{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
458 visninger | Oprettet:

"For glad" vinterpony .. {{forumTopicSubject}}

Hej :o)

Sagen er den, at om vinteren når min pony bliver klippet bliver han liiiiige en tand for vild, for ikke at sige meget vild.
Sidste år kunne jeg ikke springe ham, fordi han simpelthen løb 100 km med mig rundt på banen, hvilket jo både er farligt men han får også brast ind i springene. I dressur kunne jeg ikke ride ned ad langsiderne uden at han stak af med mig.

Det vil jeg jo nødigt have at han skal blive igen, så jeg tænker om I har nogle råd til sådan en vinterglad pony? (:

MVH Frederikke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "For glad" vinterpony ..
  • #1   20. okt 2010 tjek foder og træn halveparader.

• #2   20. okt 2010 Halve parader! smiley Hvis han løber så stop helt op - tag en dyb indånding - rid videre. Det er super irriterende at blive ved og ved, for hesten forstår det jo ikke lige med det samme, men bare tæl til 10 hvis du bliver for irriteret smiley det gør jeg altid! Og du bliver uendelig stolt den dag din hest tager bare ½-1 runde uden at løbe :-).

• #3   20. okt 2010 ja kan kun være enig med de ande kig på foderet, får den havre så tag det fra den eller minimer mængden, giv evt lucerne i stedet.
    de halve parader. og mere fold tid hvis der er muligt.
    du kunne også undgå at klippe den ved at give dækken på i god tid så ikke den sætter pæls.

• #4   20. okt 2010 jeg har allerede givet ham dækken på, for en måned siden men han ligner en isbjørn .. helt seriøst. Så er nødt til at klippe ham fordi jeg træner med ham hver dag

• #5   20. okt 2010 ja det er nok lidt for varmt for en "isbjørn" hihi.
    hvad, udover klipningen, er anderledes fra sommer halvåret til vinterhalvåret? tror ikke det er klipningen alene... har den altid gjort det?
    mvh
    anna

• #6   20. okt 2010 Hmmm.. den bliver vildere når det begynder at blive koldt.

• #7   20. okt 2010 Uh hvor jeg kender det der med lidt for glade heste. jeg havde problemer med min pony to år tilbage...der var intet under ridningen, men på folden lavede han badut spring og løb lidt for hurtigt. Det hele ente med at han snuplede og forstrak en sene i forbenet, han stod halt i et halvt år tror jeg. så da han endelig var blevet rask...lavede han fandme samme nummer bare med det andet forben.
    Ved desværre ik rigtig hvad man kan gøre ved det evt foder og træne stop signalet som de andre siger smiley nogen heste er bare lidt friskere når vejret ændre sig...vores er især hvisdet regner eller sneer smiley

• #8   20. okt 2010 Heste bliver ofte mere friske, hvis de fryser en smule, - hvilket især klippede heste der går med dækken, oftest gør indtil de er varmet godt op i kroppen.. :o)

Kommentér på:
"For glad" vinterpony ..

Annonce