{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

udlandet vs. hest {{forumTopicSubject}}

Hej..
jeg står i den situation at jeg har fået tilbudt et job i thailand til april, efter jeg er færdig på skolen (bygningskonstruktør). Der er stort set ingen jobs at få med det herhjemme, og har så en god kammerat der arbejder i thailand, og derfor kan skaffe med arbejde dernede, som det jeg er uddannet til...
Nu er det jo bare lige at jeg har en hest som jeg absolut ikke vil af med. Og om arbejdet dernede er for et år eller mere, ved jeg ikke... Men uanset hvad, vil det se skide godt ud på mit cv, når jeg hjemvender til dk...

Men, ville i tage hesten med derned? mener det koster 18.000 pr vej for hesten.. ville i få den opstaldet i en fuldpasser stald? eller udleje den??
at sælge er absolut ikke en mulighed... Han skal blive ved mig til han ikke kan mere...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlandet vs. hest
  • #1   20. okt 2010 Hvis der kun er tale om et år så ville jeg få den passet... Det gjorde jeg selv, da jeg skulle til USA.. Det var så kun i 3 måneder smiley

• #2   20. okt 2010 Jeg havde nok valgt at sælge.. Som du siger, så ved du ikke hvorlænge det drejer sig om. 1 år eller 2 er også langtid at være væk fra en hest.. Hvad gør du hvis udlejer og hest bare ikke passer sammen, eller at der sker noget uventet.. så sidder du nede i thailand, og ikke kan gøre så meget.. ?

Jeg ved godt det er svært at skulle sælge, og jeg ville have det på samme måde.. Men et job må komme i første række.. Det skal trods alt give dig husly og kunne leve.. smiley

• #3   20. okt 2010 Og synes også det virker vildt at rive hesten til et andet land når man ved det ikke er permenent... Og ikke mindst møg dyrt

• #4   20. okt 2010 at sælge ham er ikke nogen mulighed... så vil jeg hellere sende ham i proff ridning også betale det, det nu end måtte koste....

• #5   20. okt 2010 ja jeg har også en hund... men han kommer med... det er knap så dyrt som at tage hesten med... går jeg ud fra...

• #6   20. okt 2010 ville ikke byde hesten rejsen. ville nok udleje/ finde et fuldpasser sted med gode forhold, som ville tage sig af guldklumpen. kender et godt sted hvis du ender der smiley

naturligvis længe at være væk fra hesten, men dyrt at flytte den, måske ikke nemt at få det samme foder og forhold, ikke de samme sygdomme, osv så ville måske komme ud i en masse problemer, så ja ville lade hesten blive hjemme.

Held og lykke med jobbet.

• #7   20. okt 2010 Jeg havde uden tvivl lejet den ud så jeg ingen udgifter havde på den ud over forsikring smiley

• #8   20. okt 2010 *don : ja det ved jeg, at der er i Island... Men er godt nok i vild rede... Ville hade at skulle efterlade ham herhjemme... Men ville samtidig elsker at rejse til thailand... har altid ønsket mig at komme derned og se det.. Og ligefrem at være med til at bygge luksus hoteller dernede... sikke en oplevelse....
    Puh... hader store beslutninger i livet...

• #9   20. okt 2010 shella som en siger hvad hvis det ikke går, hvad gør man så?
    Derfor ville jeg nok hellere opstalde, og så få en snak med ejer der om de evt finder en part og derved holder opstaldingsprisen nede, og så ville jeg betale fuld pris de tider ingen part var. vigtigst for mig, at jeg vidste hvor hesten stod og den ikke blev rykket, hvis jeg var ude af landet, men naturligvis findes der også perfekte lånere. de skal blot findes smiley

• #10   20. okt 2010 Hvis jeg får arbejde dernede er penge ikke et problem.. det er meget godt betalt arbejde... Derfor jeg ville kunne betale alt til ham, hvis den rigtige udlejer var der.. problemet er bare at jeg ikke stoler på ret mange når det kommer til min hest...
    Håber lidt at hans tidligere ejer, ville være interesseret i at få ham hjem igen imens jeg er væk... Men det er vist også lidt meget at håbe på... Det kræver jo meget tid at have en hyp mere...

• #12   20. okt 2010 Hanne J hvordan har du ham så hjemme i dk? er han udlånt? i en fuldpasser stald?

• #14   20. okt 2010 JEg har også været i usa hvor leda blev passet af hendes passer og så en anden sød og ansvarlig pige, det var i 3md de skulle have passet hende smiley

Men hvis det var et helt år eller mere ville jeg låne ud, og have en aftale i baghånden med en der havde et sted hvor den bare kunne gå på fold hvis den anden aftale med låner gik i vasken.

• #15   20. okt 2010 Udlån kan man godt ja.. men der er stadig mange ulemper ved udlån også.. Man kan ikke stole ret meget på folk idag.. og er man så langt væk som thailand, så kan man altså ikke bare sådan lige dukke op uventet.. Halvpart kan man også, men de falder af og til også fra, så den kan man heller ikke regne med.. Det hele skal selvfølgelig være på kontrakt og skrevet alle jeres aftaler ned.. Skulle jeg udlåne ville jeg få nogen jeg havde tillid til, få dem til at tjekke op på, om min hest har det godt, og at der ikke er nogen ting der bliver snyt med..

• #16   20. okt 2010 Jeg ville mod at jeg betalte alt få en veninde til at passe hesten mens jeg er væk, hun kan så gøre med den hvad hun lyster

Kommentér på:
udlandet vs. hest

Annonce