Underlige navne og selvvalgte titler? {{forumTopicSubject}}
Jeg ser flere og flere droppe deres navn og kalde sig noget der gør det svært at identificere de enkelte personer.
Jeg undrer mig over hvad der gør sig gældende.
Jeg tænker både på det fænomen vi har haft i et stykke tid som at hedde "Team Et-eller-andet" og så et enkelt eller 2 bogstaver til at identificere hver "medlem" af teamet (er det ikke irriterende for alle i teamet at man ikke kan kende forskel?) og på andre "titler" der fremgår af navnene.
<b>Mit</b> største problem er at finde ud af hvem der er hvem.. Hvem var det der lige skrev, og er den og den officiel repræsentant for et eller andet?
Specielt irriterende er det at se når kombinationen HG indgår på en eller anden måde (har set et par stykker gennem tiden), for jeg tænker hver gang som det første "Hvem er du? og taler du for HG?".
Er det kun mig der er gammel, grå og forvirret eller er der andre der finder det belastende at prøve at holde rede i hvem der er hvem?
Noget andet er:
Synes I der burde være en officiel navnepolitik?
"Man <b>skal</b> hedde noget på en bestemt måde"
eller
"Man må ikke hedde noget på denne måde"
eller
"Man må maks skifte navn én gang om måneden"
Alle 3 er eksempler jeg lige kan komme på og der er sikkert mange flere :o)
Kom endelig med jeres forslag .. det kan være jeg samler dem og sender dem som forslag til HG ;o) Kan også være jeg ikke gør, det ved jeg ikke endnu :o)
aug 2004
Følger: 70 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 239 Svar: 2.754
aug 2004
Følger: 70 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 239 Svar: 2.754
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 58 Svar: 745
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 58 Svar: 745
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
Menneskerne må da <b>selv bestemme</b> hvad de hedder ...
I virkeligheden bliver jeg kaldt <b>O</b> Det måtte jeg da gerne hedde her inde hvis jeg ville det !?
maj 2004
Følger: 85 Følgere: 131 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 1.379
Jeg kigger faktisk også mest på profilbilledet når jeg genkender personer . Det kan godt være lidt irriterende hvis det bliver skiftet for tit ! For man kender ligesom personerne herinde .
Jeg syntes det er fint som det er Men jeg har intet imod der bliver lavet en eller anden regl , hvis det er noget der irriterer mange .
jan 2006
Følger: 45 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.746
Det er rigtigt at der er mange der ikke er til at gennemskue, men folk kan have deres grunde til at vælge et anonymt navn, så for min skyld ingen alarm.
Hvis der er en, der vil være anonym bare for at lave ravage, kan personen jo stadig stemmes ud, uanset om man kender personens rigtige navn
Synes kun at der burde være en navnepolitik på at folk ikke må kalde sig noget fuldstændig uanstændigt, men tror nu heller ikke at nogen vil have et sådan navn
maj 2004
Følger: 85 Følgere: 131 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 1.379
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 13 Svar: 193
sep 2005
Følger: 85 Følgere: 85 Heste: 9 Emner: 323 Svar: 3.452
feb 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 726
Jeg kunne forstå hvis man kaldte sig team-navnet officielt, men kun at hedde det på internettet..
Men ok, kan selvfølgelig godt se hvor "sejt" det er, at hedde noget , som virker lidt "professionlet"... ;D
feb 2004
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 21 Svar: 366
For min skyld må du da gerne hedde O, og hvis du bare holdt dig til det ville jeg ingen problemer have :o)
Det der forvirrer mig er f.eks. at 7 forskellige personer hedder "Team AJ" og så et eller to bogestaver eller et tal eller 2 - for så kan jeg ikke holde styr på det *s*
(Team AJ blev lige opfundet som mine initialer, hvis der er et team AJ herinde undskylder jeg for at bruge jer som eksempel ;o))
Hvis alle "Fair PointS" folkene f.eks. dropppede deres normale navn og kalædte sig Fair points 1 (og så videre) eller bare initialer så ville det jo blive stort set umuligt at identificere dem.
Om jeg kan kende hestene? nej, jeg kigger for det første ikek på folks heste inden jeg skriver til dem (i forum) og for det andet kan jeg ikek huyske billeder af heste (profil billeder) specielt godt fordi de er så små. Jeg bider (som langt de fleste danskere) fat i navnet på den person jeg snakker med, profil billedet skal være anderledes hvis jeg skal huske folk på det.
Mit eget ville jeg huske (Et marsvin på HG), Mette M'svil jeg nok også huske (en kat)og f.eks. B1's Che Guevara husker jeg også uden problemer, men hestene? nej.
Alle hestene går sammen i én stor pærevælling, for for at være ærlig er det meget få heste der er SÅ specielle at jeg husker en person specifikt hvis den bliver brugt som profil billede
jun 2005
Faldt faktisk også over dit navn (uden at genkende profil billede e.l.) og undrede mig over hvad det var for en "agent" HG havde fået herinde - kan selvfølgelig hurtigt regne ud at det ikke er det, og da jeg fandt ud af hvem du var hænger det jo ganske logisk sammen :o)
Snublede bare en enkelt gang først *G*
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Heste: 8 Emner: 67 Svar: 337
Men hvis folk først har valgt et navn, synes jeg ikke de skal ændre det så meget, at man ikke kan finde ud af hvem de er igen.
F.eks har jeg min egen bruger, der er uafhængig af Vodagergård. Der hed jeg først bare Julie M, da det er mit navn, men nu har jeg ændret det til Julie - Medhjælper hos Vodagergård.
Dette navnskift er ikke mere anderledes end at folk stadig kan genkende mig. Desuden er det nu også nemmere for folk at forstå, hvilken forbindelse jeg har til Vodagergård, når jeg skriver fra min egen bruger.
Mvh. Julie
jan 2006
jul 2005
Følger: 76 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 363 Svar: 2.475
feb 2004
Det må da være super irriterende, at blive forvekslet med 17 andre, og på den måde ikke have sin "personlige" plads herinde..
Og det med "Agnet" - jeg vil da ikke kunne holde styr på hvilken af "Agenterne" du er..
feb 2004
feb 2004
feb 2004
Jeg kan nu sagtens leve med det, men folk skal ikke forvente at de ikke blir blandet sammen (fra min side i hvert fald ;)).
jan 2006
Og nu bruger jeg gerne profilbillederne til at genkende folk på... Når de altså ikke lige skifter dem
feb 2004
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 79 Svar: 991
feb 2004
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 79 Svar: 991
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
jun 2005
Det eneste problem jeg har ned it navn er at jeg altid prøver at udtale det ;o)
Men nej.. sådan et som dit er jo ganske nemt at huske - når man ser det *G* bed mig ikke om at huske det midt om natten *G*
Underlige navne og selvvalgte titler?