{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Kursus i HMS - Midtjylland 14. Nov. {{forumTopicSubject}}

Hey folkens smiley

Jeg sidder og overvejer at tage med til et kursus med Liberamus Equos ( (link fjernet) ), et team bestående af Camilla Stormont og Andrea Dragsdahl - 2 super dygtige piger på 18 og 15 år.
De bor på sjælland men kommer her d. 14. November til jylland og afholder kursus smiley

Det er undervisning i jordtræning, bidløs ridning mm. og med stor fokus på hestens velvære smiley

Jeg ville bare lige høre hvem der ellers skal med, eller ligesom mig overvejer det? smiley

- Sofie Mortensen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kursus i HMS - Midtjylland 14. Nov.
  • #1   20. okt 2010 Afhængig af hvor det er og hvilke muligheder der er for at have sin hest stående osv osv så kunne jeg godt tænke mig det smiley

  • #3   20. okt 2010 Jeg overvejer det, da det bliver holdt i den rideklub jeg har været tilknyttet. Se evt. deres hjemmeside.
    www.mejlbyrideklub.dk


  • #4   20. okt 2010 Jeg synes da du skal give det en chance Team Hjortkjær Hjortvald .

  • #5   20. okt 2010 Jeg ville helt vildt gerne deltage med Basse, men ved ikke hvordan han ville tage det, og ved heller ikke om det er muligt med transport... Men det er da helt klart værd at tage op til overvejelse smiley
    Da i hvert fald transport problemet sikkert sagtens kan klares. (:


  • #6   20. okt 2010 julie og Ann-Sofie K

    Vi tager meget hensyn til de individuelle hestes behov, så ingen grund til bekymring smiley


  • #7   20. okt 2010 Ja men det bliver kun som publikum. Da begge heste ikke skal med lige pt. smiley

  • #8   20. okt 2010 Ih det er lidt langt væk smiley Så det bliver ikke med hest men må se om jeg kan lokke min mor til at køre smiley

  • #9   20. okt 2010 Andrea

    Jeg er bare i tvivl om, om han kan koncentrere sig med så mange nye heste. Red med en veninde idag, hvor hun havde hendes hoppe med, og han lavede ikke andet end at have ørene tilbage og ville ikke rigtigt koncentrere sig om ridningen. Men det ved jeg ikke, om i kan hjælpe mig med, hvis jeg er så heldig at få min mor overtalt? (:
    Og hører det ind under problemløsning? (:


  • #10   20. okt 2010 Det er muligt at komme med som publikum for 100kr smiley

  • #11   20. okt 2010 Udover at Andrea har været på paradisgården i sommerferien har de så selv modtaget undervisning overhovedet?

    Ikke at jeg overvejer at komme, men kom bare til at tænke på det [:


  • #12   20. okt 2010 julie og Ann-Sofie K

    I alt er der plads til 14 på dagen, men der vil på intet tidspunkt være 14 heste i ridehuset på en gang ;o
    Har din hest MEGET svært ved andre heste, så hører det under problemløsning, men er det ikke værre end det lyder så kan vi sagtens tage hensyn ved at sætte dig på et hold med få andre smiley


  • #13   20. okt 2010 BECK:

    Jeg har trænet, fået undervisning og selv undervist i 2 år. Jeg er kompetent nok til at undervise og holde kurser, og det skal der ikke stilles spørgsmåltegn til fra din side - tak!
    Camilla Stormont har selv trænet, fået undervisning og undervist i 9 år (mener jeg det er), og er selv en virkelig dygtig underviser og HMS-udøver. Der kan eller skal bestemt heller ikke sættes spørgsmåltegn ved hendes evner som underviser.


  • #14   20. okt 2010 BECK: Det kan du vel være ligeglad med hvis du ikke kommer! Det er jo op til den enkelte at lave lidt reserch på personer man vil til kursus hos- om de er 15 eller 45 år! Prisen er jo derefter så selvom Andrea ikke har 40 års erfaring kan hun jo sikkert godt lære et eller andet fra sig, om det så bare er et lille bitte tip der giver et gennembrud i ens træning!

  • #15   20. okt 2010 Det var dog en virkelig uprofessionel måde at reagere på? o:
    Jeg stiller et interesseret spørgsmål og straks flegner i helt ud.
    Jeg har ikke sagt du ikke er kompetent til at undervise Andrea - jeg spurgte bare ind til jeres erfaring og baggrund og dette kunne vidst godt besvares på en lidt pænere måde skulle jeg mene.

    Og hvis man ikke må stille spørgsmålstegn bliver man jo aldrig klogere..


