{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.958 visninger | Oprettet:

Kælke med hest :) - hvilken sele? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

- Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme ud i den dejlige sne og kælke med min pony - men jeg er i tvivl om hvilken sele jeg kan bruge??

Hvilken sele vil i anbefale?
Hvordan har i spændt vognen fast på selen? og med hvilke ting har i gjordt det?

På forhånd tak! smiley

p.s. jeg gider ikke høre noget om at ponyen skal være tilkørt og at det er uforsvarligt!! Vil kune høre om hvilket udstyr i har brugt til det smiley og hvordan i har spændt det fast osv. smiley
- Jeg kører selv ponytrav og self. kunne jeg ikke finde på at spænde kælk efter en u tilkørt pony!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kælke med hest :) - hvilken sele?
  • #1   3. dec 2010 jeg prøvede at kælke med hest i dag :D. det var mega sjovt!

hun ( hende som ejer ham) brugte en køre sele , og bandt en snor fra kælken til selen.

• #2   3. dec 2010 Rikke og Gubben : - er du sikker på man kan bruge den til kælk?? altså man kan vel hvis der stadig er en som rider på hesten så er det vel samme princip - men kan man evt. også uden der er en som rider på hesten? smiley

• #3   3. dec 2010 Chevalle THE BEST! 3 - Jamen det tænkte jeg også på bare at bruge min alm. travsele :).

Men jeg har bare en lille pony også på omkring 70cm som jeg gerne ville kælke lidt med, og der har jeg ingen sele som passer - så tænkte om der ikke er lavet en lign. den hööks har bare til at kælke med?? for den er nem at sy ind til en lille størrelse smiley

• #4   3. dec 2010 du kunne også tage en lamme saddel eller saddel og kælke med så finde du longer og så spænder du fast

• #5   3. dec 2010 Jeg tør ikke bruge en travsele, ihvetfald ikke den jeg har... Jeg foretrækker en rigtig bringesele eller saletsele... men det er vidst mest smag og behag... og så bruger jeg en lasso på selen forbundet med et vognkoppel og efter vognkoplet har jeg kælken, som jeg har en omvendt ølkasse i så jeg kommer højere op og kan se mere, og jeg kan komme hurtigt af hvis uheldet er ude...

• #6   3. dec 2010 Rikke:
    Hvordan vil du bruge den til kælk? Der skal jo sidde en på hesten for At styre den. Den snor der går ned bagved, er jo bare til og holde fat i. Så hvis man vil køre på kælk med den sele, er man afhængig af en rytter også.

• #7   3. dec 2010 Ina: Hvad skal den så lægge sig til?

Jeg har bare brugt en træksele tror jeg det hedder? :b

• #8   3. dec 2010 Lillepigen - okay hvorfor ikke? har du en man binder fast eller en kliksele? og evt. hvorfor vil du ikke bruge den :D?

• #9   3. dec 2010 hvad mener du

• #10   4. dec 2010 Iben
    Jeg har en der bindes...
    Jeg tør ikke rigtig bruge den fordi jeg har erfaret at når jeg går i liner med hesten og hun får et lille stædigt øjeblik og trækker modsat vej af hvad jeg beder hende om skrider selen halvvejs rundt på hende, og det tør jeg simpelthen ikke sidde med når jeg kælker, og når jeg sætter kælken efter bliver de der "bindeløkker" trukket meget bagud, og temmelig hurtigt slidt, så er begrenset hvor meget de kan holde til...

• #11   4. dec 2010 Plejer man ikke at sige at hesten skal kunne lægge sig til noget med bringen, så den ikke trækker med ryggen?

• #12   4. dec 2010 Kælker også med min shetter, og jeg har fikset en sele ud af kraftig reb (ikke for tykt) og en gammel gjord. Gjorden sidder ved bringen, så det er nemmere for ponyen at trække. Det er ikke helt optimalt, men det fungerer fint nok, når hun kun skal trække kælken kort tid ad gangen. (;

• #13   4. dec 2010 Jeg kælker med min frieser og bruger en almindelig bringesele (tror jeg det er). Jeg binder snorene fra kælken fast i spændet hvor skalgerne skulle sidde. Jeg har et billede på min hests profil hvor du kan se det.

Kommentér på:
Kælke med hest :) - hvilken sele?

Annonce