{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Dødsens Farlige Køer! {{forumTopicSubject}}

God aften HG smiley
Lige et lille udklip af min opdatering på Schaqueline's profil som jeg lige synes jeg vil dele med jer andre =)

Jeg har idag erfaret at min hest er panisk bange for køer haha, de er virkelig skræmmende, synes hun smiley
Jeg ville ride en tur ind til byen og på min vej mødte vi nogle køer på en mark og måtte kæmpe en brag kamp for at få hende forbi dem, nå forbi vi kom. Gud hjælpe mig om ik så for enden af stien dukker der godt og vel 400 køer op, fordelt på to marker på hver sin side af stien, og de kommer farende, LIGE hen imod os, som om de aldrig har set en hest før (kan være de heller ikke har :P) Schaqueline bliver rædselslagen og sætter så ellers afsted for fulde firspring og jeg taber stigbøjler og hele lortet og prøver nu så godt jeg kan at glemme mig fast i hendes højrystede gang og fart og får til sidst (efter et godt stykke) kontrol over hende igen. Så står vi her, med køer i begge ender af stien og aner intet om hvad jeg skal stille op. Vi får lov at krydse en majsmark men om tøsen vil der igennem, næh nej smiley Så vi rider tilbage og de er heldigvis helt tæt på så de ikke kan komme farende, os forbi dem endnu en gang og så ellers afsted i trav i rabatten inden de grimme grimme og dødsens farlige køer kommer efter os ;D

Pyhh, sikke en dag smiley

Er der nogle af jer andre som også står med en lidt tosset hest (kærligt ment smiley ), hvis værste mareridt er køer ? ;P

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dødsens Farlige Køer!
  • #1   17. okt 2010 der skulle selvfølgelig stå klemme* - godt stavefejl er gratis smiley

• #2   17. okt 2010 Sikke en tur i fik jer der! Min gamle part blev også fuldstændig panisk hver gang hun så en ko eller et får, men min egen hest er ligeglad. Hun glor lidt, men trasker bare forbi smiley

• #3   17. okt 2010 hahahaha, det kender vi godt her! smiley
    min var også bange for køer engang.. men hun er ikke så bange for malkekøer mere, efter hun har stået hjemme på vores gård i 9 måneder d: så nu er hun kun bange for kødkvæg med store horn :D:D

• #4   17. okt 2010 MIn fjordhest kan også blive meget bange for køet, især hvis de kommer løbende og det er på trods af, han gik sammen med sådan nogen da han var lille sammen med sin mor.

• #5   17. okt 2010 haha ja jeg har godt nok heller aldrig oplevet noget lignende. Jeg hjælper af og til en veninde med at ride en pony for en pige da han godt kan være lidt af en bandit, og der kom lidt af det samme, han satte rask afsted da der kom køer bagfra og stoppede så brat op da der dukkede får op foran ham, han var nær kravlet under maven på fjollerbakken ved siden af som var mindst lige så bange for dem det var jo aldrig gået med mig på ryggen også xD, men må dog sige at den tur ikke var nær så slem som den jeg erfarede med min egen idag smiley Det var dog besynderligt, jeg har skisme aldrig kendt magen smiley Kan det lade sig gøre at købe sig til lidt mod fra din hest ? hihi smiley

• #6   17. okt 2010 Min er også vildt bange for dem, det noget skørt noget.

• #7   17. okt 2010 Ja det er godt nok lidt fjollet smiley Både at køerne blive SÅ nysgerrige og ivrige at de ligefrem kommer i fuld galop imod en, og samtidig at hesten bliver panisk angst for dem, jeg havde ellers holdt stille med hende i et par minutter ved siden af en enkelt ko som fulgte pænt efter os ved siden af og troede lige hun var blevet en smule tryg ved dem, men niksen du smiley tosset hest smiley Nu er jeg under landmands uddannelsen med speciale indenfor kvæg og jeg synes altså absolut intet skræmmende der er over sådan en ko, men det er vel som man tager det x)

• #8   17. okt 2010 Hehe, nogle gange blir hestene også bange for de mest mærkelige ting.
    Min hest er som sagt ligeglad med køer, lastbiler osv - det tager hun fuldstændig med ro. Men vi rider tit på en sti hvor ridestien og cykel/gangstien er delt op i to, og med en hæk imellem, så man kun kan se lidt over den.
    Hun kan virkelig ikke forstå, at der kan komme et hovede gående på den anden side af hækken! Hun bliver helt oppe og køre, og ved næsten ikke hvilket ben hun skal stå på, mens hun nøje følger hovedet med blikket smiley

