{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Han har tabt sig.. Fryser han?? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen HG smiley
Jeg har lige et lille spørgsmål til jer søde mennesker.

Allerførst lidt info:
Min hest bllev flyttet til et nyt sted her d. 1 september, hvor han hurtigt faldt til og virkede rigtig glad. Han begyndte at tage på og har været i rigtig fin stand. Så her midt på måneden blev hans staldkammerat fra det tidligere sted, også flyttet hen hvor jeg står nu.
Men nu har min hest tabt sig, ikke så det er vildt slemt, men han er lidt kantet og sådan.

Nu kommer mine spørgsmål:
Der er ikke blevet ændret i hans mad, så kan næsten ikke være derfor han taber sig.?
De kommer ind hver nat, og vil sige at der er varmere i stalden end udenfor. Kan det være fordi han fryser om dagen når han går på fold? Lige nu går han kun med regndækken når det er meget dårligt vejr.

Håber i kan hjælpe, da jeg ikke ved så meget ang dækkener osv.
Sidste vinter gik han kun med regndækken, men der stod han også i en stald hvor det var næsten samme temperatur indenfor som udenfor.

Ha' en god dag! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han har tabt sig.. Fryser han??
  • #1   22. sep 2010
    Maja taber sig - men hun fryser ikke :o)
    Hun er bare en ældre heste og taber sig derfor om vinteren så hendes foder skal laves om, om vinteren også er vægten fin.

Så nej, hesten fryser nødvendigvis ikke.

• #2   22. sep 2010 Hvis en del af hans foder stadig kommer fra græs, kan det være derfor. Græsset er meget næringsfattigt lige nu, så selvom han spiser græs som han plejer, er der slet ikke den samme energi i det mere.

Min Falco er gået op i hø - ligeledes er alle de andre - her fra d. første, fordi de netop ikke får så meget næring fra græsset længere smiley Så måske skulle du sætte ham lidt op i foder.

• #3   22. sep 2010 hvis han får det han plejer og er begyndt at tabe sig, er det en indikation på at han bruger meget energi på at holde sig varm om natten, ikke sikkert at han fryser endnu, men hvis han ikke har fedt på kroppen til at holde sig varm, så vare det ikke længe før han begynder at fryse, så jeg ville enten sætte ham op i foder og/eller give ham et overgangs dækken på.

• #4   22. sep 2010
    Man behøves ikke proppe dækken på fordi hesten taber sig.. Maja fryser ikke med mindre det både blæser og regner kraftigt og det sker 2-3 gange fra sep-dec. Men man kan fodre anderledes.

I vinters blev hun så gar klippet lidt på halsen og bringen fordi hun stod og svedte da vejret var forvirrende og hun satte for meget pels.

• #5   22. sep 2010 har heller ikke skrevet at man behøver det, men taber hesten sig pga. kulde, så er det da synd at lade den stå og fryse og tabe sig yderligere.

Ikke alle heste er ens, nogle fryeser mere end andre.

• #6   22. sep 2010
    Det er da ikke synd hvis man kan holde den i fin vægt ved at ændre lidt i fodret :o)

• #7   22. sep 2010 det er jo netop det hun skriver hun ikke kan, han er kantet og derfor allerede ved at blive for tynd.

• #8   22. sep 2010 Er den tjekket for orm? Det er tiden til at tjække for orm.

Jeg ville bare sætte den lidt op i foder pt. og se om det ikke er løsningen. Dækken gør du som du selv føler for.

• #9   22. sep 2010 har du overvejet om den har orm? Som du selv siger er der kommet ny hest i stalden?

• #10   22. sep 2010 Det kan også være pga. pels skift, de bruger utrolig meget energi på at få smidt sommerpelset og sat vinterpelsen. Så tror måske du skal prøve er regulere foderet..

• #11   22. sep 2010 Vil give Line Rask, Nala & Laguna ret.. Det med at du putter regn dækken på når det er dårlig vejr er en rigtig dårlig ide..
    Det kan sagten være derfor han skal bruge ekstra energi på at holde sig varm, da hestens naturlige isolering, kan blive "forvirret"..

Men ville også lige få tjekket for orm osv smiley
    Min faldt også i vægt da han flyttede til nyt sted, han gik går uden dækken, så satte ham op i wrap så han fik mere foder den vej smiley
    Selvom det også virker som om, der er faldet godt til, så kan der jo godt gå lang tid, før de er faldet egentlig til smiley

• #12   22. sep 2010 Kunne jo ogsåvære at den ny foldkammerat er så sjov at lege med at den ganske simpelt bruger mere energi på at drøne rundt, så skal den selvfølgelig have noget mere foder, kunne også være orm, jeg har lagt et regndækken med fleece for på min for at isolere mod regn og blæst, og hun får det ikke af og på hele tiden, for det forvirre hestens krop.

• #13   22. sep 2010 TUUUUUUSIND TAK FOR ALLE SVARENE smiley

Jeg har smidt et regndækken på ham uden foér og det beholder han på nu uanset vejret.
    Og så får jeg tjekket ham for orm inden længe.

Fortsat god dag!

Kommentér på:
Han har tabt sig.. Fryser han??

Annonce