{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part annonce - hvad syntes du?
  • #1   17. nov 2010 Alder.
    uddannelse inde for ridning (hvor lang tid osv)
    hvordan persone generalt er og hvilken principper personen rider under.
    og hvad personen forventer at få ud af at ride hesten..
    Og så selvf er personen under 18 skal forældrene med ind i billedet..

det var sådan lige det jeg kunne finde på hvis jeg skulle søge en part til min hest...

• #2   17. nov 2010 Part markedet er lidt dødt pt har jeg på fornemmelsen. Søger selv en part til min hyp.

• #3   17. nov 2010
    Har haft kigget på din, der er bare lidt for langt smiley

• #4   17. nov 2010 For lang o.0 vil ellers gerne have alle detaljer med hmm... Men kigger da på den smiley

• #5   17. nov 2010 jeg vil sige de samme ting som betina. Jeg har ikke fået en eneste henvendelse på min og så er det gratis....

• #6   17. nov 2010
    Der er for langt til hesten smiley

• #7   17. nov 2010 hehe nååå smiley

• #8   17. nov 2010 Rina: Jeg kan sige den stensikre grund til, at du ikke har fået nogle henvendelser - krav til rytterens udd niveau!

Langt de fleste ryttere, der kan ride LA, har deres egen pony.
    Hvorfor ikke i stedet finde en lovende rytter, der ikke kan så meget endnu, men så forlange at hun får undervisning, så hun kan blive bedre?

• #9   17. nov 2010 For at tage mig selv som eksempel. Jeg har redet 8 år, og betragter mig selv som en erfaren rytter, der kan håndtere de fleste heste, og ride lidt af hvert. Men jeg kan ikke ride LA. Det har jeg bare ikke haft mulighed for. Jeg har haft parter, som har stået på en fold, parter, som ejeren ikke selv gad ride - hyggeheste, nytilredne heste, helt-ude-af-form-heste. Du skal huske på, at man som partrytter sjældent bliver tilbudt fantastiske rideheste, men derimod heste som ikke bliver redet af andre - og der er tít en grund til, at de ikke bliver redet af andre.
    Men som sagt, jeg kan ikke ride LA, har ikke haft mulighederne. Men er sikker på, at hvis jeg fik stillet en hest og undervisning til rådighed, kunne jeg lynhurtigt komme deropad.

• #10   17. nov 2010 Jeg kigger faktisk mest på de annoncer der udstråler noget personlighed og hvor personen indirekte fortæller mig at det rent faktisk er samværet med hesten de savner frem for ridningen.
    Selvfølgelig skal personen også kunne ride, det er jo klart, men jeg vil hellere have en person der ikke kan ride (det kan jo tillæres) frem for en person der rider godt, men som er uden medfølelse og forståelse for mine heste.

Jeg skipper helt automatisk annoncer hvor personen enten forventer at få løn for at ride mine heste eller ikke gider staldarbejde. For jeg gider ikke betale andre for at dyrke deres hobby og i min verden så hører staldarbejde altså med til det at have hest - som ejer betaler jeg i dyre domme hver måned for at holde mine heste og tilmed skal jeg også selv muge.

Så alfa og omega for mig er en annonce med kærlighed, personlighed og smil bag.

• #11   17. nov 2010 Rina: Jeg vil give Zuper ret. Selvom jeg havde de kvalifikationer du søgte, så ville jeg aldrig nogensinde svare på din annonce. Det lyder mere som en stiv jobannonce. Jeg blev helt skræmt.

• #12   17. nov 2010 Den skal være gratis og være en 1'er pony og kunne rides uden der er andre..

Ikke så mange krav ellers smiley

Jeg har mest redet unghest, men hvis jeg skal have part vil jeg helst have det på en tilredet hest..

Og gratis fordi jeg i forvejen har 4 dyr og en datter, lejlighed osv at betale til..