  • #16   20. okt 2010 Mange tak Katrine smiley
    Og du har ganske ret - Det glemte jeg lige at få med smiley
    Det er netop også derfor at Camilla Stormont og jeg udgør et sådan godt "par". Camilla har mange flere års erfaring end jeg, og kan derfor lære mig nogen ting som jeg endnu ikke har oplevet. Og til kurser kan jeg hjælpe folk med grundlæggende træning som jeg har helt styr på, og Camilla træne de sværere heste som hun er virkelig dygtig til smiley

    Man behøver ikke være Hempfling eller Honza for at undervise i HMS - Bare man har et åbent sind, og kan komme med nogen råd som kan hjælpe andre smiley


  • #17   20. okt 2010 AC - ja men andrea og camilla underviser i forståelse af hesten = horsemanship.

  • #18   21. okt 2010 Det kunne da være vildt fedt at komme, men jeg kan ikke have min hest i byen, det vil desværre kunne være en fare for de andre smiley

    Men hvor langtid er i, i Jylland ? ved århus ?


  • #19   21. okt 2010 må nok spørge om lidt ala det samme som BECK... kan ikke se hvad præcis der er jeres træning går ud på, eller jeres erfaring.... og når jeg læser ordet "respekttræning" på hjemmeside står jeg i dyyybt spørgsmåls tegn, for jeg kan ikke finde ordet andre steder, så i må have opfundet et ord for en type træning jeg ikke lige kender til? smiley

    og når jeg tænker på camillas træning, tænker jeg dino, der bukker et par gange.. en problemhest er jo liiiidt værre end det.. hvis nu i pludseligt står med en hingst med problemadfærd ( eller enhver anden hest) ville jeg som ejer, være ret så forvirret hvis i ikke havde nogen reel erfaring, men bare "et åbent sind "

    I må ikke opfatte det forkert smiley


  • #20   21. okt 2010 AC

    jeg tror alle må erkende at ordet HMS står for en træningsform efterhånden, vi kan ikke længere rense ordet. Det står nu for en slags monty roberts, parelli mix af ground work og småleg.. smiley ærgeligt, men det har bare mistet værdien af et ord i nogen kredse..


    kan vi prøve at lade være med hakke ned på folk smiley det gør det lidt rarere at være på HG måske så smiley

    Andrea, hvis du vil være en træner osv, skal du også prøve at være liiidt mere proffesionel... ellers for du ligeså mange fjender som fans smiley


  • #21   21. okt 2010 Hej Fleur smiley
    Som Camilla netop har besvaret dig så har hun virkelig meget erfaring med problemheste, og de heste hun trænet hvis ejere jeg har talt med har virket virkelig glade og tilfredse. Prøv f.eks. at tjekke; (link fjernet)
    Altså jeg kan næsten kun læse virkelig tilfredse kommentarer - Så noget gør hun jo rigtigt smiley

    Hvis du tjekker den side jeg har, som har en lignende undersektion så vil jeg også mene at jeg har ret så pæne kommentarer fra "elever/kunder" som er meget glade for min undervisning og træning. Nej jeg træner ikke andres problemheste til kurser (Har dog overvejet at tage en i træning når jeg får tid.), men det gør Camilla og det er hun meget fint egnet til.

    Mht til ordet respekttræning har jeg så forstået dig ret at du gerne vil have træningen uddybet? Det vores træning går ud på er, at hest og rytter får respekt for hinanden og lærer hinandens personlige rum men uden at det foregår med magt, vold og for meget dominans. Du er velkommen til at komme ud som tilskuer på et af vores kurser, og så kan du jo måske se træningen udført live smiley Det er svært at forklare over skrift, men dette er MIN foklaring på vores træning. Når man er et team, så kan man jo godt have forskellige måder at forklare på.

    Hvad mener du med jeg skal være mere proffessionel? Hvis du hentyder så mit svar på Becks spørgsmal, så er det grundet en lang række beskeder og kommentarer fra Beck, som jeg bliver generet af og er træt af - Derfor det lidt bestemte svar smiley


  • #22   21. okt 2010 <b>PIA K</b>

    Vi er på Mejlby rideklub indtil om aftenen, og bliver desværre kun den dag. Men har du faciliteterne, så kontakt os og så kan vi jo afholde kursus hos dig smiley
    Ellers så er jeg ihvertfald til at lokke til jylland for en elev, men ved ikke om Camilla er. Men dette kan bare hurtigt blive dyrt, da det jo kun er for en elev...


  • #23   21. okt 2010
    En lang række beskeder og kommentare?
    Du er for langt ude Andrea - troede vi afsluttede det her igår.

    Hvis en lang række generende beskeder er den i dette emne + en besked med et spørgsmål om kommercielt salg i din annonce (som endda var en advarsel for din egen skyld..), ja så må man da nok sige jeg spammer dig med generende beskeder.
    der er jo.. wow, hele 2! Og ingen af dem er ment generende - hvilket jeg troede du forstod igår -.- !

