911 visninger
|
Oprettet:
*~BLACKTON~* MarianneMøllerMads .
17. nov 2006 Følger: 43 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 91 Svar: 317
17. nov 2006 Følger: 43 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 91 Svar: 317
Boots vs. sko... {{forumTopicSubject}}
Kære hg´ere...
Jeg er ved at være SÅ træt af at vente på smed...
Min hest har i den sidste tid været meget uheldig med sine sko, og hver gang han sider en, skal jeg vente 3-4 uger på at der kommer en smed (har hestene hjemme og smede er svære at lokke fra rideskolerne)
Jeg overvejer nu at prøve at bruge boots i stedet for- hvad er din erfaring med disse? og hvilket mærke/butik?
Hver gang jeg har snakket om bots med en smed- siger de at de ikke syntes at det er en god ide (ingen af dem har set min hest eller hans hove, så det er blot deres generelle holdning...
Hvad er din mening?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Selvfølgelig vil smeden tale for sko... Det er hans indkomst så slf. vil han tale for det. Med mindre han selv forhandler boots.
Langt hellere boots end sko til en hver tid
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.096
apr 2009
Følger: 46 Følgere: 40 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 625
men jeg hader de skide søm huller af sko og de ødelægger bare hov væggen, også har man så meget problemer med dem, fordi de skal have dem på hele tiden, boost kan man tage af og på som man nu synes, også er man ikke afhængig af de skide smede.
men min smed er dejlig rar og sød kommer næsten når jeg ringer, og tager gerne kun lidt på hver hov eller bare lige for og lærer hesten hvad det er uden betaling.
det er skønt med sådan en smed.
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 35 Svar: 316
Hvis jeg var dig ville jeg prøve glove hvis hestens hove passer og se hvor hurtigt de bliver slidt. Er det i samme hast som min klumpbenede hest ville jeg prøve nogle af de mere robuste typer boots. Glove købte jeg på ebay til (dengang) 720kr inkl porto for 2. Der er vist 3 mdrs garanti på men eftersom min hest stod stille i 2½ mdr pga sne lige efter jeg havde købt dem dækkede garantien desværre ikke mine da de blev slidt igennem på ganske kort tid.
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 296
Vores kommer senest dagen efter jeg ringer. Kan endda også få ham ud om lørdagen eller søndagen hvis det haster. Men vi har også en konkurrence stald så er ret afhængige af smeden kommer når der er brug for det!
nov 2006
Følger: 43 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 91 Svar: 317
Hvilken boot skal man så have?
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 450
Der har de forskellige slags og er rigtig flinke til at vejlede også. Jeg brugte cavallo spimple boot, og de virkede fint! Jeg endte med at have smed 3 gange om året ca, og han pudsede bare lidt på hovene. Nogle boots skal passes meget præcist til, og man skal have smed ofte. Men med cavallo simple boots har jeg ikke haft problemer med selvom han ikke fik smed så tit.
Men held og lykke, jeg synes helt klart du skal overveje boots :o)
Helene
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 100
Swiss Boots
http://www.youtube.com/watch?v=VzF_B_07X0g
der er lavet en lille reklamefilm for Swiss Boots, hvor det er to af vores heste, der er modeller
Vi har også prøvet flere forskellige mærker og modeller, men det har bare ikke fungeret.
Lene
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 100
Boots vs. sko...