{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

4 års hest - problem {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg skriver her , da jeg rider en 4 års vallak .. Og der de ejer fik ham var han hingst og ikke redet der vilde ..

Men han ville gerne arbejde og suger godt på bidet. I skirdt er han super og nem til at søge ned , men ligeså snart man sætter i trav og galop så har den hovedet helt op i hvert ??

Han bliver longeret med løse indspændinger og ja de bliver brugt korrékt og gider ikke høre jeres meninger om indspændinger og hvorfor jeg bruger dem , sådan er det hos mig ?

Har i ideer til hvad det kan være der er galt `??
Har i selv prøvet noget lignede og hvad var det ???
Hvad ville i gøre hvis det var sådan i red sådan en pony ?
bestemt øvelser eller ting eller noget man ville kunne bruge til at se om man kunne få ham til at søge ned ???

Har på sidste været helt lige glad med hovedet i trav , da det galte om og få ham til at slappe af og ikke løbe der ud af i total åndsvagt tempo ?? Nu slapper han af og er blevet dejlig .. Han er en meget lærnem pony

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 års hest - problem
  • #2   20. sep 2010 Måske han ikke har musklerne til at 'gå i holdning' i trav, eller ikke ved hvad du mener?
    Men ja, jeg rider på hestens præmisser, så var det mig der skulle ride en hest til, foregik det første lange stykke tid, med at lærer basis signaler som stop, frem, højre, venstre og bak, mens hesten gik i ''støvsugerform'' (:

Men måske du skulle få tjekket tænder som Sabina siger.

Får at lærer hesten at gå som du gerne vil, skal du rose den i de momenter der gør som du ønsker, og være glad for små fremskridt..

• #3   20. sep 2010 Jeg har sagt til dem de skulle få ordnet tænder på ham af en meget dygtig dyrlæge og fysioterapout .. Da jeg har oplevet vores unghest ved havde en gang , slog med hovedet og ville ikke rigtig noget også fik hun taget en ulve tand ud ! smiley

• #4   20. sep 2010 han er 4... det kan være han ikke har fået bygget de bærende muskler op endnu...

• #6   20. sep 2010 Ja jeg siger os at den ikke har muskler nok endnu..

Min gik os med hovedet i været lige så snart den kom i trav og galop..
    Han havde ikke muskler nok til at samle sig..

Jeg red stævsugeridning i ca. 1måned, efter der begyndte jeg stille at samle ham, og den dag i dag samler han sig lige så snart energien kommer bagfra, hun er dog kun ved at lærer det i galop fordi hun har balance problemer, men i trav går han perfekt i lod af sig selv..

• #7   20. sep 2010 Okay , hvordan ville i så bygge musklerne op på en 4 års har nogle ting der er gode , men søger nogle flere og træning til at han får muskler

• #8   20. sep 2010 Hvad bid rider du med? smiley Nok også fordi han ikke er stærk nok, og så protesterer han ved at tage hovedet op. Prøv at ride ham på stor volte i trav, og skift volten, og rid sådan i noget tid, så når der er styr på traven, kan du galopere smiley
    Ellers prøv med glidetøjle, men lad den hænge meget løs, det er ikke ondt som mange mener, men det hjælper hesten smiley Det er ihvertfald min erfaring. - Ellers longer ham indimellem, men insprænding eller pessoa, det er også super til at få styr på hans muskler på begge volter smiley

• #9   20. sep 2010 Jamen støvsugeridning er mega godt, det sætter muskler de helt rigtige steder:) men så er den bomridning og en masse skovturer op og ned af bakker i skridt

• #10   20. sep 2010 charlotte hjælpemidler på en 4års hmm, det er lidt ondt når der er så mange andre løsninger uden brug af hjælpemidler..
    Havde det været en ældre hest kunne jeg ikk se et problem i det hvis man vidste hvad man lavede, men en 4års skal man ikke bruge sådan noget på, så skal man ihvertfald ikke ride så ung en hest hvis man ikke kan løse sine problemer uden tvangsmidler..

Bar lige min mening, har selv unghest, og har aldrig brugt andet end indspændingstøjler i longe, og har selv tilredet ham

• #11   20. sep 2010 Vidste den ville komme, men jeg skrev hvis man bruger den korrekt, og at den hænger LØST! Nu har jeg også selv uddannet mange ungheste, og den jeg har nu har jeg været nødsaget til at tage glidetøjle på, men den hang løst, men da hun følte der hang noget og dinglede tog hun selv hovedet ned og slappede mere af, for hun er en rigtig dame som slår meget med hovedet - og ja, hun er tjekket for alt i ryggen, munden, benene men hun er bare en typisk kælling smiley Så det er IKKE tvang når den hænger løs, og hun er 4 nu, og har maksimalt redet med glidetøjle et par gange og efter at det har virket rider jeg self ikke med glidetøjle..
    Jeg ved skam godt hvad jeg lavet og hvad jeg snakker om, og har været i samarbejde med mine prof. trænere, så der er ingen skade sket ved min hest, så længe man ved hvordan man skal bruge de forskellige hjælpemidler.. - og det ved jeg godt smiley

• #12   20. sep 2010 Charlotte, så det jo os noget andet, din er tjekket for alt og alt er prøvet, det var den sidste løsning, men personen er kun i starten af at prøve hvad der virker, og så mener jeg bar ikk man skal foreslå tvangsmidler, heller ikk selvom den hænger løst..

Men det er bar min mening, forstår udemærket godt at din fik den på, og havde hende her os prøvet alt, fået alt tjekket osv, kunne jeg os finde på at foreslå sådan noget, men intet er prøvet sådan rigtigt endnu

• #13   20. sep 2010 Nej, så kan jeg os godt se det ikke er klogt smiley Men så har hun det i baghovedet hvis andet ikke virker smiley Men det er jo lidt samme princip som med indspændingen, hvis den sidder løst, men man skal self. også kunne finde ud af at ride løst med tøjlen, når hesten er så ung smiley

• #14   20. sep 2010 charlotte tror vi er ved at være samme mening smiley

• #15   20. sep 2010 Så det i mener jeg skal prøve med ham er bare g ride støvsuge ridning ?? :;D Men hvad mener du med støvsuge ridning? Forsætter med at longere ! smiley

• #16   20. sep 2010 støvsugeridning er hvor hesten strækker hals og mule helt ned mod jorden og så skal gå dernede..
    Så når du rider den løsner du tøjlen lidt efter lidt, når den går længere ned roser du og slipper lidt mere, så skulle den gerne ende med at gå afslappet med halsen i en skrå linje ned mod jorden smiley

(havde selv en hest der gik med hovedet i vejret og bar ville løbe, men kan lade sig gøre)

• #17   21. sep 2010 Når du rider støvsuger ridning skal du huske af hesten skal gå så langsomt som muligt, ellers vil den somreglt bare løbe på sin forpart (:

Kommentér på:
4 års hest - problem

Annonce