side =)
Er der andet, du skulle være i tvivl om, så bare spørg løs Det kan godt være RET uoverskueligt når man sådan skal til at starte stævner igen!!
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 93 Svar: 397
okt 2010
okt 2010
Hvordan starter man stævner