19. nov 2004 Følger: 165 Følgere: 286 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.349
Når du søger part... {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Nu er jeg jo igang med at søge en part derude. Og sad og tænkte på hvad I gør, når I søger part? Både til jer hesteejere og til jer partryttere.
Jer som partryttere; Tager I det første, det bedste der kommer op? Går I med kompromis med jeres krav? Fx at der ikke er ridehus på stedet? Osv. Bare fortæl løs
Jer som hesteejere: Afviser I mange? Skriver I selv rundt til folk, eller lader I dem komme til jer?
Grunden til jeg spørger, er at jeg er i tvivl om jeg er for kritisk. Jeg ved jeg er en dygtig rytter, der kan tage de "udfordrende" heste (ofte dem der svære at finde part til, fordi de enten er svære at ride eller svære at håndtere) og jeg synes ikke rigtig der er noget for mig derude. Jeg holder øje med partlisterne herinde og har selv en annonce på Heste-Nettet.
okt 2007
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 57
jeg skal selv til at finde en part til min hest, så vil lige følge med i den her debat.
men uden at have fundet noget eller noget, så ved jeg, at jeg vil være meget kritisk, når jeg skal finde en, der skal passe min hest. det handler jo for mig om, at jeg kan finde en, som jeg har tillid gør de ting, som man han/hun er blevet bedt om og afholder aftaler. når man ikke selv har haft hest, så kan man ikke leve sig helt ind i det, men man er bare så utrolig pyldret osm hesteejer, fordi er jo ens lille baby, man skal "overlade" til en anden.
så, jeg kunne forestille mig, at jeg er en, der afviser folk, hvis de bare ikke er som jeg vil have det.
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 782
nov 2004
Følger: 165 Følgere: 286 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.349
"Problemet" er at jeg jo som sagt er en dygtig rytter og jeg vil lægge et rigtig stort arbejde i hesten, komme ud og få noget stævneerfaring osv. For jeg vil jo også gerne videre med min ridning og ejer vil vel være glad hvis hendes hest blev dygtigere.
okt 2007
okt 2007
men nogengange kan første indtryk af en annonce af en hest(hvor der søges part) godt snyde jo. da jeg skulle købe hest, havde jeg aldrig troet, at jeg ville købe ham, som jeg har nu - men det føltes bare rigtigt. det skal man også lige huske på
Når du søger part...