{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.500 visninger | Oprettet:

Skrødstrup vs. Blidstrup. {{forumTopicSubject}}

Håber i vil hjælpe(: ..
Jeg står nu i den situation at jeg har plads på både Skrødstrup efterskole og Blidstrup efterskole.
Jeg er nød til at vælge hurtigst muligt fordi vi skal betale dipositum.

Fakta om mig..
Jeg har ikke egen hest.
Jeg vil gerne både springe og ride dressur.
Blidstrup ligger 2 timer fra hvor jeg bor.
Skrødstrup ligger 1 time fra hvor jeg bor.
Jeg vil gerne have god undervisning, jeg kommer der ikke for at slappe af.

Blidstrup efterskole.
Fordel: Den er lys, ikke så kristen som den anden
Ulempe: 2 timers kørsel til og fra, er ikke sikker på om jeg kan komme til at springe. Jeg skal låne en andens hest oppe på efterskolen.

Skrødstrup efterskole.
Fordel: Jeg kan komme til at springe og jeg får en af skolens heste. Kun 1 times kørsel til og fra efterskolen. Niveaudelt undervisning.
Ulempe: Den er mørk, meget kristen.

Dilemmaet er at på den ene er jeg sikret en hest og den anden er jeg kun sikret en hest i det ene halvår, måske mere.. og det er en privat. Jeg fik det indtryk af at de var meget kristne på Skrødstrup og ikke lige så meget på Blidstrup, så hvad det angår hælder jeg mest til Blidstrup. Men Blidstrup er ikke niveau opdelt og der er det med ridningen er usikker. Arh, vil så gerne vælge den rigtige, jeg kommer jo til at tilbringe et år der smiley

Håber i vil komme med jeres mening. Hvis nogen har gået på en af dem vil jeg meget gerne høre fra jer(:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skrødstrup vs. Blidstrup.
  • #1   11. nov 2010 altså nu har jeg arbejdet i skrødstrup og jeg er bestemt ikke mere kristen end andre mennesker og deres ridelinie er kanon så jeg ville vægle skrødstrup kender en der går der i år og hun er super glad for den og hun er heller ikke kristen

• #2   11. nov 2010 Hey. Bor tæt på blidstrup efterskole. Har indtrykket af at den er god. Bruger deres ridehus fra tid til anden, og de har springmateriale, så der er mulighed for spring.
    Kender ikke den anden efterskole.

• #3   11. nov 2010 Jeg synes du skal tage Skrødstrup, men jeg har ikke gået på den anden, så jeg ved intet om den :o)

Men jeg har selv gået på Skrødstrup i 8 og 9 klasse..
    Ja, den er kristen, men det er altså ikke slemt..
    Du skal sidde til andagt to gange om dagen, men det er altså ikke slemt!
    Og du får god undervisning på Skrødstrup både skole og rideundervisning mæssigt..
    Og du bliver ikke mere kristen eller får alt muligt fis at vide eller nogen anden form for tæsk for at gå på den skole selvom den er kristen.

• #4   11. nov 2010 Skrødstrup er ikke meget kristen, har selv gået der og redet nogle af de forskellige heste deroppe indtil min egen kom, dejligt sted at være og Mette hende underviseren er sådan et dejligt menneske du altid kan snakkenmed jeg brugte hende rigtig meget.

• #6   11. nov 2010 Jeg går på Blidstrup i år og gjorde det også sidste år, så er der spørgsmål til den er jeg erfaren i det smiley

Skrødstrup har jeg kun set fra en lejrs side. Nemlig bedsteforældre børnebørn lejr.

At der er 2 timers kørsel, pyt med det. Bliv her i nogle weekender, det er hyggeligt.
    mht. til ridning og det halve år: Hvis ikke du har hest er det svært at få liniefag, men i bund og grund er der ikke den store forskel på ridelinie og valgfag. Sker der noget, som en der har forstand på foder der kommer ud og snakker, kommer valgfag også med. Der er ingen problemer i at ride en andens hest. Vil du ride i fritiden kan du låne skolens hest, eller spørge en der har hest med om du må låne hendes.
    Og med springning, så er det sådan at der som test i dette her halvår, kører de to valgfag, men opdelt i dressur og spring. Spring i første blok og dressur i anden. Hvis jeg skal sige hvad jeg tror, så fortsætter det også sådan efter nytår, det ser ud til at fungere fint.
    Selvom undervisningen ikke er niveaudelt, fungere det fint med øvede og knap så øvede i samme time. Der er ikke forskel på hvor meget hjælp man får.

Skulle der være mere, så spørg! Jeg kan svare på næsten alt med 1 år og 3 måneders erfaring. 9. og 10. klasse smiley

Og stol på dit førstehåndsindtryk. Og skal jeg sige min mening igen, så synes jeg at du skal lade selve skolen stå i første række og ridning i anden. Det er altså på skolen og med dine kammerater og lærere du tilbringer mest tid smiley

• #7   11. nov 2010 jeg har gået på Skrødstrup Efterskole i 2 år.

Det første år, jeg var der red jeg - det andet år holdt jeg pause.

undervisningen er super god, man lærer noget (synes jeg), og får rigtig meget ud af det.

ang. det kristine, synes jeg ikke det er slemt, i forhold til andre steder. smiley

men held og lykke med valget af efterskole smiley

• #8   11. nov 2010 Hvorfor har du ikke valgt en hvor du kan have din egen hest med?

Det gjorde jeg dengang jeg gik på efterskole! og det var dejligt! smiley

• #9   11. nov 2010 Sussie, man kan have egen hest med på både Skrødstrup og Blidstrup.

Men hvis ikke hun har en hest hun kan tage med er det jo ikke nemt smiley

• #10   11. nov 2010 smiley Mia skulle vidst også lige ind i billedet selvom hun ikke fortalte noget om det at være på BE. Så må jeg jo ha' skrevet det godt.

Men ja, både Mia og jeg er 2.års elever, så vi ved hvad det vil sige at være på BE. Hun har, som hun har skrevet, hest med og jeg har ikke, men vi ved lidt om noget af det hele alligevel.

• #11   11. nov 2010 Men hun har jo skrevet at hun har egen hest? smiley

• #12   11. nov 2010 Det står ingen steder. Skrødstrup har vidt heste som man har som 'part'

• #13   11. nov 2010 Ups. Hun har skrevet 'jeg har INGEN hest'
    Læste det som 'Jeg har egen hest' smiley

• #14   13. nov 2010 Tak for alle svarene(-;
    Til jer der har gået på Blidstrup: Er det god undervisning, altså i skoletiden?(: Det er ikke niveaudelt og har fået at vide at nogle der går til 9. klasses afgangsprøve kan jeg komme i klasse med og jeg skal have 10. smiley Så er spørgsmålet bare om jeg vil lære noget?

• #15   13. nov 2010 Hvordan er det egentlig med gymnastik på Blidstrup?(:
    Skal man stå på hovedet, lave vejrmøller osv.? Altså de fortalte at der var nogle opvisninger man skulle til.
    Jeg er ikke den store gymnast, hihi smiley

• #16   26. sep 2013 Skrødstrup!! smiley

Kommentér på:
Skrødstrup vs. Blidstrup.

Annonce