Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan gør man? :-) (kælk)
  • #2   4. dec 2010 der er ikke noget i hans størrelse.
    har kigget alle kataloger igennem, i butikken. ;-).

• #3   4. dec 2010 Jeg har lavet en "sele" ud af reb (Ikke for tykt) og en gammel gjord. Satte gjorden fast til rebet, så gjorden ligger på bringen, og bandt så noget reb på kryds over ryggen, så snoren ikke hænger, så hesten træder i den. Det er selvfølgelig ikke en helt optimal sele, men virker fint nok til min shetter (;

• #4   4. dec 2010 jeg forstår ikke, Malene? smiley

• #5   4. dec 2010 Okay prøver at forklare det lidt bedre: Har brugt to stykker langt reb. Den ene ende på begge reb skal sættes fast til kælken, den anden ende på begge reb skal sættes på gjorden, som skal sidde på bringen. Men for at holde rebet på plads, har jeg sat reb fast på kryds af rebene over ryggen. Har desværre ikke nogle billeder af det.

• #6   4. dec 2010 Hvis du ligger sadel på den så kan du binde den fast der på. Det gjorde vi altid da jeg var barn :0) Vi red med cowboy sadel, og der kunne snoren sættes rundt om knoppen foran. Super smart og sjovt.

• #7   4. dec 2010 nu forstår jeg, Malene, men hvordan kan man sætte gjorden fast på bringen? smiley

ja, det kunne man også, Linda smiley -men de har bedst af at trække med bringen smiley

• #8   4. dec 2010 vi har en ponygjord til min lille Disco (han har intet sadel leje så sadlen ligger altid oppe bag hans ører fem min. efter vi begynder lige meget hvor meget vi strammer gjorden) nå men så spændte vi bare nogle reb fast på gjorden og de reb satte vi fast på kælken og så var der en der trak disco mens den anden sad i kælken ;o)

her er billeder af det: http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=253863

tag jer ikke af billedet hvor jeg vender røven i vejret!

• #9   4. dec 2010 Jeg bandt en knude på enderne af rebene, og så bandt jeg enderne fast til spænderne på gjorden, med sådan noget blåt strik, som sidder på halm- og høballer. Jeg bandt gjorden fast over knuderne på rebene, så gjord og reb ikke går fra hinanden (;

• #10   5. dec 2010 Ingen af de nævnte metoder er særligt hensigtsmæssige eller ponyvenlige -ponyen kommer til at trække med ryggen, og det kan give rygproblemer.
    Nu er en kælk self ikke så tung, men ikke desto mindre kan det give trykninger og skævheder som man så må lappe på bagefter.

Så mit bud ville være at man endten køber et seletøj (en arbejdssele er passende til den slags brug) -og jo de fåes skam til shettere. Osse de meget små af slagsen.
    Eller at man køber den "ski-sele" som hooks har -har ikke erfaringer med brug af den sele, men den er da trods alt udformet så hesten trækker med bringen og ikke med ryggen.

• #11   5. dec 2010 Min pony trækker ikke med ryggen men med bringen, ved den "sele" jeg har lavet.

• #12   5. dec 2010 Malene -du lægger tovet fra gjorden på kryds henover ryggen, hvorfra de går ned til kælken. Det giver pres på ryggen. Og i øvrigt et ikke særligt hensigtsmæssigt træk.

For at få et fornuftigt træk, skal rebene gerne gå i lige (ubrudt) linie fra bringestykke til det der trækkes.

• #13   5. dec 2010 Det var en en gang-s tur vi lavede med min lille Disco og desuden så har vi ikke gjort det siden den dag!

men er også ved at få fat i sådan en sele som kan spændes til en vogn eller en kælk eller et eller andet der kan rive ridebanen fint!

• #14   5. dec 2010 Freja -og sådan en synes jeg er en super anskaffelse. MAn kan jo have meget glæde af de små ponyer når de sådan kan gøre lidt nytte i det daglige OG få motion på samme tid:o)

• #15   5. dec 2010 Hööks har meget billige skiseler. De er fine...:-)

Kommentér på:
hvordan gør man? :-) (kælk)

Annonce