{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.680 visninger | Oprettet:

Størrelse: Hest og rytter {{forumTopicSubject}}

Hej
Ja, jeg sidder her, lidt forundret. Nu har jeg været ude at prøve et par forskellige heste til eventuel køb, og har gjort det til en vane lige at få taget et billede, når jeg sidder på hesten, så jeg kan se om vi passer sammen.
Det der er sært er, at jeg nu har tre billeder liggende: Det første af mig på en pony på 136. Jeg er selv 154. Jeg ser næsten for lille ud til den, det er sådan en tæt bygget lille sag! Mine fødder flugter ikke engang med mavens underside, har for korte ben smiley
Næste billede sidder jeg på en sporty pony på 146, der er mine ben faktisk næsten for lange. Mine fødder hænger og flagrer i luften.
Sidste billede sidder jeg på en alm. bygget hest på 155, min størrelse til denne minder mistænkeligt meget om hvordan jeg så ud på ponyen på 136.

Synes det er meget skægt, viser bare, hvordan man SLET ikke kan gå ud fra, at et bestemt stangmål passer til en. Når man ser ens ud på en tæt bygget pony på 136 og en almindeligt bygget hest, der er 20 cm højere smiley

Tænk lige over det, når I sidder og kigger heste-salgs-annoncer igennem smiley

Og vis så gerne nogle billeder af dig på din hest, allerhelst hvis størrelsesforholdet mellem jer er lidt anderledes end det sædvanlige smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse: Hest og rytter
  • #1   15. nov 2010 kender det alt for godt! er 157 cm og har ret korte ben. jeg passer denne skønne vallak for SAO annebergvej, han er 160 og en meget tæt herre, umiddelbart burde højden harmonere okay, men det ser bare helt forkert ud fordi han er så tæt og bred smiley man han er en elskelig dreng... desværre er han til salg smiley

http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=120326

• #2   15. nov 2010 Ja, stangmålet kan man ikke regne for meget, da det er bredden over bringen og højden minus hestens ben, der gælder (altså hvor dyb den er i kroppen.

Mig:
    På min araber/welsh pony på 144cm sidst i august:
    (link fjernet)

Min DV på 171cm, ligeledes sidst i august:
    (link fjernet)

Sportspony på 148cm, samme dag som billedet ovenfor er taget:
    (link fjernet)

• #3   15. nov 2010 Forresten er jeg 168-169cm høj.

• #4   15. nov 2010 tilgengæld passer jeg perfekt til min pony på 146 som er almindelig af bygning smiley

• #5   15. nov 2010 Min dreng er kun 145-147 cm i stg.. Jeg er 176.. Har altid ledt efter heste der var mellem 155 og 170 cm i stg men synes jeg passer fint til ham smiley Lavede et album med billeder inden jeg sagde ja til ham for at høre HG's mening og langt de fleste synes det så fint ud smiley

• #6   15. nov 2010 Lena: Kan jeg godt se, det er en hest med meget fylde smiley Men han ligner også noget frederiksborgblanding, og sådan en er altså svær at passe til, hehe...

RORK: Ja, det er et rigtig godt eksempel med dine to ponyer, der ligger tæt på hinanden i størrelsen - den ene er du meget langbenet til, den anden passer du jo egentlig ret godt med smiley

Line: 160 høj rytter og 185 høj hest, der passer sammen? Billeder smiley

• #7   15. nov 2010 hi hi.. ja det er rigtigt smiley men dejlig er han nu, en skam jeg ikke har råd til 2 for han er bare noget helt specielt...

• #8   15. nov 2010 Her rider jeg d. 8. august på min undervisers hest på 172cm.
    (link fjernet)

Så kan I vurdere i forhild til min egen, som er her, hvis nogen skulle være i tvivl.
    Hoppe på 171cm: (link fjernet)

• #9   15. nov 2010 Freestejler: Lidt måske smiley Men er det ikke en islænder, så kan han nok snildt holde til det smiley

Line: Øv da - men det kan jeg forestille mig, hihi smiley

Lena: Synes altså heller ikke det betyder noget om man ser for lille ud oppe på hesten, hvis man bare føler sig tilpas smiley Synes det er et større problem, når man føler den er for stor fra jorden... Jeg red en meget varm hoppe på 167, der var alt for stor, når jeg gik ved siden af hende var hendes hoved jo oppe i et helt andet luftlag hehe smiley Og at hun så gerne travede fyrigt af sted når man trak med hende og blev bange for alt, og at hun tog nogle ordentlige ture inde i ridehuset en gang imellem, hjalp ikke ligefrem på det...

