826 visninger
|
Oprettet:
1. hest {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg går i tanker om at få min fasters hest (irish cob) herover hvilket hun er helt med på.
Har muligvis fundet opstalding men er bare så usikker på om jeg er god nok til at have ansvaret selv.
Det er ikke mht til ridning eller generel pasning fx udmugning osv jeg er itvivl men mere omkring fx beskæring, evt sygdom og foder og den slags.
Jeg har jo nogen jeg kan spørge til råds og ejeren af stalden er der jo også men alligevel er jeg bange for ikke at gøre det godt nok.
Havde i det på samme måde da i fik jeres første hest?
På forhånd tak!
jun 2009
Følger: 69 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 277 Svar: 1.697
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
Beskæring er ikke så svært, du finder en smed (måske den ejeren af stalden bruger????) og finder ud af om hesten skal gå med sko, eller om den gør også snakker du med smeden om hvor tit han / hun synes den skal have smed og aftaler bare fra gang til gang. Foder? Den får vel allerede foder i forvejen går jeg udfra, måske den bare skal have det samme? Eller, det kommer jo an på, hvor meget den Har været i arbejde og hvor meget den skal være i arbejde, ellers kan du jo snakke med ejeren af stalden om hvilket foder hun bruger .
Hvis hesten er syg, skal du tilkalde en dyrlæge, selvfølgelig ;). men det er som sagt altid en god ide, at have nogen at spørge til råds ved små rifter mm. Men det koster jo ikke noget, at ringe og spørge dyrlægen til råds lige meget hvad
jun 2009
Følger: 63 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 72
nu er årene gået og man tager det hele lidt mere roligt.
men bare du har nogle du kan spørge til råds, så skal det nok gå.
og husk hellere spørge engang for meget end en for lidt
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Man hører jo altid bare skræk historierne så i mit hoved skal man altid overvåge alting hele tiden for at det bliver gjort ordentligt.. det ved jeg selvfølgelig godt er noget pjat men alligevel - hvad nu hvis ..
Lyder til at jeg skal vurdere ud fra hvorvidt jeg kan lide staldens ejer og så evt tage en god snak med hende Tak igen
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
jul 2008
Følger: 51 Følgere: 57 Heste: 9 Emner: 4 Svar: 88
Nå nu du er så bevist om synes jeg du er helt klar:)
Held og lykke med det.
Janni
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.973
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.973
feb 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 20 Svar: 178
Og så vil jeg meget gerne pointere at man ALDRIG bliver færdigudlært i hesteverdenen, selv folk der har haft med heste at gøre i årtier kan blive i tvivl nogen gange. Så det er aldrig en skam at spørge om hjælp eller råd;)
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
1. hest