{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Hævet - hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere!

Var lige ude ved min DV her i morges, og så at han er hævet på indersiden af højre bagben, faktisk helvejen op langs piben. Han er ikke umiddelbart hævet andre steder. Hævelsen er ikke mega fretræden, men til gengæld er den jævn op langs piben.
Og jeg aner ikke hvordan den er kommet! Jeg har dog nogle bud, og jeg tænkte, om I måske kunne give mig en idé om, om det kunne være en af grundene:

1. for et par uger siden pådrog han sig en mindre skade i sin boks. Han fik 3 små udafskrabninger, og et lidt dybere sår på indersiden af venstre bagben på piben. Såret har nok været ½ cm. dybt. Jeg har dog behandlet sårene hver dag - den første uge 2 gange om dagen - og der er ingen tegn på betændelsestilstand eller indektion i såret på piben. Faktisk heler det rigtig godt op, og er efter min vurdering klar til endnu en nedtrapning af behandling. Da han fik skaden, blev hans også meget hævet, men hævelsen har fortaget sig for længst - den hævelse der er der nu er en ny hævelse.

2.: Jeg løssprang med ham søndag og mandag, og det er han ikke vant til. Springene var meget små (40 cm. ca.) fordi han lige skal finde ud af hvad det hele går ud på. Han sprang ikke banen mere end 6 gange, og banen bestod kun af de to små spring. Han var selvfølgelig varmet op først, og skridtet af efter. Men eftersom den hævelse han har nu kun er på det ene bagben - og endda på indersiden, så det kan ikke være pga. at han har slået imod bommene - så synes jeg det virker usandsynligt.

3.: Han fik smed i går for første gang i 2 mdr. Jeg har været i kontakt med smeden tidligere, som har vurderet, at han ikke behøvede at blive beskåret før. Faktisk vurdere han at han sagtens kunne vente et par uger endnu, men jeg sagde, at han nok hellere måtte se at komme ind i en beskæringsrutine. Falco har altid gået uden sko, og er god til selv at slide sine hove i den rigtige form - det er derfor han har kunnet gå så længe uden beskæring. Men måske har han alligevel ikke slidt sine hove helt rent - tænker jeg - og har måske kompenseret noget vægt et eller andet sted hen. Når han så har fået hovene beskåret korrekt, kan det måske være, at han træder lidt anderledes, og derfor belaster det ene bagben mere. Er det sandsynligt?? Er der andre det har oplevet det? Og hvor alvorligt skal jeg tage det, hvis det er tilfældet?

... han kan selvfølgelig også bare være blevet sparket, men jeg synes bare hævelsen den er så jævnt fordelt, at det ikke ligner en hævelse fra et slag.

Nogen bud på hvad årsagen kan være?
Det skal siges, at han ikke er halt eller ser generet ud af det, men jeg lader ham selvfølgelig holde en fridag i dag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet - hvorfor?
Kommentér på:
Hævet - hvorfor?

Annonce