{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

dilemma - hvad ville du gøre? {{forumTopicSubject}}

jeg stor med et stort problem som jeg er meget usikker på hvordan jeg skal forholde mig. Jeg solgte min hoppe ifolet uden føllet i maven - vi lavede en mundtlig aftale på hun ikke måtte sælge hoppen videre før jeg havde fået føllet tilabge ved fravæning. dette har hun gjort alligevel og har lovet i de nye ejere jeg klare alt selv - og lovet mig de klare det bare jeg dækker føllets udgifter (som jeg selvfælgelig også vil gøre.. Føllet er fra den 15/6-2010 og er endnu ikke menneskevant da de ikke tager sig ordenligt af den og trænger en del til smed. Jeg er lidt usikker på om jeg bare kan ringe til smeden, som jeg ikke tror da man ikke kan komme ordenligt til hende.. jeg bor 150km væk og har meget svært ved bare at smutte forbi og træne med hende..

jeg overvejer lidt bare at tager hende hjem, men det synes jeg også er meget risikabelt når hun ikke er ældre - dog er hun meget stor og tyk så alligevel tror jeg nu godt hun vil kunne klare det.. hvad ville i gøre? tage hende hjem i hænder? lade hende stå dernede og håbe på det bedste og vente på smeden? ringe til smeden og håbe på de kan komme til - dog vil hun få en rigtig dårlig oplevelse?

jeg er så meget i tvivl og rigtig ked af denne sitiation..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dilemma - hvad ville du gøre?
  • #1   14. sep 2010 Det var da en trist situation smiley
    Jeg synes dog det er tidligt at tage føllet fra når det kun er 3 måneder + den ikke har haft en fravænningsperiode.

Hvor står føllet henne?

• #2   14. sep 2010 hun står i tappernøje/præstø.

• #4   14. sep 2010 Ahh ok...
    Vil de nye ejere slet ikke have noget med hende at gøre? Det kan jo være at de gerne vil, men ikke ved hvordan man gør...

Men det er en vanskelig situation...

• #5   14. sep 2010 hvordan jeg kan fravænne hende (tage hende hjem) eller lade hende stå.. jeg ejer jo ikke hoppen - og føllet er jo bare hos hende imens den er så lille.

• #6   14. sep 2010 de har ikk med hende at gøre da de har købt hoppen som ridehoppe og bare venter på føllet kan komme væk.. de havde føllet i træktov en gang men da føllet stejlede og var usikker ville hun ikke mere, da hun ikke stod for opdragelse, tilvænning osv. de er bare glade for føllet sagtens kan stå alene i boks og på fold når hoppen bliver redet/brugt.

føllet kommer ind og ud fra boks hver dag, dog går hun selv med mor og kommer ikke som sådan i hænder - hun søger ikke selv kontakt, men det er nok fordi der er gået så lang tid uden noget har taget hende i hænder.

• #7   14. sep 2010 Ville nok bare vente to måneder og så tage den hjem der.

• #8   14. sep 2010 Der er nok desværre ikke andet at gøre end at vente 2 måneder.
    Hvis den er alene når hoppen bliver redet, er den jo faktisk også ved at være vant til at blive fravænt.

• #9   14. sep 2010 hun er vant til at være alene - kan også stå alene i boks - spiser også selv fra krybbe..

• #10   14. sep 2010 Hvis den kan stå i boks kan den sikkert også holdes og få hovene ordnet, hvis det er så vigtigt. Men ellers er det da bare at vente de par måneder, det er da også det der er bedst for den..? Så kan du jo træne den når den kommer hjem smiley

Nu siger du, de ikke tager sig ordentligt af den. Hvad mener du egentlig med det? Er det bare fordi de ikke aer den, eller er de direkte lede ved den? For vil da mene, at når den stadig er så ung som den er, så er det da hoppen der skal tage sig af den.

Vh Ann

• #11   14. sep 2010 ann c - de er ikke onde ved den - men tager den overhovedet ikke i hænder på nogen måde som lovet, desværre..

hun er langtået og trænger til smed - men ikke haste haste , hvis man kan sige det sådan, jeg overvejer kraftigt at fravænne hun her om en måneds tid da hun så er 4 mdr gammel og kommet hjem og gå sammen med min egen hoppe og hendes føl, så hun alligevel har støtten fra det andet føl - hun er solgt til min søster og skal derhjem på et tidspunkt.

• #12   14. sep 2010 du kunne jo ringe til en smed i det område.. forklare ham situationen og se om han har mod på det alligevel...
    man kan blive overrasket.. smiley

de har jo af og til "vilde" ældre heste.. så et føl burde da ikke være ligeså slemt..

• #13   15. sep 2010 Jeg ville nok ringe og tage den med dyrlægen, så kan I tage stilling til om det er for tidligt at flytte eller ej smiley

• #14   15. sep 2010 Jeg bor ikke så langt fra hvor den står.
    Jeg kender en smed der nok godt ville tage den ind. Men ved ikke om han syndes det er for langt at køre.

Kommentér på:
dilemma - hvad ville du gøre?

Annonce