6. jul 2006 Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 137
Dødsens Farlige Køer! {{forumTopicSubject}}
God aften HG
Lige et lille udklip af min opdatering på Schaqueline's profil som jeg lige synes jeg vil dele med jer andre =)
Jeg har idag erfaret at min hest er panisk bange for køer haha, de er virkelig skræmmende, synes hun
Jeg ville ride en tur ind til byen og på min vej mødte vi nogle køer på en mark og måtte kæmpe en brag kamp for at få hende forbi dem, nå forbi vi kom. Gud hjælpe mig om ik så for enden af stien dukker der godt og vel 400 køer op, fordelt på to marker på hver sin side af stien, og de kommer farende, LIGE hen imod os, som om de aldrig har set en hest før (kan være de heller ikke har :P) Schaqueline bliver rædselslagen og sætter så ellers afsted for fulde firspring og jeg taber stigbøjler og hele lortet og prøver nu så godt jeg kan at glemme mig fast i hendes højrystede gang og fart og får til sidst (efter et godt stykke) kontrol over hende igen. Så står vi her, med køer i begge ender af stien og aner intet om hvad jeg skal stille op. Vi får lov at krydse en majsmark men om tøsen vil der igennem, næh nej Så vi rider tilbage og de er heldigvis helt tæt på så de ikke kan komme farende, os forbi dem endnu en gang og så ellers afsted i trav i rabatten inden de grimme grimme og dødsens farlige køer kommer efter os ;D
Pyhh, sikke en dag
Er der nogle af jer andre som også står med en lidt tosset hest (kærligt ment ), hvis værste mareridt er køer ? ;P
jul 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 137
apr 2009
Følger: 24 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 330
jul 2005
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 743
min var også bange for køer engang.. men hun er ikke så bange for malkekøer mere, efter hun har stået hjemme på vores gård i 9 måneder d: så nu er hun kun bange for kødkvæg med store horn :D:D
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.359
jul 2006
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
jul 2006
apr 2009
Min hest er som sagt ligeglad med køer, lastbiler osv - det tager hun fuldstændig med ro. Men vi rider tit på en sti hvor ridestien og cykel/gangstien er delt op i to, og med en hæk imellem, så man kun kan se lidt over den.
Hun kan virkelig ikke forstå, at der kan komme et hovede gående på den anden side af hækken! Hun bliver helt oppe og køre, og ved næsten ikke hvilket ben hun skal stå på, mens hun nøje følger hovedet med blikket
jul 2006
Schaqueline er heller ikke bange for trafikken overhovedet ser det ud til, har dog kun været forbi biler og motorcykler selv, men forrige ejer sagde at hun endnu ikke havde fundet noget køretøj hun var blevet bange for. Men liiige køer, puuuha altså
apr 2009
jul 2006
jul 2006
maj 2004
Følger: 73 Følgere: 75 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 594
Zip er det mest rolige i verden, han kunne ALDRIG gøre en flue fortræd ALDRIG.... Igenmen hans tilridning har han ikke engang vippet med ørene af vildskab... Så jeg tænkte en dag efter vores ride tur ca 1½ måneds tid inde i hans tilridning, at jeg lige ville skridte af på tur... Havde ejeren med på sidelinjen på gå ben hvis nu han skulle blive bange den lille baby eller utryg.....
Det skal lige siges at på daværende tidspunkt boede hun i en lille bitte by hvor hun boede i ca midten med hestene hjemme og der var vel et lille ridt på 10 min så var man ude af byen....
Nå men lille baby Zip gik for lange tøjler forbi larmende køretøjer der var ved og grave en have op, store skilte, plastik og hvad har vi på vej ud af byen, og lige der hvor man rammer by skiltet ud af byen ligger en stor gård hvor på venstre side er en 3 længet gård med stor indkørsel ud til vejen og på den anden side er der en kæmpe lade på ca 5 meter ud langs vejen hvor der går køer inde, MEN den er lavet sådan at køerne derinde kan kigge ud alle 5 meter ned af vejen....
