{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varmeknopper?
  • #1   3. nov 2010 Ja det vil jeg tro det er, sådan nogle får min hoppe også ligemeget om hun har dækken på eller ikke, men kun der hvor hun ikke er klippet i sadellejet i den ene side.

Jeg har fundet ud af at det hjælper at give dem et tyndere dækken på ;o)

Det er fordi de har det for varmt under dækkenet..

• #2   3. nov 2010 Ja tænke også det er fordi det er for varmt for ham, men han har kun overgangsdækken på nu og syntes næsten det er for koldt med regndækken da det jo er frostvejr nogle morgner - men syntes også det er blevet varmere end det var en overgang så det er lidt svært og finde ud af syntes jeg smiley

• #3   3. nov 2010 Min hoppe blev klippet over hele kroppen bortset fra sadellejet denne her gang så hun fik i første omgang hendes tykke vinterdækken på, men forleden skiftede jeg tilbage til hendes overgangsdækken igen fordi hun fik knopper hvor hun ikke er klippet.
    De klør helt vildt!

Hun får først det tykke på igen når der er frost om dagen stabilt

• #4   3. nov 2010 har ikke set ham klø sig siden de er kommet og han laver ikke grimasser når jeg piller i såerne eller klør ham på pelsen ;O)

• #5   3. nov 2010 Okay, min laver sådan et langt fjæs hvis jeg piller i knobberne hehe :o))

De er nemme at pille af. Hun har dem kun hvor pelsen stadig er lang.

• #6   4. nov 2010 Min hoppe har det nu. Hun er shetlænder og går ikke med dækken, men alligevel får hun dem. Jeg synes det er synd at klippe hende og evt smide et dækken på hende når hun ikke bliver brugt. Derfor vasker jeg hende. Man kan bruge Virkon S (Hvilket jeg også brugte på en hoppe der fik det af dækkenet), eller en shampoo fra hooks (kan ikke lige huske hvad den hedder, men næsten ligesom jodopax).

Min erfaring er altså at mindre varme (=tyndere dækken) og hyppig vask hjælper smiley Held og lykke

• #7   4. nov 2010
    Nogle heste behøves ikke gå med noget dækken - der findes klippede heste der luller rundt m. 150g smiley

Heste der ikke er klippede og får de har sat for meget pels i forhold til vejret, gjorde Maja sidste år og har hun gjort igen i år. Det gør hun pga. det ustabile vejr dvs. det starter med at være koldt men vender så pludselig kan pelsen ikke finde ud af.
    Hvis det bliver for slemt bliver hun klippet på det nederste af halsen, bringen og en stribe under maven - så kommer hun af med varmen.

Kommentér på:
Varmeknopper?

Annonce