711 visninger
|
Oprettet:
Mus {{forumTopicSubject}}
min skønne 2 års hest har desværre en mus, som skal væk inden jeg begynder at ride hende. Eller hvad?
Det har hele tiden været planen at hun denne vinter skulle opereres, men nu hørte jeg en snakke om, at der jo var store risici ved at operere for mus, og at hun derfor ville vente og se om det blev et problem, når hun kom igang med at ride?
Ville i operere nu eller vente? - Dyrlægen siger der højest sandsynligt aldrig vil blive nogen form for gene af det.
Hvad er jeres erfaringer med musseoperationer? Den sidder i hasen på venstre bagben.
jan 2008
Følger: 78 Følgere: 79 Heste: 7 Emner: 184 Svar: 944
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 706
Der er selvfølgelig en risiko ved at lægge en hest i narkose, men min dyrlæge sagde, at det er promiler vi snakker om. altså der er en risiko, men den er ikke særlig stor.
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 706
sep 2004
Følger: 47 Følgere: 51 Heste: 7 Emner: 22 Svar: 189
I øvrigt har dyrlægen udtalt at den let ville kunne fjernes, uden at han fik noget men af det.. =)
dec 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 1 Svar: 15
Min blev opereret for en mus i venstre baghas og i højre forben koden og der har intet været siden. Hun er lige gået ren igennem røngten:)
og i teorien havde de ikke behøvet at fjerne den i forbenet, fordi den var ubetydelig, vi anede ikke at den var der før hun var i røngten ved operationen
Og det skal lige tilføjes at min hest er 10, og blev opereret i 08
Jeg ville ikke være bekymret.
jan 2008
Følger: 78 Følgere: 79 Heste: 7 Emner: 184 Svar: 944
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
For det første er der risiko for at du bare gør det hele meget værre ved operation. For det andet kan en mus nogle gange forsvinde af sig selv, hvis musen konstateres inden hesten er 3 år gammel (min egen havde en mus som nu er pist væk) og for det tredje er det enormt sjældent at en lille mus gør nogen som helst forskel i hestens tilværelse. Rigtig mange heste og mennesker for den sags skyld har mus men mærker aldrig noget til dem.
apr 2009
Følger: 66 Følgere: 88 Heste: 9 Emner: 29 Svar: 65
ponyen er 5 år
og dyrægen siger den ikke irreter ponyen da den kunne gå i gemmen bøjeprøven/handels prøven?
hva synes i skal jeg købe den eller hvad ??
dec 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 1 Svar: 15
apr 2009
Følger: 66 Følgere: 88 Heste: 9 Emner: 29 Svar: 65
Mus