{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.609 visninger | Oprettet:

min hest sparker i boksen. {{forumTopicSubject}}

Hey HG!
min hest sparker på sin bagvæg, og ind til sin nabo, så der går hul ind til naboen, og bagvægen er sten som nu er begyndt at falde ud, hvad skal jeg gøre??

har fået af vide at jeg skal købe nogle stødafdæmpene "måtter" og sætte rundt i boksen, for at beskytte ham og væggene, men kan simpelthen ikke finde nogle, er der nogle som kender nogle links, eller har stået i samme situation og gjort noget andet??

vh Anja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hest sparker i boksen.
  • #1   5. okt 2010 Prøv at flytte hesten, det kan være den ikke kan lide naboen

• #2   5. okt 2010 Har du prøvet at give den en ny nabo ? :b
    Stil den i en ende så den kun har en nabo og hvis der er en boks ledig så lad den tomme boks være ved siden af din hest.
    Du kan også hænge noget boksgardin værk op så den ikke kan se ind til den anden smiley

• #3   5. okt 2010 den har altid sparket i boksen, både mit gamle sted jeg stod med ham, og nu det nye sted hvor han er blevet flyttet over i en 3 boks.
    men boks gardin kunne være en mulighed.
    han sparker hverken på fold eller på staldgangen, kun i boksen.

• #4   5. okt 2010 Kan værre at han er utilfreds med noget ? Min sparkede altid i boksen når han skulle have smed, men aldrig ellers. Så nu er han på fold indtil smeden kommer, også kommer han ud igen med det samme bagefter.

• #5   5. okt 2010 Jeg tror du kan købe nogle slags skum plast som babyer han kravle på!!? Det er jo ikke godt at hestens hov sparker ind i sten:)

• #6   5. okt 2010 Har lige rykket en hest ned i en større boks (4x4 m) og så kommer hun ud som den absolut første hver morgen. Det har hjulpet!
    En anden i stalden stod også og sparkede konstant ind til naboen. Så blev hun også flyttet i en større boks med andre naboer og nu er det næsten væk- hun sparker stadig ved madtid men hun er også en meget sulten dame....

• #7   5. okt 2010 Min hest sparkede også ind til naboen hvor han stod opstaldet tidligere. Jeg løste det ved at hænge en bold op på vægen. Når han så sparkede på væggen fik han bolden i røven fordi væggen gav sig. Det syntes han ikke var sjovt og holdt hurtigt op med det.

• #9   5. okt 2010 En ude hvor jeg rider gjorde det også.. Det viste sig han havde rimelig meget muk, som så har kløet rimelig meget (han er tinker med MEGET hår)
    Måske du skal tjekke der ikke er noget der irriterer ham?

• #10   5. okt 2010 Det gør Fiona også og det er fordi hun stresser lidt over de andre heste. Lige så snart vi sætter noget op mellem boksene, så hun ikke kan se sine naboer, gør hun det slet ikke. Måske du skulle prøve det? Så bliver det rare for både din og de andre heste i stalden (:

• #11   5. okt 2010 Min sparker også, og det er ligemeget om vi flytter den, og giver den ny nabo, hun sparker når hun kan fornemme at andre heste glor på hende, men vi får sat gummi måtter op snart, for hun har fået piphas nu, og den har vi endda fået fjernet én gang, men vi prøver igen og få sat gummi måtter op, så må vi håbe det hjælper smiley Hun er bare en rigtig dame, det er den eneste grund til hun sparker...

• #12   5. okt 2010 Kontakt foderstof forhandlere de kan ofte skaffe gummimåtterne, eller firmaer der sælger staldinventar, har dem også.
    Vil også sige flyt hesten så den kun har en nabo, og sæt noget op mellem dem så den kan være privat hvis den ahr behov for det.

Kommentér på:
min hest sparker i boksen.

Annonce