{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.775 visninger | Oprettet:

Hvordan rider du din hest ?? {{forumTopicSubject}}

Ja . Nu er jeg startet ved en ny ridelære , hvor jeg praktisk tal skal starte HELT forfra, da hun rider på en anden måde end jeg.
jeg har haft 3 forskellige ridelære & alle har undervist på forskellige måder. overhovedet ikke noget der minder om hinanden.
Så , jeg ved ikke hvad jeg skal forholde mig til ?? :s

Min hest var lige begyndt at gå super godt , men nu skal vi starte forfra på en helt ny måde. både hest & jeg.

Jeg er lidt frustreret over at skal starte forfra igen:( smiley

Men , hvordan rider i ? og hvorfor ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan rider du din hest ??
  • #1   3. nov 2010 Med så meget ben og mund som muligt..

• #2   3. nov 2010 meget løst og afslappet, vi skal ikke opnå andet end en god ridetime hvergang (som stort set altid foregår i skoven!)

• #3   3. nov 2010 Hvis du trivedes med den måde, du blev undervist på før, og hesten gik super godt, synes jeg da du skal lede efter en ridelærer med de samme principper, der underviser som du er vant til smiley

Lige pt. rider jeg ikke. Men den bedste undervisning jeg har fået, var klassisk ved Heidi Vineke. Hun er skyld i, at min kommende hest skal rides efter klassiske principper smiley Aldrig har jeg oplevet så blød og eftergivende en hest, og det endda selvom den stort set havde stået stille i flere år!

• #4   3. nov 2010
    Med så meget ben som muligt smiley Bruger ikke tøjlen til at placere hestens hoved med - dvs. piller, nykker, arbejder, tager mm. i den. Tøjlen bruges kun til stop, drej og bak.

Find en ridelærer du syntes du kan stå inde for. Hvis en ridelærer siger du skal gøre noget du ikke vil - fx. ride med glidetøjle, så lad være med at gør det bare fordi personen er en ridelærer.

Alt for mange folk er alt for autoritetstro og gør lige hvad deres ridelærer siger uden at sætte spørgsmålstegn og spørge ind til det.

• #7   3. nov 2010 Alle : Okaq - så må jeg blande lidt sammen , da der ved hver ridelære er noget jeg kan bruge. smiley
    Men , tak for hjælpen ! smiley

• #8   3. nov 2010 rider med ben og sæde og minimal hjælp af tøjlen..

• #9   3. nov 2010 Rider med så meget ben og vægt som muligt og så bruger jeg tøjlen til at støtte op og vælge bøjningsgrad :o)

Jeg rider sådan fordi det er det der virker for mig smiley

• #10   3. nov 2010 Og self min hest ;o)

• #11   3. nov 2010 Rider med ben & Sæde, da jeg syntes det er den bedste måde, fordi hesten selv lægger sig ned. smiley

• #12   3. nov 2010 Lær, lyt, læs og lad dig inspirere af andre, og find så hvad der fungere for dig og din hest!

Lige pt rider jeg ikke pga sygdom, men før jeg blev syg havde jeg fundet noget nær den perfekte ridestil for mig og min lille hest...
    Har ladet min inspierer af Min hest! så Andrew Mclean, af centreret ridning af mange diskussioner og brugere herinde,artikler i blade, på nettet osv osv..

Har heldigvis haft en god ridelærer tilbage dengang jeg startede som elev mht hvor bæring kom fra, der forstod at forklare, hvordan hestens motor arbejder, og at for at kunne forlange noget af hesten, skulle motoren virke, altså bæringen skulle være der, før du kunne forlange samling af hesten smiley
    Så hun satte mig op på den mest umedarbejdsomme og næst uselvgående hest på rideskolen og så var det op til mig at få motoren til at virke..
    Til dato sidder det stadig i mig smiley
    Fik motoren til at kører og kunne få denne hest til at bærer sig og samle sig, glemmer det aldrig var så stolt!
    Da jeg kom længere op og fik nyere og "bedere" ridelærer gik det ligesom lidt af fløjten og jeg droppede hurtigt rideskole ridning...

• #13   3. nov 2010
    ©Daniella Larsen & Ruwena smiley L - Jeg kan dreje og stoppe for ben også, tøjlen er nøddrej og stop hvis hesten fx. er oppe og køre og ikke lige lytter til benene er det godt at den kan dreje og stoppe for tøjlen også.

Maja kan også stoppe for munden dvs. at jeg siger " prrr " i galop, trav eller skridt så sænker hun farten - skal bare blive ved også stopper hun smiley

• #14   3. nov 2010 med mund mener jeg selvfølgelig min egen mund ikke hestens smiley

• #15   3. nov 2010 sådan en har jeg også haft.. drop det, det bringer ikke noget godt med sig!! jeg stoppede ved hende efter to gange, og det tog mig flere måneder og få min pony tilbage som jeg ville have den, og så de fungerede for os! frygelig oplevelse både for mig og ponyen!

• #16   3. nov 2010 Fedt navn, haha :o)

Nå, jamen jeg får også undervisning, og hvis der er noget der går fuldstændigt imod min måde at ride på, så lader jeg være med at gøre det. Det burde alle undervisere aceepterer, jeg har ikke oplevet andet smiley

• #17   3. nov 2010 Bare et godt råd, gå ALDRIG på kompromis når det angår at finde den bedst egnede underviser. Er du ikke tilfreds eller enig, så led videre.

Jeg havde en suprem underviser for en del år tilbage, som virkelig fik mig på rette spor med at bruge fx. mit sæde så korrekt som overhovedet muligt. Den dag idag rider jeg stadig efter hendes principper, fordi de gør at jeg kan bruge mit sæde til at ride diverse heste, tøjlen er kun til støtte og føling, og schenkler ligeså. Og 99 % af de heste jeg rider, reagerer med det samme og meget positivt på den ridning.
    Og jeg suger til mig ved alle de undervisere og trænere jeg møder og oplever. Pt. har jeg 2 undervisere i kikkerten som måske bliver min fremtidige sparringspartner, men de bliver begge studeret meget nøje endnu. Så kig dig godt for, og find en som underviser efter din ridestil og som du kan fungere med person til person.

• #19   3. nov 2010 tak for hjælpen alle sammen smiley

• #20   3. nov 2010 En god underviser lytter til sine elever, deres principper og mål! smiley

Jeg har en KANON god ridelærer som jeg kan snakke om mine mål med. Hun respektere mine principper og det er jeg hende evigt taknemmelig for. Hun underviser efter hvad JEG gerne vil og hjælper mig hen til mine mål.

Sådan skal en underviser være smiley

• #21   3. nov 2010 Nåh ja. Og hvordan rider jeg? Jamen jeg laver ikke andet end halvparader, halvparader og atter halvparader. Og overgange og temposkift! Og til det bruger jeg sæde, lår (masser af lår, åha det gør ondt!), støvle, tøjle og stemme (masser af den også)

Kommentér på:
Hvordan rider du din hest ??

Annonce