1.063 visninger
|
Oprettet:
Når man bliver sur.. {{forumTopicSubject}}
Hvis nu rytteren har en dårlig dag, og skælder ud på hesten og hive f.eks. for hårdt i tøjlerne, give den et slag med pisken osv. Vil tilliden mellem hest og rytter så blive brudt med det samme, så man skal begynde helt forfra med at opbygge tillilden og venskabet? Det har jeg nemlig hørt, og vil derfor gerne høre hvad i mener om det
feb 2009
Følger: 33 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 208
Men jeg kan ikke rigtig sige noget om det, da jeg aldrig har oplevet ikke at kunne styre temperamentet overfor mine heste..
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Men ja det er en god ide, at man lige tager en dag, hvor man lige bygger lidt tillid op igen..
Har selv problem med mit tempermant, og det har taget lang tid at erkende og finde ud af, hvornår man skal stoppe og stige af, eller hvornår man ikke skal tage ud til hesten overhovedet, eller hvor man bare skal træne fra jorden osv.. Det har gjort mig til en meget bedre heste ejer, og har en meget gladere hest
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 8 Emner: 35 Svar: 635
Det kommer an på hesten, rytter, situation osv.
Med de år jeg har på bagen så vil jeg mene der skal mere til. Du taber jo heller ikke tilliden til hesten hvis den en enkelt gang slå ud efter hjælperne. Jeg har været oppe og "skændes" med mine indimellem og har aldrig mistet tilliden hos nogen af dem.
Men hvis rytter på forhånd ved hun er i dårlig humør så skal hun slet ikke sætte sig op på hesten og omvendt hvis man kan mærke at hesten har en dårlig dag, så lad den stå.
heste sælges
(link fjernet)
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.059
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
Hestne aner ikke hvad den bliver straffet for, da den ikke gør noget forkert, så det vil nok give et hak i tilliden ja, men tror ikke man mister den helt..
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 420 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 946
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 162 Svar: 1.362
De to har tilgivet mig for ALLE mine fejl og de følger mig alligevel, og gør næsten alt hvad jeg beder dem om alligevel (der er lige de der tre spøgelser de ser engang imellem og så er det de godt kan stille sig lidt på tværs) og viser mig den samme - hvis ikke mere - hengivenhed som de altid har gjort...
Jeg undskylder også altid med det samme jeg har begået en fejl, og gør meget ud af med stemmen og vise dem meget tydeligt at det var min fejl og at jeg undskylder mange gange...
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 8 Emner: 35 Svar: 635
heste sælges
(link fjernet)
okt 2007
Følger: 92 Følgere: 87 Emner: 1 Svar: 1.127
hvis jeg bliver sur, hvis nu hesten træder på min fod ved et uheld. og det gøre herre ondt, så slår jeg skam på barrieren og ikke hesten..
okt 2007
Følger: 92 Følgere: 87 Emner: 1 Svar: 1.127
dec 2006
Følger: 100 Følgere: 94 Heste: 3 Emner: 362 Svar: 1.911
der fik jeg et raserianfald, og det lyder mærkeligt,men vi er nærmest kommet tættere sammen pga. det & hun har et meget specielt temperament, men jeg elsker hende & fortryder inderligt at jeg har haft et raserianfald, og jeg rider ikke mere hvis jeg kan mærke at jeg blir sur (; men hende og jeg er uadskillige nu & jeg elsker hende!
dec 2006
Følger: 100 Følgere: 94 Heste: 3 Emner: 362 Svar: 1.911
Når man bliver sur..