    Det er jo nemt at give andre skylden for din opførsel. Tag nu ansvaret for det selv - man må kunne klare spørgsmål om ens erfaring og træning, hvis man gerne vil udnervise? : s

    Men ja, har ikke mere at sige end det jeg sagde igår. For langt ude at du nærmest "udhænger mig" (læs: Lyver om mig) herinde bare for at forklare din egen fuldstændigt langt ude reaktion på mit spørgsmål... :s





  • #24   21. okt 2010 Har du mere at sige i denne sag, så skrive venligst en PB. Der er ingen mening i at spamme Sofies indlæg om et kursus - Tak.

  • #25   21. okt 2010
    Camilla, jeg vil gerne se nogle link til emner, hvor jeg har været negativ overfor Andrea - jeg besvarer stort set aldrig indlæg inde i dette forum kun i grupper og lign. Forstår IKKE hvor i har det fra at jeg er negativ.
    Kan f.eks. se to vældigt søde og positive kommentare ved begge jeres Liberamus Equos videoer - ved simpelthen ikke, hvor det negative kommer ind i billedet henne? [:

    OG hvordan kan det nogensinde være negativt, at man spørger ind til 2 underviseres baggrund og erfaring?

    Jeg underviser selv i ridning - små børn, og noget af det første forældrene spørger om er da lige netop hvad jeg har af erfaring - fordi jeg "kun" er 18 og var 15/16 da jeg startede - dette er da bare at vise interesse? :s

    Forstår simpelthen ikke, hvorfor i tolker et sådant spørgsmål som noget negativt.


  • #26   21. okt 2010
    Hvor er det liige i mit spørgsmål du ser negativt tonefald? -.-
    Ej men altså..
    Et interesseret spørgsmål til jeres baggrund og man bliver fuldstændigt angrebet her, i logmenter + på msn.
    Super fed måde at reagere på? :s
    Spurgte egentlig fordi jeg havde en veninde, der overvejede jeres kursus og fordi jeg var interesseret ..
    I må tolke det som i vil, jeg vil bare ikke finde mgi i at blive fuldstændigt verbalt overfaldet pga. et lille spørgsmål. [: (Og nu hentyder jeg ikke kun til dette emne..)

    Hvorfor skulle jeg være bitter? xD

    Og Camilla, jeg vil stadig gerne se de emner du snakker om. Ikke for at diskutere det, men hvis folk (dvs. det er så kun jer) opfatter mig som skrivende negativt, så vil jeg da gerne se hvor henne i ser denne tendens, da det bestemt ikke er noget jeg har hørt før, og jeg gider selvfølgelig ikke opfattes som en eller anden sur eller negativ person - for det ligger utroligt langt fra min personlighed at være negativ [:

    Du kan jo evt. sende linksene i en PB så vi ikke skal spamme Sofies indlæg.. hvis jeg ikke modtager nogle links går jeg ud fra, at der ikke var noget i det alligevel (;


  • #27   21. okt 2010 BECK - Skriv over PB!

  • #28   21. okt 2010 Kunne godt overveje det, ligger ret tæt på mig...

  • #29   21. okt 2010 Stald Rosendahl smiley De 2 skønne perler!

    Du kan bare skrive hvis du har spørgsmål eller lignende smiley


  • #30   21. okt 2010 Er fuldt ud enig i at i ikke lige behøves at diskutere dette over mit emne.

    Men sammentidig kan jeg heller ikke se grund til hele denne diskusion?

    Det spørgsmål Beck kommer med er da ufatteligt reelt? Om hun ønsker undervisningen eller ej.

    Det er da naturligt at man gerne vil vide lidt om underviserens baggrund før man for dem ud. Og udover det kan jeg overhovedet ikke se det negative tonefald i snakker om.

    Så i kunne jo bare svare på spørgsmålet istedet for alt det her som ingen får noget godt ud af.

    Jeg ser det da også en smule uproffesionelt at reagere sådan på et reelt spørgsmål.

    -Sofie.


  • #31   21. okt 2010 Jeg er helt enig med :Sofie Mortensen - Forståelse, Kærlighed & Venskab.
    og syntes også BECK's spørgsmål er reelt.
    Jeg har jo selv 2 af de såkaldte problemheste og ville helt bestemt vide hvad de personer der skulle hjælpe mig har af erfaring og uddannelse smiley


  • #33   22. okt 2010 helt i orden camilla, jeg ville bare lige kende ordet og hvorfor det er opstået, altså hvorfor der har været brug for at opfinde et nyt ord, for noget der allerede findes som overskygning og habituering smiley

Kommentér på:
Kursus i HMS - Midtjylland 14. Nov.

Annonce