{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Når du søger part... {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Nu er jeg jo igang med at søge en part derude. Og sad og tænkte på hvad I gør, når I søger part? Både til jer hesteejere og til jer partryttere.

Jer som partryttere; Tager I det første, det bedste der kommer op? Går I med kompromis med jeres krav? Fx at der ikke er ridehus på stedet? Osv. Bare fortæl løs smiley

Jer som hesteejere: Afviser I mange? Skriver I selv rundt til folk, eller lader I dem komme til jer?

Grunden til jeg spørger, er at jeg er i tvivl om jeg er for kritisk. Jeg ved jeg er en dygtig rytter, der kan tage de "udfordrende" heste (ofte dem der svære at finde part til, fordi de enten er svære at ride eller svære at håndtere) og jeg synes ikke rigtig der er noget for mig derude. Jeg holder øje med partlisterne herinde og har selv en annonce på Heste-Nettet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når du søger part...
  • #1   29. sep 2010 rigtig godt spørgsmål egentlig.
    jeg skal selv til at finde en part til min hest, så vil lige følge med i den her debat.

men uden at have fundet noget eller noget, så ved jeg, at jeg vil være meget kritisk, når jeg skal finde en, der skal passe min hest. det handler jo for mig om, at jeg kan finde en, som jeg har tillid gør de ting, som man han/hun er blevet bedt om og afholder aftaler. når man ikke selv har haft hest, så kan man ikke leve sig helt ind i det, men man er bare så utrolig pyldret osm hesteejer, fordi er jo ens lille baby, man skal "overlade" til en anden.
    så, jeg kunne forestille mig, at jeg er en, der afviser folk, hvis de bare ikke er som jeg vil have det.

• #2   29. sep 2010 den gang jeg skulle have part gik jeg først til de jeg kendte, for som cecilie siger så er de jo vores "babyer". Tror mange der søger part føler egentlig at ingen kan ride deres hest som de selv kan. Men samtidig er det jo fantastisk at folk er villige til at have part/leje sin hest ud som part =) Men ja man kan nemt være for kritisk når man søger part og måske de heste du søger efter tror jeg ikke du vil finde herinde. =S

• #3   29. sep 2010 Ja, jeg kender det selv fra den gang jeg selv havde hest og var egentlig imod at få en part. Klarede dog også 2½ år uden part. smiley Men nu står økonomien ikke til ny hest pga studier og lejlighed

"Problemet" er at jeg jo som sagt er en dygtig rytter og jeg vil lægge et rigtig stort arbejde i hesten, komme ud og få noget stævneerfaring osv. For jeg vil jo også gerne videre med min ridning og ejer vil vel være glad hvis hendes hest blev dygtigere.

• #4   29. sep 2010 havde jeg mulighed for at få en part på min hest, som jeg kendte, så ville jeg klart gøre det - men der er desværre ingen jeg kender, som jeg synes er egnet. og derfor skal jeg finde en ukendt, og det bliver nok en længere proces, men det tager jeg jo selvfølgelig med, da min hest kun fortjener det bedste..

• #5   29. sep 2010 det er selvfølgelig rigtigt smiley
    men nogengange kan første indtryk af en annonce af en hest(hvor der søges part) godt snyde jo. da jeg skulle købe hest, havde jeg aldrig troet, at jeg ville købe ham, som jeg har nu - men det føltes bare rigtigt. det skal man også lige huske på smiley

Kommentér på:
Når du søger part...

Annonce