{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.358 visninger | Oprettet:

Ændre hestens navn {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår ikke helt ideen i det ..

Har selv lige fundet ud af, at en pony vi har haft ved navn Prince Charming, nu har skiftet navn til Robin.

Hvorfor er det at folk laver deres navn om?
Jeg er da slet ikke i tvivl om at min hest godt er klar over hvad den hedder og ville ikke reagere, hvis jeg pludselig kaldte den noget andet ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændre hestens navn
  • #1   9. nov 2010 jeg har gjort det ved mine 2 da jeg synes deres navne ikke var særlige smarte.. og de var ikke så gamle at jeg synes dte gjorde noget..

min pinto hed felix nu hedder han Desperado
    min frieser hed Foppe og nu hedder han Diablo

• #2   9. nov 2010 JEg har ingen idé om hvorfor de gør det. Men kunne være at de gerne vil sætte deres eget præg på den. Men nu bliver det jo sværrer at ændre navnet papirmæssigt da det står i passet og ejerbeviset.

• #4   9. nov 2010 Vi har engang solgt en hest til en rideskole; de skiftede navnet på hende, da de allerede havde en hest ved det navn!

Men jeg tror ikke på at hestene er klar over, hvad de hedder, så det er jo ligegyldigt, hvad man kalder dem!

• #5   9. nov 2010 I mit tilfælde synes jeg da bestemt at Prince Charming er pænere end Robin.

Jeg kan forstår hvis folk har et "team", så de kalder alle deres heste noget foran deres navn, men det er jo kun nogte som vi andre vil lægge mærke det, det vil hesten ikke .

Børn ville da også blive forvirret, hvis man havde døbt dem et navn, og pludselig begyndte at kalde dem noget andet ..

• #6   9. nov 2010 Så I tror ikke at heste er klar over hvad de hedder?
    Jeg tror bestemt at alle dyr er klar over hvad de hedder, præcis ligesom os mennesker.

Dyr reagere på deres navn !

• #7   9. nov 2010 Christina: Heste og dyr generelt kan ikke kende forskel på ord, men lyde. Så hvis din hest kommer når du kalder dens navn, er det ikke pga. navnet, men pga lyden. Den genkender lyden, og genkender din lyd. Du kunne lige så godt kalde noget andet, men i samme toneleje - så ville den også komme, fordi den genkender din lyd og toneleje

• #8   9. nov 2010 Jeg kan heller ikke forstå at de vil lave det om i pas og alt muligt..

Hesten er da ligeglad med om du kalder den benny selvom der står Tom i passet smiley

• #9   9. nov 2010 Jeg ændre ikke navnet på dem! Hvis dyret lystre på navnet så beholder den det og gør den ikke for den bare et kalde navn, men beholder stadig det gamle smiley

• #10   9. nov 2010 Jeg forstår det heller ikke, men det er ikke af hensyn til hesten, men bare at det jo er dens navn. Så der da ingen grund til og ændre det =)

Min gamle hest Valentino fandt jeg ud af først hed Jupitor så Valencia og til sidet Valentino, fuldstændig latterligt efter min mening =)

• #11   9. nov 2010 Min hest ville bestemt ikke komme, hvis den hed Prince og jeg pludselig begyndte at kalde den Robin.

Man ændre ikke bare navnet på et dyr.
    Jeg ved godt at de ikke selv har valgt det navn, men de vælger sgu heller ikke at det skal ændres igen .

• #12   9. nov 2010 Hvis hesten er sådan, ældre, synes jeg det er ærgerligt at ændre på navnet - for mine heste reagerer da i hvertfald på deres navn. smiley
    Men på yngre heste kan jeg ikke se problemet; kun hvis man også ændrer evt. opdrætters navn eller stutterinavn.

• #13   9. nov 2010 Jeg syns det er vigtigt hesten har et navn man kan lide.
    Vi har skiftet navn på flere og de lærer hurtigt det nye "kald".
    Nogen gange kan det også være positivt for hesten. Nyt hjem nyt navn og nyt liv.
    mvh merete

• #14   9. nov 2010 Nu har jeg ikke læst alle beskederne igennem.

Vi har lige fået skiftet navn på vores nyeste hest. Den hedder rigtig Corona Z, men i Holland gik den som Pokerface hvilket vi også har fået den til at hedde her i DK.

Grunden til vi gjorde det er fordi vi syntes det var fesent en drengehest der hed CoronA, plus Pokerface passere meget bedre til ham =)

• #15   9. nov 2010
    Tror ikke dyr reagere på deres navn - nærmere måden det bliver sagt på smiley
    Jeg kan kalde på kattene - fx. kalde på Mille også kommer både Perle og Pele... Jeg kan også bare sige " Miiiiiiiis " også kommer de også.
    Det hele fordi jeg siger det i samme tone fald og de ved hvad det betyder når jeg kalder.

