{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Mus {{forumTopicSubject}}

min skønne 2 års hest har desværre en mus, som skal væk inden jeg begynder at ride hende. Eller hvad?
Det har hele tiden været planen at hun denne vinter skulle opereres, men nu hørte jeg en snakke om, at der jo var store risici ved at operere for mus, og at hun derfor ville vente og se om det blev et problem, når hun kom igang med at ride?

Ville i operere nu eller vente? - Dyrlægen siger der højest sandsynligt aldrig vil blive nogen form for gene af det.

Hvad er jeres erfaringer med musseoperationer? Den sidder i hasen på venstre bagben.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mus
  • #1   26. okt 2010 cecilie : Okay tak smiley Jeg har nemlig altid haft den holdning at den bare skulle fjernes fordi hun da ikk skulle have en mus. Men så hørte jeg om ALT det der kan gå galt under en operation, og så blev jeg lidt i tvivl .. Men tak smiley

• #2   26. okt 2010 Jeg ville fjerne en mus så tidligt som muligt, så den ikke kan nå at lave et slid i leddet. Med mindre dyrlægen kan sige, at den ingen betydning har. Efter min mening er det dumt at vente og se, om det har nogen betydning, så er det i mine øjne lidt for sent og du risikerer at musen har lavet slid i leddet og det derfor ikke hjælper at fjerne den. Opererer du hesten som 2 års, skal du ikke holde en pause mit i din ridning pga. operation og genoptræning.
    Der er selvfølgelig en risiko ved at lægge en hest i narkose, men min dyrlæge sagde, at det er promiler vi snakker om. altså der er en risiko, men den er ikke særlig stor.

• #3   26. okt 2010 En mus plejer jo ikke at udvikle sig, men an på den størrelse og hvilket led den sidder i, så kan den have en væsentlig betydning.

• #4   26. okt 2010 hvis dyrlægen siger det højst sandsynligt ikke får nogen betydning, hvorfor så operere? du kan jo evt vise røngten billederne til en dyrlæge mere og få hans vurdering også. jeg købte en 2 års sidste år, som havde en mus, og har fået 2 vurderinger på at der er meget lille chance for at den nogensinde for betydning, så der er ingen grund til at operere, med mindre der skulle opstå problemer.

I øvrigt har dyrlægen udtalt at den let ville kunne fjernes, uden at han fik noget men af det.. =)

• #5   26. okt 2010 når dyrlægen siger den ikke har betydning, synes jeg ikke du skal lade den operere. Du skal dog holde øje med hesten om den begynder at halte, får rygsmerter eller andet, for så kan det være tegn på at den generer.

Min blev opereret for en mus i venstre baghas og i højre forben koden og der har intet været siden. Hun er lige gået ren igennem røngten:)
    og i teorien havde de ikke behøvet at fjerne den i forbenet, fordi den var ubetydelig, vi anede ikke at den var der før hun var i røngten ved operationen smiley

Og det skal lige tilføjes at min hest er 10, og blev opereret i 08 smiley

Jeg ville ikke være bekymret.

• #6   26. okt 2010 tak alle sammen smiley

• #7   26. okt 2010 Lad endelig være med at opererer.

For det første er der risiko for at du bare gør det hele meget værre ved operation. For det andet kan en mus nogle gange forsvinde af sig selv, hvis musen konstateres inden hesten er 3 år gammel (min egen havde en mus som nu er pist væk) og for det tredje er det enormt sjældent at en lille mus gør nogen som helst forskel i hestens tilværelse. Rigtig mange heste og mennesker for den sags skyld har mus men mærker aldrig noget til dem.

• #8   12. dec 2010 heeej alle sammen kom lige i tanke om er det så osse dumt at købe en pony med mus i bagbenet
    ponyen er 5 år
    og dyrægen siger den ikke irreter ponyen da den kunne gå i gemmen bøjeprøven/handels prøven?
    hva synes i skal jeg købe den eller hvad ??

• #9   12. dec 2010 jeg ville ikke synes der er noget galt i at købe den hvis dyrlægen siger god for det smiley Og selvfølgelig hvis hesten aldrig har haft mén af det.

• #10   12. dec 2010 ok. =D

Kommentér på:
Mus

Annonce