Da vi så kommer skridtene der, Zip med ørene fremme, min veninde og jeg snakker, (ja vi kommer vel et par meter op langs den lade) så får køerne øje på Zip!!! Det var som en tegne serie... Alle køer i hele laden fare hen og stire på Zip... Zip vender hovedet hurtigere end jeg når og reagere og så vender han... Jeg når lige og tag fat i nakken af ham for og støtte af og så bakker han.... Zip står med front til køerne med hovedet næsten oppe i hovedet af mig og stivner fuldstændig... Øjnene er ved og falde ud af hovedet af ham og min veninde og jeg er flade af grin... Og Zip begynder bare og fnyse og fnyse og fnyse og fnyse og han bliver bare ved og ved..... Han bevæger intet andet, jeg kan ikke engang drive ham frem, sparke ham frem.. Han er frosset fuldstændig i gårdspladsen..... Ja man skulle nok have været der, men vi var ved og brække os af grin....
Men min veninde får ham så trukket fri med noget asen og masen og lokket væk derfra hjem igen..... Men stakkels Zip han er død bange for broget køer..... he he
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 127 Svar: 2.048
jul 2006
Jeg må indrømme at jeg ikke ligefrem var ved at brække mig af grin i øjeblikket hvor det skete, nærmere ved at brække mig af forskrækkelse hehe, jeg blev godt nok lidt nervøs da jeg ikke kunne få hold på hende og hun bare løb og løb og løb og fnysede højlydt (det lød dog skægt) og jeg var nær røget af eftersom jeg ikke var forberedt på at hun ville stikke af med mig, troede bare hun ville trippe lidt og skabe sig. og kun er rimelig svær at sidde på i traven da hun hopper meget, men eftersom der er traver i hende så fik den jo bare derud af fuldstændig som på travbanen hah. Så jeg var godt nok lidt rystet. Men eftersom der ingen ulykke skete og ingen kom til skade så synes jeg da det er meget sjovt nu hvor det er overstået :o)
maj 2004
Følger: 73 Følgere: 75 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 594
Men jeg kan godt se din oplevelse ikke var nær så heldig som min, men Zip kunne nu aldrig finde på og stikke af, han fryser bare til is åbenbart.... Jeg har aldrig oplevet andet han har været bange for, uanset hvad pokker man så end satte foran ham eller andet... Da han var 3 år red jeg om sommeren til stranden på ham helt alene ud og svømme... Han stoler 100000% på mennesker, så længe vi mener det er okey så er han ligeglad med ALT... Min søn drønede rundt på ham og han elskede ham, de 2 var et makker par.... Savner ham godt nok.... Han er på min profil...
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 19 Heste: 6 Emner: 133 Svar: 490
det var min søster der red ham alene på vejen da han lige pluslig nede på en mark så KØR !!!!og så kastede han sig ellers ned af en bakke, og lande oven på min søster"s ben og hofte og det var nede i et pik tråds hegn de endte !!
Der skete ikke noget med min søster og Rikki som fjordhesten hed fik kun nogle små rifter her og der !
sep 2006
Følger: 125 Følgere: 119 Heste: 3 Emner: 275 Svar: 1.276
Men altså, en af hendes 'bedste venner' er en ko. Hun står hjemme ved sin ejer, som har syv heste + en ko. Og den er bestemt ikke farlig (;
apr 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 219 Svar: 843
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
jul 2006
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 337
Min mand købte for sjov 4 grise og slap dem ud i skoven der ligger langs ridebanen, så min 60 x 20 bane er skrumpet til 10x 10 m i følge hestene.
Det er ikke sjovt at blive nedstirret af en sulten gris.
jul 2006
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 19 Heste: 6 Emner: 133 Svar: 490
De starter med at æde benene og langsomt spiser de sig op af !! hi hi
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.447
jeg rider en pony, som hver gang han ser en ko, stopper op. og kigger på dem. (selv hvis de er flere kilometer væk) Han kan også finde på at vrinske/hvine efter dem. Men han nægter at gå videre. Så vi plejer så vidst som muuligt at holde os fra køer. (-;
Dødsens Farlige Køer!