{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Underlige navne og selvvalgte titler? {{forumTopicSubject}}

Jeg ser flere og flere droppe deres navn og kalde sig noget der gør det svært at identificere de enkelte personer.

Jeg undrer mig over hvad der gør sig gældende.

Jeg tænker både på det fænomen vi har haft i et stykke tid som at hedde "Team Et-eller-andet" og så et enkelt eller 2 bogstaver til at identificere hver "medlem" af teamet (er det ikke irriterende for alle i teamet at man ikke kan kende forskel?) og på andre "titler" der fremgår af navnene.

<b>Mit</b> største problem er at finde ud af hvem der er hvem.. Hvem var det der lige skrev, og er den og den officiel repræsentant for et eller andet?
Specielt irriterende er det at se når kombinationen HG indgår på en eller anden måde (har set et par stykker gennem tiden), for jeg tænker hver gang som det første "Hvem er du? og taler du for HG?".

Er det kun mig der er gammel, grå og forvirret eller er der andre der finder det belastende at prøve at holde rede i hvem der er hvem?

Noget andet er:

Synes I der burde være en officiel navnepolitik?
"Man <b>skal</b> hedde noget på en bestemt måde"
eller
"Man må ikke hedde noget på denne måde"
eller
"Man må maks skifte navn én gang om måneden"

Alle 3 er eksempler jeg lige kan komme på og der er sikkert mange flere :o)

Kom endelig med jeres forslag .. det kan være jeg samler dem og sender dem som forslag til HG ;o) Kan også være jeg ikke gør, det ved jeg ikke endnu :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlige navne og selvvalgte titler?
  • #1   16. apr 2006 jeg sys folk må kalde sig hvad de vil. Men jeg giver dig fuldstændig ret i, at der er mange unødvendige, andssvage navne...

smiley

• #2   16. apr 2006 *åndssvage smiley

• #3   16. apr 2006 har aldrig tænkt over det men rigtig nok.. specielt det med HG det er der godt nok mange der hedder/kalder sig. men folk må vel selv bestemme. man kan jo bare skrive til dem og spørge hvem de er vhis man blir forvirret

• #4   16. apr 2006 hvis*

• #5   16. apr 2006 kan du ikk kende hestene ??

Menneskerne må da <b>selv bestemme</b> hvad de hedder ...

I virkeligheden bliver jeg kaldt <b>O</b> Det måtte jeg da gerne hedde her inde hvis jeg ville det !?

• #6   16. apr 2006 Jeg syntes ikke det er forvirrende folk tit skifter navn . Jeg syntes det er fint man hedder en masse teams osv. Det er da lidt hyggeligt og sjovt :b

Jeg kigger faktisk også mest på profilbilledet når jeg genkender personer . Det kan godt være lidt irriterende hvis det bliver skiftet for tit ! For man kender ligesom personerne herinde .

Jeg syntes det er fint som det er smiley Men jeg har intet imod der bliver lavet en eller anden regl , hvis det er noget der irriterer mange .

• #8   16. apr 2006 Jeg synes det er oki at folk kalder sig for hvad de vil. Jeg har valgt at smide *team trav* efter mit navn, da jeg jo har en traver. Men man kan da stadig se mit fornavn og alt hvad jeg skriver herinde, kan jeg stå ved.

Det er rigtigt at der er mange der ikke er til at gennemskue, men folk kan have deres grunde til at vælge et anonymt navn, så for min skyld ingen alarm.

Hvis der er en, der vil være anonym bare for at lave ravage, kan personen jo stadig stemmes ud, uanset om man kender personens rigtige navn smiley

Synes kun at der burde være en navnepolitik på at folk ikke må kalde sig noget fuldstændig uanstændigt, men tror nu heller ikke at nogen vil have et sådan navn smiley

• #9   16. apr 2006 Jeg bliver også kaldt Stig . Det er derfor j hedder det herinde . Alle folk kalder mig Stig - Selv min lære . Jeg reagerer ikke på Kristina smiley Heeh .

• #10   16. apr 2006 Det generer ikke mig. Jeg husker bedre folk på billedet - hvis de så skifter, har jeg et problem.

• #11   16. apr 2006 det kan godt være røv træls at folk hedder de mest underlige ting, men for det mest kan man jo genkende hesten eller profilbilledet... så jeg syns' ikke at der er det helt store problem....

• #12   16. apr 2006 Alexander - giver dig evigt ret. Synes simpelthen ikke, at der findes noget mere generende, end alle de "teams". Og kan i det hele taget ikke se hvad det skal gøre godt for?
    Jeg kunne forstå hvis man kaldte sig team-navnet officielt, men kun at hedde det på internettet..
    Men ok, kan selvfølgelig godt se hvor "sejt" det er, at hedde noget , som virker lidt "professionlet"... ;D

• #13   16. apr 2006 Ligesom "Team Halkær .", som har en virkelig grund til at kalde sig det.