Hesten ved jo som regel også hvad det betyder når man kalder... Og gætter på at man ikke kalder på en hest ved at kalde "surt" smiley

• #16   9. nov 2010 Heste kan godt deres navn. Jeg kalder Briza ind og det er kun hende der kommer til lågen. Det samme er tilfældet med flere af de andre.
    Katte kommer altid i håb om lidt lækkert.
    Hundene kan vi også flytte fra det ene rum til det andet med deres navn.
    mvh merete

• #17   9. nov 2010 Det er så rigtigt. Når jeg kalder på Masca, er det på 100 forskellige måder, enten ved Masca, mulle, bølle osv.

Hundene an du jo også sige alt til - fx Fuck jeg hader dig! Og de vil sidde og kigge dejligt på dig, det handler om tonelejet smiley

• #18   9. nov 2010 Jeg vil ikke lave deres navn om til noget helt nyt.. måske bare et kæle navn...

men min gammel pony om og jeg gad ikek sige Richard Løvehjerte men kaldte ham Rico til hverdag.. men når vi var til stævne brugte jeg hans rigtig navn...

jeg overvejet og døbe Tarzan om til Gummi Tarzan da det kalder min kæreste ham hele tiden...

• #19   9. nov 2010 Hvis du kalder din hest er navn med samme antal stavelser vil den også reagere på det.

• #20   9. nov 2010 Jeg har også selv hund og katte og hunden kommer kun, hvis det er dens navn man kalder.

Jeg kan godt stå og se på hende, men kalde på katten, så glor hun bare på mig som om jeg er dum.

Min hund kan også kende forskel på "det er min" og "det er din".
    Jeg tror sgu ikke at dyr er så dumme, som vi går og tror ..

• #21   9. nov 2010 Jeg har skiftet navn på min DV blanding da jeg købte ham, han er dog ikke chippet endnu så det koster ikke mig noget at skifte hans navn.

Han hed Maximus men nu hedder han Commander.

Jeg valgte at skifte hans navn da jeg ikke er så vild med navnet Maximus, og så er det fedt at have en hest med et navn man også selv syntes er pænt.

Min anden hest Balagur ville jeg aldrig skifte navn på selv om jeg egentlig ikke bryder mig om hans navn. Men han har en del afkom så det ville blive lidt besværligt da hans afkom også er registreret i DSAH.

Jeg tror heller ikke på at hesten forstår at man begynder at kalde den noget andet, og jeg har det heller ikke dårligt med at skifte navnet på min DV bl. men jeg må indrømme at jeg godt kan forstå hvis sælgeren af hesten føler sig trådt lidt over tæerne...

• #22   9. nov 2010 Kommer jo an på om det er et mindre kønt navn den har når man køber....købte min ene pony for nogle år siden og da hed han Pax, syns det mindede for meget om "tampax", og det syns jeg ikke var så fedt, derfor omdøbte jeg ham smiley

• #23   9. nov 2010 Jeg tror nu også at hesten reagerer på lyden/stemmen/tonelejet, og ikke på navnet. Jeg har haft min Galina siden hun blev født, og døbte hende Galina, men hun har altid haft masser af kælenavne, og hun kommer lige gyldigt om jeg siger Galina, linus, lina, lilli, galajnus, mulle, muller, mullerpige, tøsen, trunte, tykke, smukke osv. smiley

Men er helt enig med dig, Prince Charming synes jeg er langt flottere end Robin! smiley

• #24   9. nov 2010 og så forstår jeg SKET ikke den med at sætte stald/gård navn på et dyr man ikke har opdrættet, syntes lidt det er at tage alt æren for det

• #25   9. nov 2010 Team Tøffe - Næ det syntes jeg ikke, jeg syntes stadig det er at tage æren for en anden persons arbejde..

Selvom det er en blanding er det alle alle der bare sætter 2 heste sammen fordi de ser "sååå søde" ud

• #26   9. nov 2010 Ikke alle skulle der stå

• #27   9. nov 2010 Vi har aldrigt skiftet nanv på nogle dyr vi har købt, og tror heller ikke at jeg kunne finde på det..
    men jeg solgte for nogle år siden en 1 års hingst som hed Emil, hans nye ejer gav ham nyt navn, så nu hedder han Peter

• #28   12. nov 2010 hmm lige et spørgsmål ved godt det nok ikke handler om det her.. men er der nogen der ved hvor man kan finde Pinto hingsten Zeus? den er nemlig far til min følle basse men kan ikke finde ham nogen steder smiley

• #29   12. nov 2010 (:

• #30   17. jan 2011 Min pony har fået ændret navn. Det fik han da jeg købte ham, jeg synes at hans gamle navn var .... noget en lillepige kalder sin shetter...
    Jeg synes ikke det vil være specielt nice at have en pony med ud som hedder Bandit.. Han hedder nu Amigo. smiley

Kommentér på:
Ændre hestens navn

Annonce