{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Godt jeg har hestene hjemme! {{forumTopicSubject}}

Jeg er rigtig glad for, at jeg kan have mine ponyer hjemme ved mig selv. Tror slet ikke jeg ville kunne falde ordentlig til på en almindelig rideskole. Har set rigtig mange på rideskoler som slår hestene og ikke virker særlig flinke (siger ikke det er sådan alle steder), og det ville ikke gøre det meget bedre, at jeg rider anderledes end almindlig engelsk dressur eller spring.

Ville i helst have jeres heste stående hjemme ved jer selv (hvis i havde muligheden) eller på rideskole? og hvorfor?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt jeg har hestene hjemme!
  • #1   23. nov 2010 hvorfor skulle andre slå ens egen hest?

Hvis nogen på en rideskole slog laudino håber jeg de får deres livs chok, så bliver hingsten på 400 kg MEGET vred - og så kan de FANDME lære det

• #2   23. nov 2010 Jeg var i praktik idag på en rideskole, der slog/sparkede nogle folk, heste som ikke var deres.

• #3   23. nov 2010 Ja jeg har både haft hesten stående på privat gård, rideskole og hjemme.
    Jeg syntes det var rigtig hyggeligt på rideskolen, oghar aldrig oplevet at jeg eller nogen andre har slået lige netop min hest..
    Privat gård det var også rigtig hyggeligt..
    Der hjemme det var som sådan rigtig godt og ville gerne ha dem hjem igen men når de så er hjemme så savner jeg det at der er andre mennesker der..

Så jeg syntes godt om alle tre dele..

• #4   23. nov 2010 Ville så gerne have mit eget sted hvor jeg selv bestemte.

Der hvor mine små står har de lige inddraget det lille ridehuset som er der til løsdrift, uden at spørge mig som ikke ville få glæde af det, så nu står jeg uden et sted at træne her over vinteren smiley

• #5   23. nov 2010 Hmmm..hvorfor skulle de slå hestene?

Vi har muligheden for at have hestene hjemme, men vi har valgt i år at have dem opstaldet på rideskole/privat større sted. Vores heste har det fint og ingen af dem bliver slået.....

Der er mange fordele ved at have hestene hjemme - men bestemt også ulemper....bla afhængigheden af dem, og somvores hverdag ser ud pt, så kan det ikke rigtig hænge sammen. Bla derfor står vores heste på steder, hvor de bliver fodret og lukket ud og ind på fold.

• #7   23. nov 2010 I opstaldning på en mindre gård, derhjemme er ikke mig, og store rideskoler er slet ikke mig.
    For megen støj og uro, og de typer heste jeg har haft, har slet ikke kunnet finde ro med al den aktivitet.
    En anden grund til at jeg ikke vil have hestene hjemme, er at man er bundet af dem, forstået på den måde, at man ikke bare lige sådan kan tage i byen på længerevarende besøg, fordi man har dyr der skal fodres derhjemme.

• #9   23. nov 2010 Ville helst have dem hjemme så jeg ved at de bliver behandlet som jeg ønsker.. Hjemme risikerer man ikke at hesten får forkert foder, bliver slået på eller på anden måde behandles forkert - og hvis den gør kan man kun bebrejde sig selv!
    Men det er jo hårdt at have dem hjemme og kræver virkelig at man har styr på hvad man gør - på den måde er det lettere at have den ude.

• #10   23. nov 2010 lige idag ville jeg elske at de stod opstaldet på det nærmeste ride center smiley .. ikke overdrevet skægt at tulle rundt i løsdriften i det vejr smiley

men er nu super glad for at have mine på mit eget sted, ingen at skændtes med eller blive uenige med..

• #11   23. nov 2010 MIn fjordhest blev slået på rideskole, fandt derudover piske inde ved ham og han begyndte at blive tosset i hovedet af at stå der. Så jo det sker desværre at der findes nogle psykopater derude som tror de må være modbydelige ved andre menneskers dyr. Det stoppede først da jeg satte et kamera op i hans boks.

