{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

To heste ink. studie {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

er der nogle af jer der har to heste mens i studere? Jeg har lige pt én og går på STX. Da jeg gerne vil videre med min ridning skal jeg måske have en der kan lidt mere. Men jeg ved bare ikke om det er til at overskue. Jeg er i forvejen meget god til at lave lektier og afleveringer i god tid. og laver ikke så meget ud over at ride, lektier og går til kor en gang i ugen.

Er der nogle af jer der "studere" og rider to heste om dagen? Og er det godt eller er det kun stress?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To heste ink. studie
  • #1   3. dec 2010 Kan sagtens lade sig gøre. Vi havde en overgang 6 heste smiley Jeg læser til sygeplejerske, men gik på HF

• #2   3. dec 2010 Har kun 1 hest, men arbejder så også ved siden af, så det er vel næsten det samme, tidsmæssigt.. smiley

• #3   3. dec 2010 prøv 2 børn, 1 hest og studie.. sådan er min hverdag

• #4   3. dec 2010 Jeg går i 2.g lige pt.
    Har tidligere redet en hest hver eneste dag, samt haft ansvaret for pasningen af alle de andre. Brugte cirka 1-1½ time hver dag på kørsel og pakning af trailer til undervisning og træning, derudover red jeg gerne 1-1½ time, fordi hun skulle være i den bedste form til military og jagter. Jeg arbejder derudover cirka 10-18 timer om ugen og har stævner, jagter og diverse i weekenden :).

Lektier og afleveringer bliver altid lavet og jeg har ikke haft fravær pga. hesten eller sygdom de snart 1½ år jeg har gået på STX :).

(Hov, ja, jeg bruger 2½ time om dagen på kørsel frem og tilbage til STX :)).

''MAN KAN HVAD MAN VIL, HVIS MAN VIL DET NOK!''

• #5   3. dec 2010 Hov, hvorfor jeg skriver ''tidligere'' er fordi hun har vinterpause lige nu og pga. sneen vil jeg ikke køre så langt med hende for at komme i hal smiley

Så jeg rider ikke lige nu smiley

• #6   3. dec 2010 Jeg læser til dyrlæge og har 4 heste smiley Det kan sagtens lade sig gøre - men du må indstille dig på få byture, og få dig nogle gode parter.

• #7   3. dec 2010 Men hvor meget fritid har i så? og hvor lange er jeres dage? hvornår går i i seng hvis i skal nå alt det?
    Og har i tid til at hilse på nogle venner eller?

• #8   3. dec 2010 Jeg studerer ikke lige nu, men starter til januar og jeg har to heste nu og det har jeg også der. Dem skiller jeg mig ikke af med uanset hvad så det kommer garanteret til at gå fint. De står ikke voldsomt langt væk + jeg får en ridehal at træne i her d. 11. december når jeg flytter dem så jeg ikke er afhængig af at SKULLE nå derud inden mørkets frembruden så det kommer sikkert til at gå fint.

• #9   3. dec 2010 Men hvor meget fritid har i så?
    Min fritid er hos hestene, andet fritid har jeg ikke smiley

og hvor lange er jeres dage?
    Jeg har fri fra skole ved 15-16tiden også er jeg hjemme mellem 17-18 hver dag, de dage hvor jeg arbejder er jeg hjemme mellem 19-21.

hvornår går i i seng hvis i skal nå alt det?
    Jeg går fast i seng mellem 22 og 23, kun senere hvis jeg er bagud med en aflevering. Men jeg står også op hver morgen kl. 05.00 for at kunne nå hestene inden jeg skal ned til byen og med bussen :).

Og har i tid til at hilse på nogle venner eller?
    faktisk ikke, jeg har et par veninder som ikke har hest, dem ser jeg meget sjældent, med mindre de tager med til undervisning eller stævne. Min kæreste tager med overalt og hjælper med alt med hestene, ellers ville vi heller ikke kunne være sammen. Mine øvrige venner/veninder ser jeg når jeg er på gym eller på rideskolen til undervisning eller til stævner :).

