{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

At købe hest om vinteren? {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til at tænke på om der er fordele ved at købe hest om vinteren fremfor om sommeren, da sommer jo egentlig er højsæson for hestekøb (ret mig, hvis jeg tager fejl smiley ) .. tænker her på om hestene er 'billigere' om vinteren, eller er der ikke den store forskel?

Jeg er nemlig ved (endelig) at have pengene til min egen hest, men spørgsmålet er om hvornår det bedst kan betale sig at købe en (:

Det jeg er på udkig efter er en fjordhest, haflinger eller en blanding...

Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad I fjordhesteejere gav for jeres fjordhest, da I købte den (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At købe hest om vinteren?
  • #1   8. okt 2010 Jeg kender en som har en haflinger tilsalg, og den har i sommers kostet 30.000,- kr. og nu fordi vinteren kommer er den blevet sat ned til 20.000,- kr. smiley

• #2   8. okt 2010 Jeg ved det ikke helt.. Men måske er der noget om det? Jeg har i hvert fald også bildt mig ind, at hestesalget går lidt i stå om vinteren smiley

Men hvis du søger en haflinger, så tag dig lige et kig på Lukas. Hehe smiley

• #4   8. okt 2010 Nu skal jeg ikke kloge mig på hestekøb, men jeg vil alligevel påstå at prisen ikke afhænger så meget af årstiden smiley
    - tror ikke det kan betale sig at vente :b

• #5   8. okt 2010 Ja, synes osse at det er meget forskelligt det med salgspriserne om sommeren og vinteren...

Jeg gav 15000 for min Aika for snart 2 år siden...:0)

• #6   8. okt 2010 altså skulle jeg købe hest, så ville jeg gøre det nu her, for så har man hele vinteren til at lære hesten at kende inden militarysæsonen starter smiley

• #7   8. okt 2010 Min opfattelse er at det kommer meget an på hvad det er for noget hest du kigger på.

De "rigtige" (se anførselstegnene) rideheste falder ikke nævneværdigt i pris. Men alle hygge/skovturs/LC-LB dyrene er der en tydelig prisforskel på, specielt hvis de står steder, hvor faciliteterne ikke er specielt gode eller hjemme hos en selv.

Dette bygger jeg på at jeg har studeret og småhandlet lidt med heste i en 4-5 år og tydeligt kan se hvornår og hvorfor priserne falder og indretter mine dispositioner efter det.

• #8   8. okt 2010 nu er min ikke en fjordhest, men er dog koldblod smiley men det kommer nok også meget an på sælger- Nogle har travlt med at komme af med hesten pga. økonomi og vinteren er den dyreste periode.

Min gav jeg 18.000 kr for i vinters, og tror den pris ville have været ret fast uanset årstid.

• #9   8. okt 2010 Hestene falder altid i pris om vinteren, men det gør de jo ved de mennesker der enten ikke har kalkuleret med boksantal (hvordan pokker det så kan ske) eller ved privatfolk, der ikke har lyst til at gå endnu en dyr vinter igennem med den hest, der muligvis ville have solgt om foråret..

• #10   8. okt 2010 er også ved at kigge efter ny hypper..

og ser da også at tendensen lige nu er prisfald.. ikke altid de store summer men alligevel bliver de billigere nu her..

så håber da at drømme hypperen dukker op her til vinter smiley

• #11   8. okt 2010 Så det kommer an på hvor man vil købe henne smiley

Kommentér på:
At købe hest om vinteren?

Annonce