{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.672 visninger | Oprettet:

pris på løsdrift opstaldning? {{forumTopicSubject}}

Hvad synes i at man kan tage pr hest/pony i en løsdrift med god fold og stor bygning hestene kan gå ind i?

Det er inkl 2Xfodring (ingen foder), klattetagning hver dag, halm, og udstrøelse af hø (hø er ikke med i prisen)

Man skal selv blande foder og opstaldere skiftes til at muge én gang i ugen. Desuden køber vi hø/wrap og evt foder sammen.

Der er pt desværre ingen ridebane men kun en "jord/græsbane") gode tur muligheder, gode busforbindelser til århus.

Jeg tænker 450kr, er det rimeligt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris på løsdrift opstaldning?
  • #1   17. sep 2010 Jeg tænker at fordi du hverken betaler foder, hø, wrap osv, og der ingen ridebane er, så kan du ikke tage særlig meget.
    Men vil mene at 500 kr ville være rimeligt. smiley

• #2   17. sep 2010 Det lyder som en passende pris.

• #3   17. sep 2010 Der er løsdrift hvor jeg står nu. Det koster 950 kr incl wrap ad libitum. Som bruger af løsdriften får man tildelt 1-2 dage om ugen hvor man skal sørge for at fodre alle hestene. Alle hjælper med at strø i huset. Huset tømmes en gang årligt, og det bliver gjort af staldejeren med maskine. Der er iøvrigt ridebane og spring på stedet.

Jeg ved ikke om det kan give dig lidt til sammenligning, men i hvert fald så synes jeg du skal overveje om ikke det vil være nemmere at finde en pris incl hø/wrap.. Jeg tror personligt det vil blive noget rod hvis du pludselig står med 2 eller flere hesteejere, hvor f.eks. den ene kun vil betale for at smide 2 kg hø på folden pr dag - og resten vil smide 8-10 kg ud pr dag (ofte for at spare penge de gør sådan).. Jeg har selv stået et sted hvor der var en i løsdriften som kun gav 2 kg pr dag. Dvs. mine ponyer måtte dele deres ration med den sidste som (desværre) ikke fik ret meget ..

• #4   17. sep 2010 okay, så lyder det som om at det skal koste ca 450kr tak for hjælpen piger! smiley

Jeg vil rigtig gerne selv købe hø/wrap på et tidspukt, men synes det er risikabelt her til at starte på, da man ikke ved hvor mange heste der kommer til at blive opstaldet, det vile virkelig var træls at købe alt for meget (vil helst ikke gemme det til vinteres efter, og det ville også være træls og besværligt at købe for lidt, da det ofte kan være svært at få fat på noget i slutningen af vinteren:-(
    Synes i at 500kr er bedre end 450kr?

• #5   17. sep 2010 hvis de selv skulle købe hø, så skulle der selvfølgelig være en regl om at ALLE skulle give deres hest et hvis antal kg. pr 100kg hest:-) Så skulle jeg sørge for at få det hjem, og så skulle de betale mig:-) Ved godt at det andet bliver noget rod, har også selv prøvet det, men så kom de som ikke ville give deres heste så meget, over på en fold for dem selv.... Det var sq synd for de stakkels heste:-(

• #6   17. sep 2010 Hvordan holder du øje med at hestene spiser det rigtige hø hvis det er løsdrift?

• #7   17. sep 2010 hmm, jeg går ud fra at de sådån nogenlunde (ved godt at der er forskel på heste) pr 100kg:-) hehe, ved ikke helt om det holder i retten:-) hehe.. Det er bare en idé jeg har fået, der er lang tid til det bliver en realitet, så skal have tænkt alle muligheder i gennem smiley

• #8   17. sep 2010 Jeg tror du bliver nødt til at sige ad lib, og de så betaler x-antal kroner for det.. Jeg ville hvertfald blive sur hvis jeg havde hø af god kvalitet der ikke fik noget af det fordi andre heste stjal det fra den, så min var nødsaget til at spise det af knap så god kvalitet smiley

• #9   17. sep 2010 Der hvor min hoppe stor koster det i løsdrift med fuldpas 900 kr for pony og 1100 kr for hest. Her er der så både ridehal og udendørsbane. Plus at det ligger op at en flere 100 ha stor skov ;o)

• #10   17. sep 2010 ja det har du jo nok ret i, men da jeg er ny i det her opstaldningshalløj, synes jeg at det er svært på forhånd at sige hvor maget hø jeg skal bruge og hvad de så skal betale for det. Har ikke et køretøj til selv at hente det hjem, så det skal brings, og det koster jo også:-( .

Har du e god idé om hvordan det kan gøres?

• #11   17. sep 2010 okay, er det så også inkl foder?

• #12   18. sep 2010 ca. 500,-

• #13   26. sep 2010 hejsa

jeg har lige fået en i stald leje i min løsdrift og vi har regne os frem til en pris og blev ening om 500kr pr mdr incl hø og halm og jeg morgen fodre
    her er lige snart en ride bane og ellers er der en stor mark som er mudder fri om vinter der er beton plade uden for stalden som altid sikker tør indgang de her 200kvm stald at søge ind i hvord er altid er halm og så er der vand kopper de blir så slået fra når der er stabil natte frost mere end i en uge så får de i kæmpe baljer med vand i og ellers hjælper vi hinanden md det hele fjerner klatter tager weekender for hinaden på skift når og hvis vi skal noget....

• #14   26. sep 2010 men kan da godt se jeg måske tager under pris smiley
    men ved de 500kr skulle den hests forbrug være dækket ind smiley

• #15   26. sep 2010 l

Kommentér på:
pris på løsdrift opstaldning?

Annonce