{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

HJÆLP ?! - vores pony skifter opførsel {{forumTopicSubject}}

Hej HG

For 2 uger siden fik vi ny pony. Han blev kastereret før vi fik ham ( dagen før ) .
Han havde ikke været meget i hænder, men var sød og rar, bare lidt nervøs ved hurtige bevægelser osv.

Han er 115 og vi har haft rytter på ham et par gange, ikke noget der. Men så i sidste weekend, bed han ud efter min lillebror. I tirsdag bed han ud efter min 2 årige datter der stod på staldgangen og siden har han gjort det 2 gange efter min lillesøster når hun går ind i hans boks eller forbi hans boks .

Hvorfor pludselig den mærkelige opførsel? Han gør det aldrig ved mig.. Men det er jo min søsters pony, og hun synes bestemt ikke det sjovt smiley

Hjælp ?!?!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP ?! - vores pony skifter opførsel
  • #2   1. okt 2010 Hm tænker det nok er fordi, den ikke har været i hænder så meget.. Eller også er den usikker når man går forbi den? Ved det ikke.. Svært at sige når man ikke kender ponyen, eller har set den.. smiley

• #3   1. okt 2010 nu skriver du ikke hvor gammel han er eller noget, men i hvert fald . Når du begynder at tilride en pony - der kommer den til en ting, hvor den begynder at tænke : nu er det jer der har bestemt længe nok, nu begynder jeg at sætte mig på tværs - det kan vare 2 måneder eller 2 uger - det er op til hesten, og så vil det begynde at gå godt igen - det vil jeg i hvert fald tro. smiley

• #4   1. okt 2010
    Synes bare det en mærkelig adfærd, den har aldrig bidt efter mig .

Vi skal ud og træne lidt med ham imorgen, så må vi se..
    Problemet er bare lidt at min datter stortset altid er med i stalden, men det kan jeg ikke nu, for han løber hen imod hende og truer hvis hun går fordi :s & det samme med min søster ( 8 år )

& han må forbinde dem med noget godt, for de skiftens til at fodre ham :s

• #5   1. okt 2010 Det er jeg så ikke enig i. En hest prøver ikke grænser af på den måde.. Det er en tilladt adfærd... Mit gæt er at den føler sig usikker/utryk.. Måske den bare ikke bryder sig om, at man går forbi den.. Sådan er der nogen heste der har det..

• #6   1. okt 2010
    Undskyld, han er 3 år ..

Ok, vi har bare haft mange ungheste/ponyer og har aldrig oplevet det før :s jo min 2 års har da også prøvet at bide mig, men ikke på den måde :s

• #7   1. okt 2010 hov mener tillært adfærd..

• #8   1. okt 2010
    Der var bare ingenting før sidste weekend.
    Desuden er det jo lidt mærkeligt at jeg gerne må være i hans boks, selvom man kan se han til tider er utryg ved det, så gør han intet.

Men går min søster ind, så "truer" han ..

• #9   1. okt 2010 Jeg tror du selv har svaret på det.. smiley Du skriver selv, den ikke har været meget i hænder.. Måske forbinder den små børn med noget dårligt?? Hvorfor solgte tidligere ejer ponyen?? Laver børnene nogle hurtige bevægelser, eller noget så hesten føler sig truet?

• #11   1. okt 2010
    Den gjorde det bare ikke før, og den kommer fra et sted med små børn og de løb rundt i stalden da jeg var og se på den :s

Nej min søster er meget forsigtig omkring ham fordi hun ved han er lidt nervøs ..

Ponyen var endelig ikke deres, de solgte den for en ældre dame der havde fået for mange heste og derfor ikke kunne tage sig ordentlig af dem ..

• #12   1. okt 2010
    Jeg må prøve og se hvad der sker med tiden ..
    Imorgen skal han i hvert fald ud og trænes lidt i longe ..

• #13   1. okt 2010 Det kan være det er grunden?? ponyen har måske været stresset af at børnene løb frem og tilbage.. Men kan godt se det lyder underligt..

• #15   1. okt 2010
    Måske, han virkede bare ikke til at være generet af det ..
    Nu må vi se hvad der sker ..

• #16   1. okt 2010 jeg havde også en pony der ikke kunne lide små drenge . den var også 3 år . det ændrede sig ikke . de kunne ikke gå med på fold eller gå forbi hans boks . jeg måtte af med ham ( ikke af den oversag ) så jeg fandt aldrig ud af om den kom til at kunne lide små drenge .. der er bare nogle heste der ikke kan lide børn . ligesom hunde og katte og alle ander dyr . . men træn med den og øv den fra jorden med børnene så den vender sig til dem . en anden hest bed efter os alle sammen . det viste sig at være tandspidser og da det var ordnet bed den ikke mere .
    held og lykke med det

• #17   1. okt 2010 rikke L : det sjove er jo bare lidt at den her hest hele tiden har været van til børn ? og der har aldrig været noget, min søster henter den selv på fol, gør hun stadig og lukker den selv ud .. Børnene er altid med i stalden, muger, fodre strigler osv, men det først for 1 uge siden det begyndte ..
    Det var jo noget andet hvis den hele tiden havde været sådan, så kunne den nok ikke li børn og så havde vi ikke købt den..

• #18   1. okt 2010 ja det lyder underligt .har den altid stået i boks . eller er det noget den skal vende sig til . måske den bare skal have ro i sin boks . ( lidt som en hund i sin kurv ) den kan være en smugle forvirede og ser børnene som fold kammerater og vil have sin boks i fred og sin mad . det er godt nok mærkeligt

• #19   1. okt 2010 Lyder som om han prøver grænser af....
    Det er tit kun på de yngre at de prøver om de ikke kan løbe om hjørner med...
    Og at han så ikke har været i hænder lige efter en kasteration kan også have en stor del af den nye opførsel....

Håber i får styr på ham hurtigt !!
    Husk at være fast og bestemt uden at overdrive.... Tillid er en god ting til de små =)

• #20   1. okt 2010 kan den måske hae ondt i sit sår???

da vi fik lille john kastereret, blev han pludselig også en anden, ja det var forventet, men han blev slet ikke roligere tvæt iomd. han kunne ikke llængere trækkes med, kunne ikke rides, kunne ikke fanges på folden og gik total amok når man endelig fangede ham.

• #22   2. okt 2010 Godt det ikke er min hest =) held og lykke

• #23   2. okt 2010 Tinka : HVAD F*** ER DET DA FOR EN KOMMENTAR AT KOMME MED ?

Kommentér på:
HJÆLP ?! - vores pony skifter opførsel

Annonce