{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Burde grundridningen ikk være iorden?
  • #1   20. apr 2006 Ja... der er kommet en del gode synspunkter... bare lidt trist at nogle personer virker lidt fornærmede... nærmest som om at jeg kritiserede dem smiley

• #2   20. apr 2006 Ved ikke hvorfor, men jeg føler mig så ramt når netop dette emne bliver bragt op..

Jeg hygger-hopper da selv på min 3-års (som bliver 4 om 1½måned)

Og jeg synes min grund ridning er i orden.. Synes i ikke ? ud fra ridebillederne..
    Le-cis kan gå til biddet i både skridt og trav, til tider i galop..

Jeg har redet med både martinggal og pessoa bid..
    Martingalen var egentlig bare for at se smart ud , og det gør jeg da stadig, men også fordi jeg har lidt problmer med at holde ham, hvis det blæser.

Pessoa biddet har jeg redet med 1 eneste gang i hele mit liv. Det var fordi at jeg virkelig troede han havde udviklet sig til en "bølle" der ikke mere ville blive styrelig.

• #3   20. apr 2006 + båbegyndt shcenkelvigning og tilbagetredninger

• #4   20. apr 2006 Nu lyder spørgsmålet mht. grundridning jo på om det ikke bør være i orden inde man kaster sig ud i stævnerne smiley

• #5   20. apr 2006 jeg er helt 100% enig. min hest er ivrig når han springer men jeg har ikke 1 eneste gang tatt på ham et sterkere bid. har alltid ridt ham på 3 delt bidt, da jeg føler det ligger fint i munnen hans og er ikke sterkt. da jobber jeg heller med rolighet mens jeg springer. det tog meg en uge å roe ned hans temprament med springing, bare ved å legge inn lidt horsemanship og logisk tenking. han er hard som bare det i munnen, men jeg vill ALDRI ta på ham sterkere bitt.....

• #6   20. apr 2006 Altså spring stævnerne ?

Jeg regner med at begynde på dressur stævnerne (på gård & klubplan) i august måned.
    Er det da for tideligt?

• #7   20. apr 2006 * og ja, grunnridningen bør være i orden. jeg har aldri startet stevne med min ponz, fordi jeg vil ha grunridningen helt i orden først. selv om vi fint kunne komt oss igjennom en 1 meter bane, så ville jeg ikke klart det uten at han galopperer meget hurtigt. derfor venter jeg til jeg kan kontrolere han helt 100 %

• #8   20. apr 2006 syns også det ser forfærdeligt ud når nogen kommer med deres pony med diverse hjælp midler og at hesten ikk kan skridte uden at det hele larmer med alle de spænder osv. Sætter en stor ære hvis man kan kalde det, det at jeg kan ride Alix uden hverken fortøj, martingal og jeg rider med et nomalt to-delt trense bid førhen har han gået med 3-ringsbid
    Men da jeg fik Alix til at starte med kunne jeg ikk holde ham nu efter et år er Alix under fuld kontrol!

• #10   20. apr 2006 Sofie:
    Jeg skriver vist, såvidt jeg husker at jeg ikke forstår hvorfor folk bruger den hvis det ikke er nødvendigt...

• #12   20. apr 2006 Hejsa.. jeg har skrevet i det indlæg... Og jeg mener at grundridningen skal være iorden.. inden man kaster sig ud i det med stævner... Grundridningen handler ikke kun om at hesten skal kunne bukke nakken.. hesten skal også kunne bære sig selv.. og kunne reagere på halveparadere.. og dernæst flytte sig for schenklerne... når det så er sat på plads kan de næste ting viders føres...

og jeg syntes kun at det er en selvfølge at spring ikke kan hænge sammen uden dressur... hesten skulle gerne kunne vende med det samme på en springbane.. uden nogen form for problemer og det skal ikke være noget sik sak ridningen.. som man tit kan opleve på springbaner hvor mange ryttere bare hamre igennem.... en hest skulle genre kunne vente når man rider på spring... og det kan den heller ikke hvis halveparaderene er iorden.. smiley

• #13   20. apr 2006 Hej jeg tror at det var Mia der skrev at hun syntes ikke at det var fair at hvis man fik en pony der gik landsstævner så måtte man ikke starte en LC når man havde fået den

Det syntes jeg så godt man må da man jo lige skal finde partnerskabet og det kan jo godt tage tid og så er det da rart at starte roligt op.....

• #14   20. apr 2006 altså, nu ser man jo det med grundridningen fra forskellige synsvinkler, fx, så er der en prof. springrytter, hun mener at ens grundridning først er i orden, n¨år man kan ride til xx% i en La (dressur).

og bid, ja man kan jo godt få brug for de skarpe bid engang imellem, fx, til jagt, men det ved jer der ikk har startet jagt jo ikk. og kan i så ellers svare mig på, hvorfor

nogle prof. springrytter rider med pessoa bid??

da jeg da tror at de har deres grundridning 100% på plads.

• #15   20. apr 2006 vil gerne lige vide hvor mange af jer der kan ride til det xx% i dressur i en La. (gider ikk lige til at finde det frem hvor der står hvor mange % det var).

• #18   20. apr 2006 okay, det er Camilla Enemark, der mener at grundridningen først er på plads når man kan ride en La til 60 %. og uanset hvilken ridedisiplin man vælger at satse på, så skal man kunne samle hesten korrekt, have opstilling og balance på plads og have styr på sine halve parader..

• #19   20. apr 2006 Jump cross: ja det er jeg enig med dig i.. at få en hest der har gået stævner på landsplan, er ikke ensbetydning med at den nye rytter kan det samme... man skal til at lære en ny hest at kende... og hvordan den reagere på schenklerne...

da jeg købte min hoppe, ved jeg da også godt at folk blev fornærmede over at jeg startede Lc klasser.. men jeg kendte ikke hoppen.. og hun kan være en vildbasse... så jeg ville altså ikke ligge ud med at starte LA.. man skulle gerne kunne ride hesten.. hehe.. smiley

• #20   21. apr 2006 Så vidt jeg har forstået det så handlede emnet om at ligge alle mulige ting på sig hest/pony uden at det er nødvendigt. Jeg kan ikke se noget galt i at ride med et hårdere bid hvis det er nødvendigt. Rytteren skal jo selvfølgelig være opmærksom på man rider blidere så, men det er vel også det der er pointen? Så man ikke sidder og hiver i et blødt bid som hesten er fuldstændig ligeglad med. Ikke alle heste er ens.

Kommentér på:
Burde grundridningen ikk være iorden?

Annonce