• #14   16. apr 2006 <b>Camilla</b>

For min skyld må du da gerne hedde O, og hvis du bare holdt dig til det ville jeg ingen problemer have :o)

Det der forvirrer mig er f.eks. at 7 forskellige personer hedder "Team AJ" og så et eller to bogestaver eller et tal eller 2 - for så kan jeg ikke holde styr på det *s*

(Team AJ blev lige opfundet som mine initialer, hvis der er et team AJ herinde undskylder jeg for at bruge jer som eksempel ;o))

Hvis alle "Fair PointS" folkene f.eks. dropppede deres normale navn og kalædte sig Fair points 1 (og så videre) eller bare initialer så ville det jo blive stort set umuligt at identificere dem.

Om jeg kan kende hestene? nej, jeg kigger for det første ikek på folks heste inden jeg skriver til dem (i forum) og for det andet kan jeg ikek huyske billeder af heste (profil billeder) specielt godt fordi de er så små. Jeg bider (som langt de fleste danskere) fat i navnet på den person jeg snakker med, profil billedet skal være anderledes hvis jeg skal huske folk på det.

Mit eget ville jeg huske (Et marsvin på HG), Mette M'svil jeg nok også huske (en kat)og f.eks. B1's Che Guevara husker jeg også uden problemer, men hestene? nej.

Alle hestene går sammen i én stor pærevælling, for for at være ærlig er det meget få heste der er SÅ specielle at jeg husker en person specifikt hvis den bliver brugt som profil billede

• #15   16. apr 2006 <b>Gaardboe</b>:

Faldt faktisk også over dit navn (uden at genkende profil billede e.l.) og undrede mig over hvad det var for en "agent" HG havde fået herinde - kan selvfølgelig hurtigt regne ud at det ikke er det, og da jeg fandt ud af hvem du var hænger det jo ganske logisk sammen :o)

Snublede bare en enkelt gang først *G*

• #16   16. apr 2006 Jeg synes det er ok, at folk ikke lige hedder deres navn. F.eks. ville vi så have et problem, da vi er flere med tilknytning til Vodagergård-hestene.

Men hvis folk først har valgt et navn, synes jeg ikke de skal ændre det så meget, at man ikke kan finde ud af hvem de er igen.

F.eks har jeg min egen bruger, der er uafhængig af Vodagergård. Der hed jeg først bare Julie M, da det er mit navn, men nu har jeg ændret det til Julie - Medhjælper hos Vodagergård.

Dette navnskift er ikke mere anderledes end at folk stadig kan genkende mig. Desuden er det nu også nemmere for folk at forstå, hvilken forbindelse jeg har til Vodagergård, når jeg skriver fra min egen bruger.

Mvh. Julie

• #17   16. apr 2006 Selma: Jeg synes det er fint med *Team et-eller-andet* Og det er ikke for at virke professionel. Synes det er skægt med de teams der er her. Team Hafferlaf fx smiley

• #18   16. apr 2006 Jeg har ik noget imood det ..

• #19   16. apr 2006 Agent AS : Hvorfor kan man så ikke bare være sig selv? Det er jo ikke sådan at de svarer ens, eller sidder og holder indbyrtes møder over tingene? smiley
    Det må da være super irriterende, at blive forvekslet med 17 andre, og på den måde ikke have sin "personlige" plads herinde..

Og det med "Agnet" - jeg vil da ikke kunne holde styr på hvilken af "Agenterne" du er..

• #21   16. apr 2006 Maria *Team Trav *: Hvis alle hed Team - og så deres yndlingshesterace, blev det der hurtigt utroligt forvirrende. smiley

• #23   16. apr 2006 Agent AS : Man bliver da automatisk en "sammenblandet" gruppe, hvis man allesammen hedder noget ens. Hvorfor så ikke hedde noget mere specielt, end det alle de andre hedder? smiley

• #25   16. apr 2006 Agent AS: Der er 334 herinde, der hedder noget med "team" - det er ikke så få at holde styr på. smiley
    Jeg kan nu sagtens leve med det, men folk skal ikke forvente at de ikke blir blandet sammen (fra min side i hvert fald ;)).

• #27   16. apr 2006 Selma: Der er altså rigtig mange her der har ens fornavne så det vil da blive endnu mere rodet.

Og nu bruger jeg gerne profilbillederne til at genkende folk på... Når de altså ikke lige skifter dem smiley

• #28   16. apr 2006 Alexander - Tænker du på sådan et navn som mit?

• #29   16. apr 2006 Ja ikke? smiley

• #30   17. apr 2006 Sys de må kalde sig hvad de nu end har lyst til .

• #31   17. apr 2006 <b>Z28TA</b>

Det eneste problem jeg har ned it navn er at jeg altid prøver at udtale det ;o)

Men nej.. sådan et som dit er jo ganske nemt at huske - når man ser det *G* bed mig ikke om at huske det midt om natten *G*

Kommentér på:
Underlige navne og selvvalgte titler?

Annonce