{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sadel til welsh cob
  • #1   1. dec 2010 Har kigget billederne i din profil og det som umiddelbart slår mig meget er, at hun trænger gevaldigt til at få sat de rigtige muskler og få ryggen med op - hun virker meget muskelfattig i overlinjen.

Vi har en Tysk Sportspony med overvejende Welch cob afstamning - altså en god robust type med de karakteristiske runde ribben. Sadel til ham har været et rent mareridt og det hjælper selvfølgelig ikke at han har lidt mave uden på de i forvejen meget runde/buede ribben. Han er total umarkeret, intet naturligt sadelleje eller gjordleje.

Da han skal bruges til dressur er hans sadel jo et ultra vigtigt redskab både for ham selv og hans rytter, så vi er endt ud i at måtte købe en meget dyr OS sadel specielt skåret med ekstra skulderfrihed, meget bredt kammer og korte puder med optimal vægtfordeling.

Eneste jeg kan sige er brug en uddannet sadelmager - der er meget sparet i sidste ende frem for at stå med en pony med ødelagt ryg.

Hvis du ikke er konkurrencerytter men mere til hygge og tur, var det måske en bomløs de skulle overveje at prøve til din, det skulle jo være en dejlig behagelig sadel til hygge og tur for både hest og rytter. Men igen brug en sadelmager for det optimale valg, specielt hvis din pony i forvejen er svag i ryggen og overlinjen.

• #2   1. dec 2010 tak for dit svar.. de billeder jeg har i min profil, er meeget gamle, jeg står og skal have helt ny sadel fordi hendes ryg netop har forandret sig meget. jeg har haft sadelmager, og vi har endnu ikke fundet den rette. derfor jeg spøger om hvad folk har af erfaringer smiley

• #3   20. dec 2010 Jeg ville kigge efter en fleksibel sadel, der former sig efter hestens ryg.

Prøv evt. at se nogle forskellige muligheder her - der er både til korte og brede heste og de er fleksible...

http://lusitano.mono.net/9095/Lusitano%20Fyn

Kommentér på:
sadel til welsh cob

Annonce