{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.310 visninger | Oprettet:

Feder roepiller? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg undre mig, nogen siger roepiller feder, andre siger de er gode til heste ,der nemt bliver for tykke, da der næsten ikke er nogen FE i, og de ikke feder.
Hvad skal man tro på?
Kan det være fordi der er sukker i nogle roepiller?
Samt hvor meget skal en stor hest have for at det feder, hvis det altså gør det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Feder roepiller?
  • #1   4. dec 2010 nej det gør de ikke

• #2   4. dec 2010 Nej, de feder ikke.
    De er gode for "tykke" heste, fordi de giver mæthedsfornemelse. Sådan at hesten burde spise lidt mindre, og ikke overspise som nogle heste gør (:

• #3   4. dec 2010 ville jeg også mene, men nogen siger de gør?

• #4   4. dec 2010 på et eller andet plan må de jo fede... smiley men giver stadig den der mætheds fornemmelse smiley

• #5   4. dec 2010 Roepiller feder, da det er letoptagelige fibre som hestens mave er bygget til at fordøje, jeg har fodret ind til flere heste op på roepiller, så skal man bruge dem til nøjsomme typer skal man aldrig bruge mere end 50 g pr dag.

Jeg er fodrer og ernærings konsulent i heste, så ved hvad jeg snakker om, der er lavet en meget stor videnskabelig undersøgelse i Tyskland som har resulteret i at man nu ved at roepiller feder.

Min sidst ankomne hest var næsten 100 kg for tynd da jeg fik hende hjem, og hun er fedet op på roepiller over 3½ måned, så ja roepiller feder, hvis de tildeles i større mængder.

• #6   4. dec 2010 der er næsten ingen sukker i roepiller, men der er noget der hedder pulpetter, der er noget mere sukker i, men de bruges vist kun til køer.
    hvis de skulle "fede" skulle det være pga. sukker.
    jeg bruger det som fyld og for at skabe et godt miljø til mikroorganismerne i tarmen.

• #7   4. dec 2010 Vi giver betfor.. (snittede roer blandet med vand) de er med til at holde væske balancen i orden, da mange heste ikke drikker nok.. vil mene det er det samme med roepiller !!?? kan ikke svarer på om det feder, men der er ingen foderværdi i det som sådan, så tror man skal op i større mængder for at det feder. men man kan ikke fodre en hest kun med roepiller da der som sagt ikke er foderværdi i det.. - ligesom man heller ikke kan fodre en hest kun med gulerødder..

• #8   4. dec 2010 betfor er fyldt med sukker/stivelse så ville nok skifte til speedy beet eller slobber mash fra havens. jeg fodre med fiberpiller, de feder oz og er guld værd til din hest hvis den skal beholde sin form uden at tabe sig her i vinteren

• #9   4. dec 2010 Der er lidt nærring i, men ikke nær så meget som i andet foder smiley

Roepiller er fyld, hvis man skal fodre med det som selve foderet vil hesten ikke kunne have nok i maven af det

• #10   4. dec 2010 beetfor feder, roepiller er fyld fik jeg af vide sidste sommer da jeg brugte det...

• #11   4. dec 2010
    Maja fik en periode roepiller for at holde vægten om vinteren da hun taber sig lidt om vinteren. Hun tog fint på igen smiley

• #12   5. dec 2010 vibeke R: Kan se folk er lidt uenige med dig, er svært at vide hvad man skal tro med alle de forskellige meninger. Men når du feder en hest op på roepiller, hvor meget gir du så?og så får hesten vel noget andet foder siden af ikk? Og så burde man vel også kunne fede op med alm. foder roer?

Kommentér på:
Feder roepiller?

Annonce