• #9   17. okt 2010 Hahaha! ej hvor godt xD Jeg kan lige se det for mig haha smiley Det er da også noget underligt noget, kan jeg da godt forstå hun synes ;P Ja det er godt nok sjovt hvordan de kan skabe sig over de mest mærkelige ting, red engang en pony som simpelthen var så bange for store sten, i ved, sådan nogle der typisk er ved en vej der fører ned til en gård, hvor husnummeret står på samt gårdens navn, så fjollet smiley

Schaqueline er heller ikke bange for trafikken overhovedet ser det ud til, har dog kun været forbi biler og motorcykler selv, men forrige ejer sagde at hun endnu ikke havde fundet noget køretøj hun var blevet bange for. Men liiige køer, puuuha altså smiley

• #10   17. okt 2010 Men det kunne jo være hestespisende køer? smiley

• #11   17. okt 2010 Ja uuuhaa! Tænk sig nu hvis de var! smiley Det kan jeg godt se, de ser jo også super frygtindgydende og hestespisende ud smiley HAPS!

• #13   17. okt 2010 Ja det må jeg nok sige :o) hold da fast hehe. (det gjorde jeg også, skal der lige tilføjes, holdt fast altså) Jeg må nok indrømme at jeg ikke havde forventet at hun ville være bange for dem, da hun lød til at skulle være hesten du kan gøre alt med men jeg kunne tro om igen hihi. Tror måske også det var der chokket lå mest i, blev simpelthen helt chokeret over hendes reaktion smiley

• #14   18. okt 2010 Griner... kan nikke genkende til at køer er det mest frigt indgydende i hele verden, ihvertfald når man hedder Zip og er en Paint hest.....

Zip er det mest rolige i verden, han kunne ALDRIG gøre en flue fortræd ALDRIG.... Igenmen hans tilridning har han ikke engang vippet med ørene af vildskab... Så jeg tænkte en dag efter vores ride tur ca 1½ måneds tid inde i hans tilridning, at jeg lige ville skridte af på tur... Havde ejeren med på sidelinjen på gå ben hvis nu han skulle blive bange den lille baby eller utryg.....

Det skal lige siges at på daværende tidspunkt boede hun i en lille bitte by hvor hun boede i ca midten med hestene hjemme og der var vel et lille ridt på 10 min så var man ude af byen....

Nå men lille baby Zip gik for lange tøjler forbi larmende køretøjer der var ved og grave en have op, store skilte, plastik og hvad har vi på vej ud af byen, og lige der hvor man rammer by skiltet ud af byen ligger en stor gård hvor på venstre side er en 3 længet gård med stor indkørsel ud til vejen og på den anden side er der en kæmpe lade på ca 5 meter ud langs vejen hvor der går køer inde, MEN den er lavet sådan at køerne derinde kan kigge ud alle 5 meter ned af vejen....

Da vi så kommer skridtene der, Zip med ørene fremme, min veninde og jeg snakker, (ja vi kommer vel et par meter op langs den lade) så får køerne øje på Zip!!! Det var som en tegne serie... Alle køer i hele laden fare hen og stire på Zip... Zip vender hovedet hurtigere end jeg når og reagere og så vender han... Jeg når lige og tag fat i nakken af ham for og støtte af og så bakker han.... Zip står med front til køerne med hovedet næsten oppe i hovedet af mig og stivner fuldstændig... Øjnene er ved og falde ud af hovedet af ham og min veninde og jeg er flade af grin... Og Zip begynder bare og fnyse og fnyse og fnyse og fnyse og han bliver bare ved og ved..... Han bevæger intet andet, jeg kan ikke engang drive ham frem, sparke ham frem.. Han er frosset fuldstændig i gårdspladsen..... Ja man skulle nok have været der, men vi var ved og brække os af grin....
    Men min veninde får ham så trukket fri med noget asen og masen og lokket væk derfra hjem igen..... Men stakkels Zip han er død bange for broget køer..... he he

• #15   18. okt 2010 jeg er glad for min ikke er bange for køer (har brugt ham til ko drivning samt sorting)

• #16   18. okt 2010 Hahahaha! Jeg kan ikke lade være med at danne mig et billede i hovedet om hvordan det har set ud ;D Sikke en oplevelse for stakkels Zip x)

