{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

hestenes skøre opførsel {{forumTopicSubject}}

Var lige ude og gå en tur med hypsen idag. vi møder så et par der er ude og gå tur med deres hund. vi stopper kort op for at snakke en smule. da paret så går videre med deres hun, som min hest jo er interesseret i, vneder hun sig f..... om for at følge efter hunden ( de gik modsat vej af os) den var åbenbart sød, den hund smiley

ellers så har hun en mystisk vane, med at gøde stort set hver gang jeg trækker hende ind fra fold ( ikke pga. nervøsitet eller noget, overhovedet) meget bekvemt for mig, idet jeg jo så slipper for at feje op efter hende på staldgangen.

ellers så vender hun rumpen op ad væggen på staldgangen og hviler op ad den hvis jeg går og er væk lidt for længe ( selvom der er andre mennesker i stalden)

nusser smeden på ryggen når hun skal beskæres, bakker ind i mig hvis hun vil kløes på haleroden, og skubber min hånd væk med halen, hvis hun vil kløes på den anden side, 'jagter' kattene hvis de er på folden, fordi hun vil snakke med dem, stamper i jorden med bagbenet hvis der er noget der er for meget ( for at fortælle mig det) som da jeg havde både min nevø og lillebror med i stalden, og hun syntes at det var for meget ( god måde, i stedet for at bide eller sparke efter dem)

hos tidligere ejer stod hun og drak vand, da tidligere ejer havde en lille dreng med på folden, hvorpå min hest så løftede mulen hen over hovedet på drengen, gav slip på vandet, så drengen fik det over sig. da drengen grinede, gjorde hun det igen.

og hvis man har en trillebør i nærheden af hende, skal man holde øje med, den for ellers kan hun godt finde på at vælte den, inkl. indhold

ellers har vi i stalden en vallak der er så nysgerrig, så man ikke kan komme til at ordne stald i deres løsdrift hvis han er i nærheden, da han mener han skal være med, og følger en overalt.

alle tingene er ikke lige skøre, men det er dem der gør min hest speciel for mig.

hvad laver jeres heste af skøre og anderledes ting?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestenes skøre opførsel
  • #1   30. okt 2010 sødt smiley

min nusser altid en igen og er meget blid..

hvis jeg klør hende på ryggen og det virkelig klør, så stiller hun bagbenene så langt bagud som hun kan, så ryggen kommer længere.. så kan jeg nemlig bedre nå hehe..

Hun bliver meget nervøs, hvis jeg overlader hende til fremmede og så går ud af hendes synsfelt.. Hun er meget mor syg..

Hun er utrolig sensitiv og følsom, og kræver en rutineret rytter, der kan sidde stille især under opvarmning.

Hun går i panik hvis du forsøger at sadle hende op andre steder end på en staldgang.. men på staldgangen står hun rigtig pænt..

Hun er meget speciel og folk udefra siger det også ofte, når de lige kender hende..

• #2   30. okt 2010 Hvor lyder hun bare sød smiley Det er sårn nogle småting der gør ens hest helt unik.

Jeg har kun haft min i 8 dage, men har da allerede opdaget en del af hendes unikke sider og små særheder smiley
    - Hun SKAL i boksen når hun kommer ind fra fold, inden man begynder at strigle og sadle op, for hun vil ikke tisse andre steder end dér.
    - Når hun skal have klokker på skal hun have hovedet nede og kigge med.
    - Når hun skal have sadel på bliver hun helt vildt arrig og stamper i jorden med både for- og bagben. Hun ser livsfarlig ud, men hun mener intet med det smiley
    - Hun elsker at blive kløet bag ørene.
    - Hun elsker kiks med rosiner i og kanelsukker ovenpå smiley
    - Når hun skal have hovedtøj på åbner hun selv munden og tager biddet, hvorefter hun lige skal gumle på det et par gange, før man må spænde remmene.
    - Når hun er nysgerrig eller opmærksom, så lægger hun hovedet på skrå og spidser mulen smiley
    - Hun er meget velopdragen - når jeg er der, hehehe.. Når andre håndterer hende er hun næsten umulig, skide fræk hele tiden.. Men ser hun så mig, så er hun den sødeste lille engel smiley
    - Når jeg kalder på hende på folden kommer hun i fuld galop smiley

• #3   30. okt 2010 hehe hvor lyder jeres heste også specielle smiley
    kom også lige til at tænke på at min også altid gaber bpr jeg skal til at sadle hende op...
    også elsker hun min mor, min nevø og smeden og dyrlægen.
    også knyttede hun sig først helt til flokken efter at have gået sammen i over et halvt år, da jeg i vinters pga sneen ikke kom ret tit i en periode. og den ene gang jeg var der, fik jeg næsten ikke lov at gå igen..

• #4   30. okt 2010 Min er fuldstændig vild med skamler eller alt som hun kan vælte smiley I starten når hun fik massør kunne hun ikke bruge skamlen, fordi Cheri tog den fra hende. Meget meget underlig hest smiley

• #5   30. okt 2010 Når jeg strigler Nuser står han på staldgang foran Briza, hun er lidt barnlig så hun får en gummikrydder og strigler Nuser på enden :O)
    Hellere striglehjælp end bidehest.
    mvh merete

• #6   30. okt 2010 dejlige heste smiley

mine har også sine ideer og ticks smiley
    madam forlanger kaffe når vi har taget morgen kaffen med ud til dem :D.. så skal hun liiiige smage en lille tår..
    hvis vi i en periode har haft lidt travlt, og ikke nået at nusse dem særlig meget. så stiller madam sig i vejen.. vi må ikke forlade folden før damen er kløet alle de gode steder smiley

smølf er overbevist om at han er håndværker eller gravko smiley .. vi kan slet ikke fikse noget i løsdriften uden at det bliver kontrolleret af ham smiley .. han stikker gladeligt mulen i både bore maskiner og en hammer, så det er med at holde øje med hvor han er henne smiley
    skal vi muge ud med gravkoen, så skal han helst stå lige foran den smiley den er nemlig suuuuuuper flot og sej smiley

niller har jeg ikke haft så længe..

• #7   30. okt 2010 Magic står også altid og nusser smeden når han bliver beskåret smiley
    Og så er han fuldstændig pjattet med føl.

• #9   31. okt 2010 Min gamle part elskede at blive kløet på måsen, og det fortalte hun gerne ved at bakke ind i mig og vende hovedet mod mig .. Næsten som om hun sagde "Kom nu .. Gør det lige" .. Hvis jeg gik lidt væk, kunne jeg mærke hestenumsen mod ryggen igen :b

• #10   1. nov 2010 haha kan høre at min hest og dem på folden ikke er de eneste der vil have kløet rumpe smiley nogle gange når jeg står på folden og nusser min, kommer en af de andre og stiller sig med rumpen til også, også kan jeg ellers få lov at stå der og nusse to heste ad gangen smiley

Kommentér på:
hestenes skøre opførsel

Annonce