{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

Ny sadel {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have ny sadel del hesten..:-) Er lidt i usikker på hva jeg skal vælge. Hun bliver brugt til turhest og lidt på bane. Jeg er lidt huk på wintec 500 combi med cair, men så snakkede jeg med min smed idag og hun anbefalede en bomløs. Ville høre hva folk herinde har af erfaringer eller om de lide kender den perfekte sadel til hobby ridning..:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny sadel
  • #1   20. okt 2010
    Jeg har en wintec 500 dressur med cair, og jeg elsker min sadel..super på tur og alm ridning.. Har da også snuppet et par spring i den..men der er den jo kanp så go.. smiley


  • #2   20. okt 2010 Ville næsten vælge alt andet end sadler med cair.. og slet ikke wintec..
    Hvis ikke hesten passer til den form sadlen har, kan du ikke fylde mere i bagved, eller tage fyld ud foran for at få den til at ligge bedre, pga. luften.. Min venindes hest fik virkelig dårlig ryg af sådan en sadel..
    og hvad angår wintec, så synes jeg det er nogle skod sadler i dårligt materiale, gjordstropper man får fnat af..

    Ville måske som din smed siger, finde en bomløs, hvis det er til hygge og tur ridning.. Man kan efterhånden få nogle ret flotte bomløse der ligner alm. dressursadler..


  • #3   20. okt 2010 Jeg elsker min trekker master. Man skal lige vænne sig til den lidt bredere talje men det sker hurtigt. Og min hest elsker den også... Jeg rider dressur i min men den er rigtig bekvem og man kan sagtens ride ture i den uden at få ondt.

    Ang cair ligger der så vidt jeg ved kunstuld over cair puden og den kan derfor godt tilpasses. Jeg bryder mig dog ikke om dem heller.


  • #4   20. okt 2010 Følger lige med for jeg skulle faktisk til at oprette et oplæg om det samme og min skal opfylde samme krav .S.
    Jeg kunne vildt godt tænke mig en bomløs sys de ser noget anderledes ud .S. Har hørt at de skulle være vildt gode smiley Men for og imod ved jeg ikke har kun hørt godt om dem .

    Og ellers har jeg hørt at noget kombi dressur er et godt valg men mærker er jeg så slet ikke inde i så vil oz gerne høre hvad i "kloge" smiley mennesker har af erfaringer .S.


  • #5   20. okt 2010 i Cair sadler er der kun luft og et tyndt lag af noget skum. Så nej, de kan ikke tilpasses hesten. Ville derfor personligt aldrig købe en sådan sadel til min hest.

  • #6   20. okt 2010 Prøv at søge på sadler med læderbom, så er du et sted i mellem bomløs og traditionel sadel.
    Mange af de billigere bomløse er ikke super gode for hestens ryg, da de ikke fordeler vægten


  • #7   20. okt 2010 Så er jeg forresten enig i at wintec bestemt ikke passer alle heste og de er lavet billigt + deres gjordstropper er hammer irriterende.

Kommentér på:
Ny sadel

Annonce