Jeg må indrømme at jeg ikke ligefrem var ved at brække mig af grin i øjeblikket hvor det skete, nærmere ved at brække mig af forskrækkelse hehe, jeg blev godt nok lidt nervøs da jeg ikke kunne få hold på hende og hun bare løb og løb og løb og fnysede højlydt (det lød dog skægt) og jeg var nær røget af eftersom jeg ikke var forberedt på at hun ville stikke af med mig, troede bare hun ville trippe lidt og skabe sig. og kun er rimelig svær at sidde på i traven da hun hopper meget, men eftersom der er traver i hende så fik den jo bare derud af fuldstændig som på travbanen hah. Så jeg var godt nok lidt rystet. Men eftersom der ingen ulykke skete og ingen kom til skade så synes jeg da det er meget sjovt nu hvor det er overstået :o)

• #17   18. okt 2010 Som jeg siger, det var som taget ud af en tegne serie...

Men jeg kan godt se din oplevelse ikke var nær så heldig som min, men Zip kunne nu aldrig finde på og stikke af, han fryser bare til is åbenbart.... Jeg har aldrig oplevet andet han har været bange for, uanset hvad pokker man så end satte foran ham eller andet... Da han var 3 år red jeg om sommeren til stranden på ham helt alene ud og svømme... Han stoler 100000% på mennesker, så længe vi mener det er okey så er han ligeglad med ALT... Min søn drønede rundt på ham og han elskede ham, de 2 var et makker par.... Savner ham godt nok.... smiley Han er på min profil...

• #18   18. okt 2010 altså hos os spiser køerne rent faktisk heste :o) så ja han er fuldstændig hunderæd for dem.

• #19   18. okt 2010 vi hade engang en fjordhest der var panisk bange for( dræber kørene )
    det var min søster der red ham alene på vejen da han lige pluslig nede på en mark så KØR !!!!og så kastede han sig ellers ned af en bakke, og lande oven på min søster"s ben og hofte og det var nede i et pik tråds hegn de endte !!
    Der skete ikke noget med min søster og Rikki som fjordhesten hed fik kun nogle små rifter her og der !

• #20   18. okt 2010 Corona er også rædselsslagen for køer - og alle andre dyr vi møder på tur (får, geder etc.)
    Men altså, en af hendes 'bedste venner' er en ko. Hun står hjemme ved sin ejer, som har syv heste + en ko. Og den er bestemt ikke farlig (;

• #21   18. okt 2010 Min hoppe er tptal kold i røven overfor køer men har også gået med dem hele sit liv.. Nikki der imod som jeg har købt ud af ride skoven var overbevist om at de de første gange han så dem kom og ville æde ham.. Men nu er det sådan athan bor ved siden af kalvene så han har ligesom vænnet sig til dem og er nu også total lige glad..

• #22   18. okt 2010 min kigger bare på dem smiley Til gengæld bliver hun hunderæd hvis der løber heste imod os smiley

• #25   18. okt 2010 Ja jeg overvejer sgu næsten godt nok at købe en ko og sætte den ind til hende så hun kan lære det smiley hihi, jamen når bare køerne står stille så tripper hun i det mindste kun lidt og går en kæmpe bue udenom når man endelig får hende presset forbi. Men begynder de at løbe efter hende så stikker hun sgu af den kylling, der er godt nok ikke super meget heltemod over hende da smiley

• #26   18. okt 2010 Nu ved enhver hest at kvæg kan finde på at spise heste, men det farligste rovdyr er nu grisen, de æder med sikkerhed heste.
    Min mand købte for sjov 4 grise og slap dem ud i skoven der ligger langs ridebanen, så min 60 x 20 bane er skrumpet til 10x 10 m i følge hestene.
    Det er ikke sjovt at blive nedstirret af en sulten gris.

• #27   18. okt 2010 haha smiley Nej det lyder dælme voldsomt smiley

• #28   18. okt 2010 Dræber grisene slå til igen !!! wuha ha ha !!
    De starter med at æde benene og langsomt spiser de sig op af !! hi hi

• #29   19. okt 2010 bange og bange d;
    jeg rider en pony, som hver gang han ser en ko, stopper op. og kigger på dem. (selv hvis de er flere kilometer væk) Han kan også finde på at vrinske/hvine efter dem. Men han nægter at gå videre. Så vi plejer så vidst som muuligt at holde os fra køer. (-;

Kommentér på:
Dødsens Farlige Køer!

Annonce