1.009 visninger
|
Oprettet:
To heste ink. studie {{forumTopicSubject}}
Hej Hg.
er der nogle af jer der har to heste mens i studere? Jeg har lige pt én og går på STX. Da jeg gerne vil videre med min ridning skal jeg måske have en der kan lidt mere. Men jeg ved bare ikke om det er til at overskue. Jeg er i forvejen meget god til at lave lektier og afleveringer i god tid. og laver ikke så meget ud over at ride, lektier og går til kor en gang i ugen.
Er der nogle af jer der "studere" og rider to heste om dagen? Og er det godt eller er det kun stress?
jun 2004
Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.214
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
aug 2008
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 253
aug 2006
Følger: 130 Følgere: 132 Heste: 9 Emner: 251 Svar: 2.061
Har tidligere redet en hest hver eneste dag, samt haft ansvaret for pasningen af alle de andre. Brugte cirka 1-1½ time hver dag på kørsel og pakning af trailer til undervisning og træning, derudover red jeg gerne 1-1½ time, fordi hun skulle være i den bedste form til military og jagter. Jeg arbejder derudover cirka 10-18 timer om ugen og har stævner, jagter og diverse i weekenden :).
Lektier og afleveringer bliver altid lavet og jeg har ikke haft fravær pga. hesten eller sygdom de snart 1½ år jeg har gået på STX :).
(Hov, ja, jeg bruger 2½ time om dagen på kørsel frem og tilbage til STX :)).
''MAN KAN HVAD MAN VIL, HVIS MAN VIL DET NOK!''
aug 2006
Så jeg rider ikke lige nu
dec 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 52
maj 2006
Følger: 38 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 98 Svar: 1.123
Og har i tid til at hilse på nogle venner eller?
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
aug 2006
Min fritid er hos hestene, andet fritid har jeg ikke
og hvor lange er jeres dage?
Jeg har fri fra skole ved 15-16tiden også er jeg hjemme mellem 17-18 hver dag, de dage hvor jeg arbejder er jeg hjemme mellem 19-21.
hvornår går i i seng hvis i skal nå alt det?
Jeg går fast i seng mellem 22 og 23, kun senere hvis jeg er bagud med en aflevering. Men jeg står også op hver morgen kl. 05.00 for at kunne nå hestene inden jeg skal ned til byen og med bussen :).
Og har i tid til at hilse på nogle venner eller?
faktisk ikke, jeg har et par veninder som ikke har hest, dem ser jeg meget sjældent, med mindre de tager med til undervisning eller stævne. Min kæreste tager med overalt og hjælper med alt med hestene, ellers ville vi heller ikke kunne være sammen. Mine øvrige venner/veninder ser jeg når jeg er på gym eller på rideskolen til undervisning eller til stævner :).
jan 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 128 Svar: 621
Den ene bliver redet og min unghest bliver trænet i tillidsøvelser og diverse andre ting hverdag Jeg går på HHX og har mindst 4 afleveringer til hver uge.. Det kan godt blive lidt stresset, men det kan godt lade sig gøre
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Jeg vil sige det er meget svært at sige, om du ville kunne klare at have to. Kommer jo an på, hvor skrap du er i skolen, og hvor meget du kan følge med.. Hestene tager mange timer hverdag.. Jeg bruger hvertfald 3 timer på mine, nogen gange mindre og andre dage mere, og den ene bliver ikke engang redet pt.. Så hvis du vil bruge 3 timer eller mere på to heste hverdag.. så kan du nok.. Der bliver ikke meget tid til overs når de 3 timer er gået.. Du kunne jo prøve at få dig en part først, også se hvordan det går..
maj 2006
Jeg har også overvejet at få en hest på prøve et par måneder. Men nu må vi se. Hvis der ikke sker en stor forbedring i vores arbejde synes min far jeg skal have en mere. For jeg ALDRIG skilde mig af med ham jeg har nu. Men nu giver vi ham en chance og ser hvor langt vi kan komme på 4 måneder. Så til Marts vil vi kigge lidt på det. Ved ikke om det er tilfældigt at det der marts. Eller om mine forældre vil vente til jeg er 18. :S
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Hvis du står et sted med ridehus eller lys på ridebanen kan du godt have job imens - så du kan komme sent ud og ride fx.
Men så skal du også fravælge diverse andre ting - fx. meget tid med kæresten og fester.
Hvis hesten står et sted der er "lettilgængeligt" fx. at du ikke skal ud og cykle eller om vinteren blive kørt bliver det også nemmere.
Det er så et valg man tager
maj 2006
Jeg går på STX (1.g) der efter vil jeg arbejde et år, hvor jeg så vil på Ålborg Sportshøjskole (ride linje), Der skal hesten være på min. LB i enten dressur eller spring. Tror ikke jeg kan få min nuværende hest op på det niveu. Der efter vil jeg højst sandsynligt begynde på fysioterapeut uddannelsen.
Jeg synes selv jeg er god til at følge med i skolen og lave mine ting, og har i forvejen ikke rigtig så meget tid eller lyst til at se vennerne i området. Fester er heller ikke lige mig.
jan 2009
Følger: 60 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 203
To heste ink. studie