• #12   23. nov 2010 står på rideskole, men vi leder efter hus/gård med plads til heste derhjemme, og vi har fundet et fedt sted, så (-;
    men hvis børnene på rideskolen larmer, ber' jeg dem tage det roligt, eller gå udenfor! og de gør som man siger, så det jo fint (-:
    Selvom hesten godt kan håndtere larm og støj, i højeste niveau, så har jeg bare nogle dage hvor folk ikke skal larme! smiley og det får de også af vide.
    Er tilfreds med det. er bare ikke tilfreds med at skal derud hvergang, for der er langt.
    Glæder mig til vi snart finder noget, og det er måske med ridehus, så jeg er bare glad smiley

• #13   23. nov 2010 Jeg har haft nogle af mine på rideskole men er nu flyttet hjem og synes det er utrolig dejligt at have dem hjemme smiley

• #14   23. nov 2010 Ville aldrig kunne falde til på en rideskole - mest pga foldtider, min hest skal stå ude i maaange timer om dagen smiley

Han er opstaldet hos en veninde nu - hestene er ude fra morgen til aften - wrap på folden og masser i boksen, eget fodervalg, så jeg har det egentlig som jeg vil have det smiley

• #15   23. nov 2010 det er ikke sådan på alle rideskoler at heste kun er ude i meget lidt tid. vores er ude i mange timer om dagen.

• #16   23. nov 2010 Jeg havde mine heste hjemme for et år siden, men pga. en masse ting var vi nød til at flytte.

Først stod de på en islænder rideskole, rigtig dejligt sted, men mine heste blev stresset af det smiley
    Nu står de på en lille gård, hvor vi har ALT for os selv, så det er som de stod hjemme.

Men er der noget jeg savner, så er det at de står hjemme, det er så dejligt bare at kunne gå ud af døren så er de der.

• #17   23. nov 2010 Hvis jeg havde muligheden kom mine heste hjem med det samme og det kunne kun gå for langsomt. Jeg er så træt af at have dem ude også hos private og synes virkelig opstaldningen er et helvede. Det er en af de ting, der kan tage lysten fra mig, men hestene betyder dog så meget, så det er nok ikke lige nu det sker.

• #18   23. nov 2010 jeg har også hestene hjemme og har altid haft det.
    Bryder mig ikke rigtigt om den der "rideskoilekultur" (:

• #19   23. nov 2010 *rideskolekultur

• #20   23. nov 2010 Jeg kan heller ikke på en rideskole, har stået på en rideskole 1 gang og gør det aldrig mere.. Jeg har tilgengæld stået på forskellige ridecentre, hvor der har været en helt anden asmofære, og så har jeg stået privat (lige nu står hestene i en privat løsdrift)

• #22   24. nov 2010 Vi har ikke plads til vores derhjemme, men nogle gange ville jeg ønske at vi kunne have det, for os var man sikker på at tingene var som man gerne ville have det.

Jeg tror desværre aldrig at jeg finde et opstaldningssted, hvor jeg bare er tilfreds.

Jeg har i mange år haft hestene stående på en rideskole. Her var folk desværre heller ikke alt for søde imod hestene.
    Hver dag var det næste nogen forskellige som træk hestene ind og ud.¨
    En af dem var "handicapped" og der skulle ikke meget til før han blev sur, hev hårdt i træktorvet og råbte af hestene.
    Vi har flere gange sagt noget til ham, hvorefter han gik grædende til hende der ejede stedet og vi fik ballade for dette ..

Pt står jeg opstaldet et stor privatsted, boksene er fine og det hele, desværre skal man selv lukke ind og ud i weekenderne.
    Folk er meget egoistiske. Jeg har flere gange oplevet at min hest står som den sidste tilbage på folden og hjerner rundt fordi han ikke kan lide at gå alene, der tænker folk ikke ligeså langt og tager den sidste med ind.

Igår skulle vi så have springundervisning, som vi får hver tirsdag og ridehuset er spærret fra 17:15-19, men alligevel var der én rytter igår som blev ved med at ride, så vi ikke kunne få sat spring op og være klar til underviseren kom.

Alle disse ting slap man for hvis man havde hesten stående derhjemme .

Kommentér på:
Godt jeg har hestene hjemme!

Annonce