{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

1. hest {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg går i tanker om at få min fasters hest (irish cob) herover hvilket hun er helt med på.
Har muligvis fundet opstalding men er bare så usikker på om jeg er god nok til at have ansvaret selv.
Det er ikke mht til ridning eller generel pasning fx udmugning osv jeg er itvivl men mere omkring fx beskæring, evt sygdom og foder og den slags.
Jeg har jo nogen jeg kan spørge til råds og ejeren af stalden er der jo også men alligevel er jeg bange for ikke at gøre det godt nok.
Havde i det på samme måde da i fik jeres første hest?
På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1. hest
  • #1   25. sep 2010 Tja, hende jeg står opstaldet hos, hjælper mig aaaaaaaltid ! hun er virkelig en stor hælp, hun hjælper når han er syg/halt osv, når smeden kommer osv smiley

• #2   25. sep 2010 Ja selvfølgelig. Det er et stort ansvar, men det er altid godt, at have nogen i ryggen, du kan spørge til råds smiley En der er mere erfaren mht. hestehold ovs. Det er altid godt smiley ..
    Beskæring er ikke så svært, du finder en smed (måske den ejeren af stalden bruger????) og finder ud af om hesten skal gå med sko, eller om den gør også snakker du med smeden om hvor tit han / hun synes den skal have smed smiley og aftaler bare fra gang til gang. Foder? Den får vel allerede foder i forvejen går jeg udfra, måske den bare skal have det samme? Eller, det kommer jo an på, hvor meget den Har været i arbejde og hvor meget den skal være i arbejde, ellers kan du jo snakke med ejeren af stalden om hvilket foder hun bruger smiley .

Hvis hesten er syg, skal du tilkalde en dyrlæge, selvfølgelig ;). men det er som sagt altid en god ide, at have nogen at spørge til råds ved små rifter mm. Men det koster jo ikke noget, at ringe og spørge dyrlægen til råds lige meget hvad smiley

• #4   25. sep 2010 tror det er meget naturligt at være lidt nervøs første gang man står med sin egen hest. det tror jeg også jeg var engang i tidernes morgen og sikker også temmelig pylret omkring min hest;-)
    nu er årene gået og man tager det hele lidt mere roligt.
    men bare du har nogle du kan spørge til råds, så skal det nok gå.
    og husk hellere spørge engang for meget end en for lidt smiley

• #5   25. sep 2010 Tak for jeres gode svar smiley
    Man hører jo altid bare skræk historierne så i mit hoved skal man altid overvåge alting hele tiden for at det bliver gjort ordentligt.. det ved jeg selvfølgelig godt er noget pjat men alligevel - hvad nu hvis ..
    Lyder til at jeg skal vurdere ud fra hvorvidt jeg kan lide staldens ejer og så evt tage en god snak med hende smiley Tak igen

• #6   25. sep 2010 Det behøver jo ikke komme an på staldens ejer.. Men det ville bare være nærliggende, når hun bor der, og er nem at få fat på ..... sådan hele tiden, hvis der nu skulle være noget smiley Det kunne også være en god rideveninde, en underviser eller lignende.. Men det er da klart altid godt at komme ud af det med gårdens ejer, smiley

• #7   25. sep 2010 Jeg synes det er rigtig flot du stiller dig selv (og os andre) det spørgsmål:) rigtig mange unge piger køber først og finder ud af tingene bagefter.
    Nå nu du er så bevist om synes jeg du er helt klar:)
    Held og lykke med det.
    Janni

• #8   25. sep 2010 Jeg fik utrolig meget hjælp, der hvor jeg købte min pony (hun blev stående, hvor jeg købte hende, da jeg havde haft part i hende før), hvilket var utrolig dejligt. Hun kendte jo Palmira, og jeg kunne spørge hende til hver en tid :o)

• #9   25. sep 2010 Men jeg ville heller aldrig have købt hende, hvis ikke jeg kunne få den hjælp. Jeg vidste alt for lidt om foder, græsning osv. dengang!

• #10   25. sep 2010 Bare det at du tænker over tingene allerede nu, syntes jeg viser at du er godt på vej. Og der er mange ting man først bliver klog på når man står med det, og så kan det alligevel være forskelligt fra hest til hest. Både beskæring og fodring er jo meget individiuelt. Så hvis du føler dig sikker på at de folk som er i nærheden vil være en god støtte for dig, ja så er det da bare at få hyppen hjem;)
    Og så vil jeg meget gerne pointere at man ALDRIG bliver færdigudlært i hesteverdenen, selv folk der har haft med heste at gøre i årtier kan blive i tvivl nogen gange. Så det er aldrig en skam at spørge om hjælp eller råd;)

• #12   26. sep 2010 Tak alle sammen smiley Gode svar!!

Kommentér på:
1. hest

Annonce