• #10   3. dec 2010 Jeg har 2½ smiley
    Den ene bliver redet og min unghest bliver trænet i tillidsøvelser og diverse andre ting hverdag smiley Jeg går på HHX og har mindst 4 afleveringer til hver uge.. Det kan godt blive lidt stresset, men det kan godt lade sig gøre smiley

• #11   3. dec 2010 Hmm jeg har haft 2 heste i mange år.. Men det er et "hårdt" arbejde.. Der er ikke meget der hedder fritid når man har to heste, som skal rides og holdes igang.. Jeg har så også haft parter til dem, så jeg kunne aflastes lidt.. Fester har jeg også haft tid til, dog ikke hver weekend, da de fleste af mine penge er gået til hestene, og har siden jeg blev 18 selv, betalt for min ridning.. Så må man priotere.. smiley

Jeg vil sige det er meget svært at sige, om du ville kunne klare at have to. Kommer jo an på, hvor skrap du er i skolen, og hvor meget du kan følge med.. Hestene tager mange timer hverdag.. Jeg bruger hvertfald 3 timer på mine, nogen gange mindre og andre dage mere, og den ene bliver ikke engang redet pt.. Så hvis du vil bruge 3 timer eller mere på to heste hverdag.. så kan du nok.. smiley Der bliver ikke meget tid til overs når de 3 timer er gået.. smiley Du kunne jo prøve at få dig en part først, også se hvordan det går.. smiley

• #12   3. dec 2010 Stine:
    Jeg har også overvejet at få en hest på prøve et par måneder. Men nu må vi se. Hvis der ikke sker en stor forbedring i vores arbejde synes min far jeg skal have en mere. For jeg ALDRIG skilde mig af med ham jeg har nu. Men nu giver vi ham en chance og ser hvor langt vi kan komme på 4 måneder. Så til Marts vil vi kigge lidt på det. Ved ikke om det er tilfældigt at det der marts. Eller om mine forældre vil vente til jeg er 18. :S

• #13   3. dec 2010 Jeg vil sige du skal tænke dig rigtig godt om.. få dig en part først, og mærk efter om du kan klar det.. smiley Du får jo et problem, hvis ikke du kan sælge nogen af dem.. smiley Jeg står og skal af med en af mine, netop fordi jeg syntes det er meget med to nu. Jeg bor tilgengæld også i hus nu sammen med min kæreste.. Plus vi også har en hund at tage os af.. så der er pludselig meget at se til.. smiley Man skal tænke fremad rettet også.. smiley Hvilke studier går du på? og hvad vil du efter? Det muligt mange kan klar at studere på gymnasiet og andre uddannelser, med to heste ved siden.. Men det kommer som sagt også an på, hvor god du er til at følge med.. Jeg kender mange, der er nødt til at få sig en part på hesten, fordi det kniber med tiden.. Men igen det handler om at pritoere.. Vil man to heste, så skal man være forberedt på at det kræver meget tid..

• #14   3. dec 2010
    Hvis du står et sted med ridehus eller lys på ridebanen kan du godt have job imens - så du kan komme sent ud og ride fx.
    Men så skal du også fravælge diverse andre ting - fx. meget tid med kæresten og fester.
    Hvis hesten står et sted der er "lettilgængeligt" fx. at du ikke skal ud og cykle eller om vinteren blive kørt bliver det også nemmere.

Det er så et valg man tager smiley

• #15   3. dec 2010 Min hyp står ca 4 km fr ahvor jeg bor. Vi har egen ridehal og jeg bliver altid kørt. indtil jeg får mit kørekort til marts (forhåbentlig) Det skulle nok også først være efter jeg har taget kortet da det også tager nogle timer om ugen.
    Jeg går på STX (1.g) der efter vil jeg arbejde et år, hvor jeg så vil på Ålborg Sportshøjskole (ride linje), Der skal hesten være på min. LB i enten dressur eller spring. Tror ikke jeg kan få min nuværende hest op på det niveu. Der efter vil jeg højst sandsynligt begynde på fysioterapeut uddannelsen.
    Jeg synes selv jeg er god til at følge med i skolen og lave mine ting, og har i forvejen ikke rigtig så meget tid eller lyst til at se vennerne i området. Fester er heller ikke lige mig.

• #16   3. dec 2010 Jeg skal til at studer her til sommer så jeg kan tage resten af min uddannelse færdig og der har jeg en hest og studie og arbejde ved siden af smiley , skla have råd til hesten og hunden og bilen smiley

Kommentér på:
To heste ink. studie

Annonce