• #10   15. nov 2010 Jeg er 186, og har altid vaeret hoej med super lange ben, saa jeg faar tit selv de stoerste heste til at se bitte smaa ud smiley

Min gamle part, islaender paa 142 cm:
    (link fjernet)
    Red ham altid uden sadel, for jeg foelte mig ekstra stor, naar han havde sadel paa.. kan ikke helt forklare hvorfor, det foeltes bare bedre uden smiley

"Min" nuvaerende hest paa cirka 180 cm:
    (link fjernet)
    Han er lidt mere min stoerrelse ;D

• #11   15. nov 2010 Keza: Må også være fedt at se godt ud sammen med de store dressurmodeller smiley Kommer jeg desværre aldrig til!

• #12   15. nov 2010 Zuper

det har du fuldstændig ret i. føler mig helt tryg, helt der oppe, slev om han kan være en gadedreng smiley og fra jorden er højden jo perfekt. han kan håndteres af små piger , de mindste har vel været omkring 6 år. han er simpelthen en engel på staldgangen..

• #13   15. nov 2010 De billeder jeg har af mig og min gamle part på 162 ser helt forkerte ud .. Jeg ligner et fnug på hende, hvor min venindes hest på 170 og jeg ser perfekte ud ..

Selv Dusty og jeg så rimelige ud og han er 133-35 ca ..

Jeg er selv 171 cm og har meget korte ben ..

Det er skægt :b

• #14   15. nov 2010 Lena: Hehe, ja, så gør det jo ingenting smiley

• #15   15. nov 2010 Kender det udemærket - har lige været i Portugal og har prøvet i hvertfald 15 heste.

Jeg er kun 155 høj, men i forhold til min højde, har jeg egentlig en okay benlængde, jeg er ikke virkelig slank, men almindelig, og alligevel passer jeg nærmest til alle heste, så mit problem er lidt modsat. Det er vildt mærkeligt.

Havde en tæt, dejlig ponyhoppe på 138 - hende passede jeg lige indtil hendes død for halvandet år siden. Så har jeg en hingst på 157,5 der også fylder ligeså meget, som han er høj - ham passer jeg stadig til.
    Så prøvede jeg lusitanoer, der var over 160 - endda én, der var næsten 170, og meget stor og solid. Jeg kunne dårligt nok komme op på den, men mine ben og resten af mig passede stadig! Joaquim, ham vi havde med rundt, var nok omkring 167, men meget slank, og han så næsten for lille ud!

Ved ikke hvad der sker, men ja, det kommer rigtig meget an på hestens bygning - men også især forpart og hals. Og hvordan hesten bærer dig. smiley

• #16   15. nov 2010 Altså nu er jeg selv en mærkelig højde på 160 cm og er ikke vokset siden 2006 kun i breden. Men jeg passer bedst til ponyer eller max heste på 164.

Brunika 151 cm høj
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

Mali 164 cm høj.
    (link fjernet)
    (link fjernet)

Samson 140. Bred pony
    (link fjernet)
    (link fjernet)

Da jeg red ham her på 169 cm (link fjernet)
    forsvandt jeg fuldstændig på ryggen af ham.

• #17   15. nov 2010 He he kender det hele meget godt. Har altid været meget høj og da jeg red mit sidste pony år, så jeg bare enormt stor ud på min 1'er pony. Havde endda så lange ben, at jeg nogle gange selv pillede bommene i spring smiley

Derefter fik jeg en hest på 165 og dernæst en på 177, som jeg vist passede bedst med smiley

(link fjernet)

Er i dag 180 og bliver heldigvis ikke højere smiley Og når jeg har ledt efter hest går jeg altid efter kraftig byggede heste over 168. Men som I rigtigt siger kommer det jo meget an på hver enkel hest smiley Til gengæld er mit problem ikke lange ben, men en lang overkrop, så ser næsten stor ud på alle heste smiley

Min nuværende hest er 168 og ret kraftig af type og han passer mig egentlig fint nok smiley

(link fjernet)

• #18   15. nov 2010 Disturbia: Hehe, skægt at du kan være på hvad som helst smiley Du ser jo ud til at passe til alle dine (meget fine) heste.

Wicki: Synes faktisk du passer bedst til den store smiley

Joseph: Ser også fint ud på billederne smiley

Kommentér på:
Størrelse: Hest og rytter

Annonce