Jeg forventer heller ikke at få penge for det..

• #13   17. nov 2010 Grunden er at det er en fremtidig salgspony jeg har (Skal sælges om et halvt års tid - dette er ikke for at tiltrække købere, så sig til hvis jeg skal slette, det er bare for at forklare min annonce). Niveauet skal holdes ved lige . Man skal ikke lære ponyen noget, min datter rider den også selv. Derfor skal det være en rytter der kan diverse øvelser som ponyen kan, ellers kan jeg ligeså godt lade den stå og holde fri, end en der bare vil hyggeride.
    Jeg er helt klar over at jeg højst sandsynlig ikke finder en via min annonce, men jeg venter gerne på den rette rytter.
    Jeg har dog selv henvendt mig til nogen der kender nogen og der kommer en pige en af dagene, så kryds fingre.

• #14   17. nov 2010 Med hensyn til medfølelse for hesten osv, så tager jeg jo ikke hvemsom helst. Jeg møder jo personen og ser om jeg synes de matcher hinanden og det gælder ikke kun ridningen.Bare fordi hun synes ponyen er sød og vil ride den betyder de ikke at så har hun en part. Det er vigtigt for mig at jeg kan mærke at de harmonerer. Men jeg vil da lige kigge lidt på min annonce, men Niveauet forbliver det samme. Nu er der jo altså mange dygtiger piger derude der rider LA som ikke har hest. Sommetider er der jo situationer hvor økonomien ikke er til det. Dem skal jeg bare havde fundet.
    Jeg har haft en part annonce på ham før hvor problemet faktisk var busforbindelsen.....

• #15   17. nov 2010 Rina: Der er ikke "mange" LA-piger derude, der ikke har hest. De fleste ryttere stopper efter nogle år, hvis de ikke har nogen mulighed for at få deres egen.

• #16   17. nov 2010 Ja for det har du da helt styr på..... selvfølgelig er der da nogen derude. NU er det jo ikke alle piger der er så heldige at måtte få en pony og de går på rideskole. Jeg kender selv en del piger, som så desværre er faldet for ponygrænsen, så der tager du helt fejl. det kan godt være det tager længere tid, men de er der.

• #17   17. nov 2010
    Vil mene jeg godt kunne gennemføre et LA ridt.
    Jeg har bare ingen billeder der beviser det og det højeste jeg har startet i stævne er LX på en rideskole pony da jeg gik på rideskole.
    Har ikke haft mulighed for at starte siden.

Også kan det jo være op til den enkelte om man tror på det smiley

• #18   17. nov 2010 jeg vil gerne høre meget om personen, træningen osv. og så skal man kunne gå på kompromis hvis jeg bruger andre metoder.. smiley

personligt kan jeg slet ikke klare at overlade min hest til andre.. xD jeg kommer anyway, kan ikke holde mig væk.

• #19   17. nov 2010 og evt synes jeg hvis man har mulighed for det så skrive man gerne vil modtage undervisning, så er ejer da ret sikker smiley

• #20   17. nov 2010 btw - så synes jeg det er en fin annonce du har smiley

• #21   17. nov 2010 Krikken. Nemlig det jeg mener. Mit krav er ikke at man har startet stævner. Jeg synes også din annonce er fin.

• #22   17. nov 2010 Rina: Okay, okay, rolig smiley Jeg skrev, at der ikke var mange. Ikke at der slet ikke var nogle. Der er helt sikkert nogle, men at forlange LA begrænser væsentligt udvalget af partryttere. Det vurderer jeg efter at have set rigtig mange annoncer på heste, der mangler part, hvor der kræves LA niveau. Tendensen er, at de står enormt længe, hvorefter de fornyes med mindre krav til rytterens udd. niveau. Herefter forsvinder de. Det er det typiske forløb, jeg ser. Og det, jeg giver råd ud fra.

Kommentér på:
Part annonce - hvad syntes du?

Annonce